مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

اعزام ۶۰۰ نیروی پاکبان شهرداری مشهد به نجف

  • کد خبر: ۶۶۰۲
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
اعزام ۶۰۰ نیروی پاکبان شهرداری مشهد به نجف
روز گذشته ۶۰۰ نیروی پاکبان شهرداری مشهد با بدرقه مسئولان شهری و استانی از میدان راه‌آهن این شهر برای نظافت شهر نجف عازم عتبات عالیات شدند.
در آستانه اربعین سیدوسالار شهیدان (ع)، عاشقان خدمت‌رسانی به زائران پیاده کربلا دسته‌دسته از اقصی‌نقاط کشور ازجمله استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد عازم کربلا می‌شوند تا در این روز‌ها عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت با خدمت‌رسانی به زائران اباعبدا... الحسین (ع) ابراز کنند. در این راستا روز گذشته ۶۰۰ نیروی پاکبان شهرداری مشهد با بدرقه مسئولان شهری و استانی از میدان راه‌آهن این شهر برای نظافت شهر نجف عازم عتبات عالیات شدند. پیش از این نیز ۳۲۰ اتوبوس‌ران و عوامل فنی‌واجرایی همراه با ۱۰۳ دستگاه اتوبوس شهرداری مشهد راهی کشور عراق شده بودند.
 
 
اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف اعزام پاکبان ها به نجف
 

روز گذشته در میان پاکبانان، سرخ‌پوشان آتش‌نشانی نیز حضور داشتند که برای ارائه خدمات ایمنی مناسب به زائران اربعین حسینی به سمت سرزمین عشق راهی می‌شدند.
رضا خواجه‌نائینی، معاون مالی و پشتیبانی و رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد در مراسم بدرقه نیرو‌های اعزامی مدیریت‌شهری به عراق خطاب به آن‌ها گفت: امیدواریم همان‌گونه که به زائران و مجاوران امام رضا (ع) خدمات‌رسانی می‌کنید، در شهر نجف هم پیش امام علی (ع) و امام حسین (ع) سربلند باشید و این خدمات‌رسانی در اربعین حسینی قطعا برگ زرینی برای کارمندان شهرداری خواهد بود.
معاون خدمات‌شهری شهردار مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه امسال به دستور شهردار، پاکبانان به‌جای اتوبوس با قطار به شهر نجف مشرف می‌شوند، گفت: امروز شهر مشهد به‌واسطه فضای سبز و نظافت در بین سایر کلان‌شهر‌های کشور زبانزد و الگو است و این موضوع برگرفته از زحمات چندین‌ساله پاکبانان است و ما می‌خواهیم با همین پشتوانه و ذهنیت که درباره مجموعه شهرداری وجود دارد، در شهر نجف هم به خدمات‌رسانی خود ادامه دهیم.
مهدی یعقوبی با بیان اینکه ۶ دستگاه خودرو مکانیزه جمع‌آوری زباله نیز به نجف فرستاده‌شده است، بیان کرد: تمام ادارات خدمات‌شهری هم در ایام اربعین آماده‌باش هستند و فعالیت‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که با اعزام این ۶۰۰ پاکبان هیچ‌گونه خللی در خدمات‌رسانی در شهر مشهد رخ ندهد.
وی با بیان اینکه به‌صورت رسمی فعالیت‌های شهرداری مشهد از روز ۲۰ مهرماه در شهر نجف آغاز و تا پایان روز ۲۷ مهر ادامه خواهد داشت، افزود: بعد از اربعین نیز با فاصله کوتاهی مراسم دهه پایانی ماه صفر را خواهیم داشت و بر همین اساس تمام تلاش ما این است که همکاران پاکبان مشهدی از کرمانشاه با هواپیما به مشهد برگردند تا با استراحت کافی بتوانیم به زائران امام رضا (ع) نیز خدمات‌رسانی مطلوبی داشته باشیم.

حضور همه‌جانبه شهرداری مشهد در راهپیمایی اربعین
در کنار کارکنان و تجهیزات مختلف مدیریت‌شهری، ۸ آتش‌نشان مشهدی نیز همراه با یک دستگاه خودرو پیشرفته اطفای حریق پیکاپ و یک دستگاه خودرو کامیونت ایسوزو با قابلیت امداد و نجات و اطفای حریق در ۳ نوبت و با بدرقه جمعی از مسئولان به شهر نجف اعزام شده‌اند.
به گزارش روابط‌عمومی پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، گروه اول آتش‌نشانان در شهر نجف اشرف مستقر خواهند شد و محل استقرار گروه دیگر نیز در پایانه اتوبوس‌رانی مشهد در حومه شهر نجف ایجاد شده است که به‌صورت ۲۴ساعته در ۳ شیفت آماده خدمت‌رسانی لازم به زائران اربعین حسینی هستند.
«بر اساس برآورد‌ها در مجموع ۱۰۰هزار نفر از اتباع کشور‌های همسایه و ۳۰۰هزار ایرانی از این استان برای حضور در مراسم اربعین به عراق سفر می‌کنند.» این را نیز دیروز معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی بیان کرد و افزود: تا صبح روز سه‌شنبه ۲ میلیون و ۲۰۰هزار نفر در کل کشور در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۹۵هزار نفر از خراسان‌رضوی هستند.
به گفته محمدصادق براتی، با حذف روادید و امکان سفر اتباع خارجی مقیم خراسان‌رضوی به عتبات عالیات، ۲۰هزار نفر از اتباع خارجی مقیم در استان نیز در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند که این تعداد در آمار ۳۰۰هزار نفری اهالی خراسان‌رضوی لحاظ شده است.
به گزارش ایرنا، وی در ادامه گفت: علاوه بر ۵۰هزار نفر از اتباع افغانستان که در ایام اربعین از مرز دوغارون وارد استان خواهند شد، ۵۰هزار نفر از اتباع کشور پاکستان نیز پس از سفر به مشهد عازم عتبات عالیات می‌شوند.
به گفته معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی، در مجموع ۹۰درصد زائران اربعین استان با استفاده از ناوگان عمومی هوایی، ریلی و جاده‌ای عازم عراق می‌شوند و برآورد می‌شود فقط ۱۰درصد آن‌ها خودرو شخصی را برای رسیدن به مرز‌های اعلام‌شده در کشور عراق انتخاب کنند.

۲ هزار خادم افتخاری در ستاد اربعین
«حدود ۲ هزار خادم افتخاری از سراسر کشور زیر نظر کمیته خادمین ستاد اربعین آستان قدس در برنامه‌ها و عملیات‌های ستاد اربعین در حوزه‌های آشپزخانه مرکزی، موکب‌های خدمت‌رسانی و فرهنگی، گروه‌های تبلیغی، گروه‌های سلامت و بهداشت و تیم‌های پزشکی حضور خواهند داشت.» این را مسئول ستاد اربعین آستان قدس رضوی بیان کرد و افزود: کمیته خادمان ستاد اربعین آستان قدس رضوی همچون سال‌های گذشته شیفتگان حضرت سیدالشهدا (ع) را در قالب گروه‌های جهادی، هیئت‌های مذهبی و فعالان مردمی دعوت و سازمان‌دهی می‌کند.
به گفته محسن منصوری، زیرساخت نرم‌افزاری مناسبی برای ثبت‌نام، قرعه‌کشی و اعزام و سازمان‌دهی خادمان افتخاری امسال فراهم شده است که از طریق سایت بنیاد کرامت در دسترس است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->