سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۵۰هزار نفر از خدمات ایستگاه‌های استقبال از زائر در مشهد
سرخط خبرها

شهردار مشهد، فرمانده نجات کشف‌رود

  • کد خبر: ۶۶۲۰
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
شهردار مشهد، فرمانده نجات کشف‌رود
در جریان بازدید استاندار، ساماندهی ۸۰ کیلومتر از این رودخانه تاریخی به شهرداری مشهد سپرده شد
ملیحه فلاح - ماجرای کشف‌رود بیمار که سال‌ها به‌عنوان یکی از سرفصل‌های مهم کاری رسانه‌های استان به حساب می‌آمده، این روز‌ها توجه استاندار خراسان‌رضوی را به خود جلب کرده است تا به دنبال راه‌حلی اساسی برای برطرف کردن مشکلات آن باشد. روز یکشنبه علیرضا رزم‌حسینی مسئولان ذی‌ربط در طرح نجات کشف‌رود را دور یک میز جمع کرد تا برای بهبود حال این رودخانه تاریخی چاره‌اندیشی کنند؛ اما فاجعه زیست‌محیطی پیرامون کشف‌رود، دیروز پای استاندار را برای نخستین‌بار به این رودخانه باز کرد تا عالی‌ترین مقام دولت در استان از نزدیک در جریان مشکلات آن باشد. بازدیدی که البته بدون حضور خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌ها و فقط با حضور خبرنگار صداوسیما صورت پذیرفته بود.
در فایل صوتی منتشرشده از این بازدید چندساعته که روابط‌عمومی استانداری در دسترس رسانه‌ها قرار داده است، استاندار خراسان‌رضوی به بررسی و بازدید از ۶۰ کیلومتر از عرصه این رودخانه تاریخی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که به‌زودی درباره نجات این رودخانه جمع‌بندی مناسبی انجام شود. رزم‌حسینی با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشف‌رود مناسب نیست، گفت: دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی باید برای نجات این رودخانه تاریخی وارد عمل شوند؛ زیرا این یک موضوع در سطح ملی است و در همین راستا چند سال پیش کارگروهی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده و کار‌هایی نیز مانند احداث تصفیه‌خانه در مسیر این رود انجام شده که البته با توجه به شرایط فعلی کافی نبوده است. وی به ارائه گزارش‌های خبرنگاران درباره وضعیت رودخانه کشف‌رود اشاره کرد و افزود: نباید پروژه‌های بسیار مهم ازجمله کشف‌رود را به منابع دولتی متصل کنیم؛ زیرا این منابع کم است و در شرایط فعلی باید راه‌های دیگری ازجمله سرمایه‌گذاری غیردولتی را در نظر گرفت. استاندار خراسان‌رضوی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی به ورود در حوزه احداث تصفیه‌خانه‌ها علاقه‌مند است، اظهارکرد: احداث برخی از تصفیه‌خانه‌ها اقتصادی است و سرمایه‌گذار می‌تواند از محل تصفیه آب استفاده بهینه کند. البته تاکنون در این‌باره اقداماتی صورت گرفته که متأسفانه یا خوب اجرا نشده یا با کندی روبه‌رو است.

اتفاق نظر در انتخاب شهردار به‌عنوان فرمانده کشف‌رود
معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به مشکلات موجود در کشف‌رود و حساسیت استاندار به این موضوع گفت: روز گذشته بازدید استاندار خراسان‌رضوی با حضور مسئولان از محدوده کشف‌رود تدارک دیده شد.
مهدی یعقوبی با اشاره به تصمیم اخذشده درباره انتخاب یک فرمانده واحد برای نجات کشف‌رود گفت: اتفاق نظر در این‌باره بر شهرداری مشهد بود و بر این اساس شهرداری مشهد به‌عنوان فرمانده واحد اجرای طرح سامان‌دهی رودخانه کشف‌رود انتخاب شد.
وی از برگزاری جلسات کارشناسی با حضور معاون عمرانی استاندار و تفویض اختیارات لازم به شهرداری از سوی ادارات کل ذی‌ربط در آینده خبر داد و افزود: بر این اساس مقرر شد که متولی طرح سامان‌دهی رودخانه کشف‌رود در قسمت داخل محدوده خدمات‌شهری و حریم شهر بر عهده شهرداری مشهد قرار گیرد.
به گفته معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد، سامان‌دهی محدوده خارج از حریم شهر نیز بر عهده فرمانداری قرار گرفت تا با هماهنگی جهاد کشاورزی کیفیت و نوع کشت‌وکار را در آن نقاط مدیریت کنند.

پساب کشف‌رود، جایگزین منابع آب غرب مشهد
به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی نیز در حاشیه این بازدید گفت: در ادامه بازدید از رودخانه کشف‌رود، نشستی با استاندار خراسان‌رضوی، شهردار مشهد، معاونت جلوگیری از جرم دادستانی مشهد و سایر مدیران شهری و استانی برگزار شد که در این نشست مقرر گردید اجرای طرح سامان‌دهی رودخانه کشف‌رود و موضوع پسماند و فاضلاب این رودخانه به شهرداری مشهد واگذار شود و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در این طرح مشارکت کنند و همکاری لازم را داشته باشند.
محمد علائی با تأکید بر اینکه در اجرای این طرح باید به منابع آبی محدود شهر مشهد توجه شود، گفت: طرح جامع کیفی‌سازی پساب رودخانه کشف‌رود باید در راستای جایگزین شدن منابع آب غرب مشهد و تأمین آب این کلان‌شهر در درازمدت اجرایی شود.
وی از انعقاد تفاهم‌نامه میان شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی و آب‌وفاضلاب مشهد برای سامان‌دهی و استفاده از پساب خبر داد و افزود: از آنجا که اعتبارات دولتی محدود است و اجرای طرح را بسیار زمان‌بر می‌سازد، باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی در ادامه افزود: با واگذاری این طرح، بخش خصوصی تا سال ۱۴۲۵ از این پساب استفاده و در مقابل تصفیه‌خانه‌های پرکندآباد یک و دو و اولنگ به لحاظ کمی و کیفی ارتقا پیدا می‌کند. همچنین برای تأمین آب در بلندمدت از کشاورزان آب چاه خریداری می‌شود تا به اجرای طرح هزارمسجد کمک شود.
دبیر کارگروه نجات کشف‌رود نیز در گفتگو با شهرآرا از واگذاری اجرای طرح سامان‌دهی رودخانه کشف‌رود به طول ۸۰ کیلومتر به شهرداری مشهد خبر داد و افزود: مدیریت این طرح به شهردار مشهد واگذار شد و دیگر دستگاه‌ها نیز باید در راستای این طرح به وظایف خود عمل کنند.
حسین علیمیرزایی در گفتگو با اخبار مشهد از بسته شدن پرونده کشف‌رود تا سال ۱۳۹۹ خبر داد و افزود: انتقال پساب تصفیه‌خانه خین‌عرب به غرب مشهد، یکی از طرح‌های نجات کشف‌رود بوده که اکنون پروژه به پایان رسیده و تا ۱۵ روز دیگر آماده بهره‌برداری است.
به گفته وی، در راستای این پروژه ۷۰۰ لیتر از پسابی که در کشف‌رود جاری بود، از این منطقه جمع‌آوری می‌شود.
وی همچنین به آغاز احداث تصفیه‌خانه‌ای در پایین‌دست اولنگ خبر داد و گفت: با انجام این پروژه و احداث تصفیه‌خانه سپتاژ و چرمشهر، مشکل فاضلاب کشف‌رود حل‌شدنی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->