معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی پراید

  • کد خبر: ۷۵۶۹
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۹
گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی پراید
وزیر صنعت زمان بازنشستگی پراید را اعلام کرد
«تولید ۳ مدل پراید از اردیبهشت و دی‌ماه سال آینده متوقف خواهد شد.» این خبری بود که روز گذشته، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرد و برای بیشتر مردم ایران که همواره به این خودرو واکنش‌های منفی متعددی داشته‌اند خبری مسرت‌بخش تلقی می‌شود. البته توقف تولید پراید خبر جدیدی محسوب نمی‌شود و طی سال‌های اخیر درباره اینکه دوران این خودرو به اتمام رسیده است و باید تولید آن متوقف شود، خبر‌های زیادی شنیده‌ایم، اما اگر تولید این خودرو متوقف شود، چه خودرو‌هایی جایگزین پراید خواهند بود و با توقف تولید این خودرو، کدام خودرو لقب ارزان‌ترین خودرو بازار را از آن خود خواهد کرد؟
آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن خودروسازان، پیش از این گفته بود سایپا برای جایگزینی پراید روی پلت‌فرم ایکس۲۰۰ (پلت‌فرمی که تیبا و ساینا روی آن ساخته شده‌اند)، اتاقک‌های جدیدی طراحی کرده است. ایران‌خودرو هم پارس را (به واسطه افزایش تیراژ) جایگزین پژو ۴۰۵ خواهد کرد. البته سایپا این مسئله را تکذیب و اعلام کرده است محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا براساس چند پلت‌فرم توسعه خواهند یافت که پلت‌فرم پراید در بین آن‌ها جایی ندارد.
بر اساس اخبار منتشرشده، پیش از تحریم‌ها برنامه سایپا این بود که ۲ خودرو داتسون‌گو و چانگان‌بنی را به عنوان جایگزین پراید به تولید برساند، اما خودرو داتسون‌گو در تست تصادف امتیاز صفر ستاره ایمنی را دریافت کرد که نشان می‌دهد وضعیت ایمنی این خودرو بسیار نامطلوب است. خودرو چینی چانگان‌بنی نیز در مراکز تست ژاپن موفق به کسب ۳ ستاره ایمنی شد، اما قیمت حداقلی این خودرو ۶۰۰۰ دلار خواهد بود که اگر در ایران تولید شود، قیمت آن نزدیک ۷۰ میلیون تومان خواهد بود. البته با توجه به وضعیت تحریم‌ها، این مسئله نیز در عمل منتفی است. فعالان بازار خودرو بر این باورند که در شرایط فعلی تیبا و ساینا تنها جایگزین‌های پراید هستند. هم‌اکنون در بازار آزاد تیبا (رینگ فولادی) به قیمت ۵۱ میلیون تومان، تیبا (رینگ فولادی) ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا ۲ (سفید) ۵۷ میلیون تومان و تیبا ۲ (تنوع رنگ) ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین ساینا ۵۸ میلیون تومان، ساینا (رینگ آلومینیمی) ۶۱ میلیون تومان و ساینا اتوماتیک ۸۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->