قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود
سرخط خبرها
ضرب‌الاجل سه‌ونیم ماهه دستگاه قضا به اپراتور‌های تلفن همراه در استان

۶۵ نقطه کور ارتباطی در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۵۷۰
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۴
۶۵ نقطه کور ارتباطی در مشهد
شورای شهرستان مشهد این‌بار پای مدیران مرتبط با مخابرات، فناوری اطلاعات و اپراتور‌های تلفن همراه را به جلسه خود باز کرد تا دور یک میز درباره کم و کاستی‌های موجود در حوزه ارتباطات این شهرستان و گام‌هایی که باید برای رفع این مشکلات برداشته شود، گفتگو کنند.
رئیس شورای شهرستان مشهد با اشاره به اهمیت ارتباطات و ضرورت گسترش و ایجاد بستر مخابراتی مناسب در استان، گفت: یکی از مهم‌ترین اصول نزدیکی جوامع و مردم به یکدیگر، ارتباطات است و شایسته نیست که ببینیم در چنین شرایطی و دوره زمانی همچنان مردم شهر یا روستایی از ابتدایی‌ترین امکانات ارتباطی و مخابراتی بی‌بهره‌اند یا در این‌باره مشکل دارند. به گزارش روابط‌عمومی شورای شهرستان مشهد، شهناز رمارم درباره پیشرفت و وابستگی تمام کسب‌وکار‌ها در عرصه‌های مختلف خدماتی، اقتصادی و تجاری به حوزه ارتباطات، اظهار کرد: در مشهد حدود ۱۴۰ نقطه دارای مشکل آنتن‌دهی داریم که ۶۵ نقطه به اذعان اپراتور‌ها و نهاد‌های ناظر نقاط بحرانی به حساب می‌آید. به گفته وی، در چند روز گذشته شاهد بودیم که دسترسی نداشتن مردم به ارتباطات و اینترنت تا چه میزان کسب‌وکار‌ها و اقتصاد شهری و معیشت مردم را دچار مشکل کرد و در این راستا باید زیرساخت‌های ارتباطی مناسب و باکیفیت در اولویت دستورکار مخابرات منطقه استان و شورای شهرستان مشهد قرار گیرد. عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد با بیان اینکه طبق ادعای شرکت‌های خدماتی و اپراتورها، امکانات سخت‌افزاری ویژه توسعه شبکه مخابرات در همه شهرستان مشهد باوجود تحریم‌های گسترده تأمین شده است، گفت: آنچه بر مسیر توسعه شبکه‌ها سایه افکنده، بوروکراسی‌های اداری و روند طولانی اخذ مجوز‌ها برای ایجاد توسعه شبکه بوده که باوجود تحریم‌ها، میلیارد‌ها تومان تجهیزات توسعه‌ای از سوی اپراتور‌ها خریداری و در انبار‌ها انباشته شده است. به گفته رمام، به دلیل کندی روند صدور مجوز‌های نصب، امکان دارد این تجهیزات از خراسان‌رضوی خارج و به استان‌های دیگر واگذار شود که این اصلا خوب نیست. وی ادامه داد: برای بازنگری و اصلاح مصوبه تجمیع دکل‌های مخابراتی به‌منظور تسهیل در روند توسعه و خدمت‌رسانی پوشش آنتن‌دهی و مخابرات، کمیته‌ای در روز چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد و را‌ه‌حل‌های اجرایی بررسی می‌شود.

با افزایش دکل‌های تجمیعی مخالفیم
دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی پوشش ضعیف مخابراتی نیاز به برق بوده است، اظهار کرد: با وجود تأمین سایت مخابراتی، تأخیر در روند توسعه ارتباطی استان به دلیل اخذ نکردن مجوز‌های شهرداری مشهد مبنی بر دریافت برق بوده، اما این مشکل در کوتاه‌مدت و به‌تدریج رفع شده است. فرزاد بهشتی در ادامه با بیان اینکه با افزایش دکل‌های تجمیعی مخالفیم، گفت: با توجه به روند کند پیمانکاری، به نتیجه مطلوب در زمان مناسب نخواهیم رسید؛ بنابراین لازم است که به‌منظور لغو یا اصلاح مصوبه از سوی شورای شهر و شهرستان مشهد اقدامی صورت پذیرد. وی با تأکید بر نبود همکاری مردمی و اعتراضات درباره نصب تجهیزات مخابراتی بیان کرد: یکی دیگر از موانع گسترش توسعه مخابراتی، همکاری نکردن و تجمعات مردم و مالکان در محدوده نصب تجهیزات است که لازم است فرهنگ‌سازی لازم توسط اپراتور‌ها و سازمان تنظیم مقررات یا از طریق بستر رسانه‌ای انجام شود.
دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد با تأکید به برطرف‌سازی هرچه سریع‌تر مشکل پوشش مخابراتی توسط اپراتورها، گفت: تا پایان اسفند امسال برای برطرف کردن مشکلات پوشش‌دهی نقاط بحرانی استان به اپراتور‌ها مهلت داده شده است و در صورت رفع نشدن این پرونده برای رسیدگی به بازپرسی ارجاع داده خواهد شد.

تجهیز نقاط بحرانی به دکل‌های مخابراتی
در ادامه این نشست حمیدرضا سنجی، معاون فناوری و زیرساخت سازمان فاوای شهرداری مشهد، نیز با اشاره به وجود نقاط بحرانی مخابراتی در استان اظهار کرد: برای رفع مشکلات پوشش آنتن‌دهی در مشهد و مناطق حومه در تلاشیم که به‌تدریج و با اخذ مجوز‌های لازم نقاط بحرانی را به دکل‌های مخابراتی تجهیز کنیم. در ادامه مدیر ارتباطات و فناوری خراسان‌رضوی نیز مشکل اصلی مخابرات کلان‌شهر مشهد را تأمین پوشش ترافیکی تلفن همراه دانست و افزود: با گذشت زمان به تعداد BTS بیشتری برای تأمین ترافیک تلفن نیاز خواهیم داشت.
علی دلگیر با بیان اینکه پوشش تلفن همراه از طریق سیگنال‌های رادیویی تأمین می‌شود، افزود: گاهی اوقات لازم است که به ازای هر ۲۰۰ مکالمه یک سایت مخابراتی ایجاد شود.
به گفته وی، هم‌اکنون ۱۳۱ نقطه بحرانی نیازمند پوشش مخابراتی در استان وجود دارد که ۶۵ نقطه مرتبط با ضعف پوششی اپراتور همراه اول و ۶۷ نقطه مربوط به ایرانسل است.
مدیر ارتباطات و فناوری استان درباره روند خدمات مخابراتی در محدوده مشهد، اظهار کرد: در روستا‌های پرجمعیت استان نیز ۲۴ سایت مخابراتی فعال از محل اعتبارات دولتی فعال شده است و نقاط دیگر شهرستان مشهد نیز تا پایان سال تجهیز خواهد شد. دلگیر در بخش دیگری از سخنانش رتبه ارتباطی مشهد در کشور را نامطلوب دانست و افزود: مشهد رتبه ۲۱ کشوری را در این حوزه دارد که در مقایسه با روند توسعه سایر استان‌ها نامطلوب است. به گفته وی، در صورت تسریع روند اصلاحی، می‌توان تا سال آینده ۵ تا ۶ رتبه صعود مخابراتی استان را شاهد باشیم.

ضعف و کندی در توسعه پوشش ارتباطی
مدیرکل تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی خراسان‌رضوی نیز در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت اپراتور‌ها و استاندارد پوشش تلفن همراه گفت: بر اساس این استاندارد می‌توان در برخی نقاط جاده‌ای و روستایی بنا بر دلایل جوی، محیطی یا ترافیکی، پوشش رادیویی صددرصدی نداشته باشیم.
محمد شمسایی با بیان اینکه در ۶۷ نقطه مختلف شهرستان مشهد اپراتور‌ها به دلایل فنی و اجرایی خدمات باکیفیتی ارائه نداده‌اند، اظهار کرد: در راستای رفع و تسریع در روند توسعه، این نقاط فهرست شده و در دستورکار قرار گرفته‌اند. وی با بیان اینکه در برخی مناطق شهری نیز استاندارد‌های لازم برای پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه وجود ندارد، افزود: به این منظور در سازمان تنظیم مقررات کمیته فنی تشکیل شده است تا با همراهی اپراتور‌ها اختلالات برطرف شود و بستر اطلاعاتی توسعه یابد.
وی با بیان ضعف و کندی توسعه پوشش ارتباطی اینترنت استان و پیاده‌سازی اینترنت ۳G و ۴G گفت: اکنون نسل اینترنت ۵G در راه است و همین موضوع موجب نگرانی درباره تأمین پوشش مخابراتی و ارتباطی شده است.
مدیر مخابرات منطقه خراسان‌رضوی نیز درباره مشکلات و راه‌حل‌های پوشش مخابراتی گفت: ICT یک پیشران کلیدی و یک ابزار مهم در همه کسب‌وکار‌ها به شمار می‌رود و اگر بخواهیم دولت الکترونیک و شهر هوشمند داشته باشیم، باید زیرساخت‌های لازم برای بهبود و بالابردن کیفیت ارتباطات و پوشش مخابراتی با همراهی اپراتور‌ها را توسعه دهیم. حسن اروجی درباره تجهیز مناطق مختلف استان به سایت مخابراتی جدید اظهارکرد: مخابرات منطقه درصدد است تا پایان سال در ۲۳۴ نقطه از استان به ارزش ۳۵۱ میلیارد تومان سایت مخابراتی و دکل جدید احداث کرده و ۹۰ سایت قدیمی را با هزینه ۳۷ میلیارد تومان به‌روزرسانی کند. وی با اشاره به دغدغه‌های فعلی در نصب هر سایت مخابراتی، گفت: از سال ۷۴ تا سال ۹۲ که نیازی به استفاده اپراتور‌ها از یک کانال خاص نبود، مشکلی وجود نداشت، اما از سال ۹۲ عبور از فیلتر تعریف‌شده سبب کاهش در روند توسعه گردیده است.
علی بهرامی‌زاده، مدیر ارشد اپراتور ایرانسل در خراسان‌رضوی با انتقاد از نظارت نکردن بر عملکرد پیمانکاران و با اشاره به ارزش میلیاردی تجهیزات و روند طولانی احداث سایت مخابراتی گفت: اکنون ۳۵ سایت شرکت فن‌آسیا برق ندارد و نظارتی بر عملکرد پیمانکاران نیز وجود ندارد. این امر موجب اختلالات زیادی در روند توسعه و بهبود خدمات به شهروندان گردیده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->