سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها
رئیس کانون صرافان اعلام کرد:

نوسان دلار طبیعی است

  • کد خبر: ۱۰۸۰۱
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
نوسان دلار طبیعی است
رئیس کانون صرافان گفت: مردم نباید وارد سرمایه‌گذاری خطرپذیر در بازار ارز شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کامران سلطانی زاده صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران، با بیان اینکه نوسانات بازار ارز جدی نیست، گفت: این نوسانات به دلیل ورود تقاضای طبیعی به بازار به خصوص در ایام ژانویه و تأمین ارز برخی سفرها است.

رئیس کانون صرافان افزود: در عین حال افزایش اخیر قیمت ارز را در بخش دیگر می توان ناشی از هیجانات روانی و مقاومت برخی از افراد در نگهداری ارزهای خانگی به دلیل شکسته شدن ثبات قیمت در یک مقطع کوتاه دانست؛ اما با برنامه ای که بانک مرکزی در این حوزه تدارک دیده و روند طبیعی که صرافی ها بیان می کنند، این ارزها به بازار باز خواهد گشت.

وی تصریح کرد: تمامی نیازهای واقعی واردکنندگان پس از تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه نیما تأمین می شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد؛ این در حالی است که برخی کالاهای لوکس و غیرضروری که در گذشته تأمین ارز می شدند، اکنون به دلیل ممنوعیت واردات، اجازه ورود و تأمین ارز ندارند؛ پس ارز کشور در حوزه تأمین نیازهای ضروری و واقعی، هزینه می شود.

به گفته سلطانی زاده طی روزهای گذشته، مایحتاج عمومی مردم با افزایش قیمت مواجه بوده و قیمت ارز نیز بین ۴ تا ۵ درصد افزایش یافته که بیشتر ناشی از جنبه روانی، تغییر قیمت بنزین است؛ در حالی که پس از گذشت، مدتی قیمت ارز به نرخ های قبلی باز خواهد گشت و چشم اندازی افزایشی برای آن متصور نیست.

رئیس کانون صرافان تصریح کرد: تجربه نشان داده زمان هایی که ارز در نوسان است؛ اگر برخی از افراد به قصد سرمایه گذاری وارد خرید شده و تقاضای دریافت بدون نیاز واقعی ارز را داشته باشد، متضرر خواهند شد.

سلطانی زاده، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ظرف یک سال گذشته بانک مرکزی توانسته منابع ارزی را به خوبی مدیریت نماید، خاطرنشان کرد: عرضه ارز در سامانه نیما و صرافی‌ها بدون مشکل در حال انجام بوده و این در شرایطی است که اگرچه صرافی ها در پیش بینی نرخ ارز دخالتی نمی کنند؛ اما مجموعه شرایط حاکم بر بازار حکایت از آن دارد که افزایش نرخ به صورت جهشی در کار نیست.

وی افزود: نوسانات بازار ارز به هیچ عنوان نگران کننده به نظر نمی رسد و تغییرات قیمت در دامنه دو تا سه درصدی کاملاً طبیعی بوده؛ این در شرایطی است که رسوب ارز در سامانه نیما سبب شده، مدیریت بازار به شکل بهتری صورت گیرد و حتی این نوسانات نیز بعد از گذشت دوره هایی، کاملاً مدیریت خواهد شد.

این فعال بازار ارز، ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی براساس نیازهای کشور برای کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم از سوی دولت تأمین خواهد شد؛ اما اگر مدیریت صحیحی در این رابطه صورت گیرد و ارز ارزان به دست مصرف کننده واقعی و در قیمت کالاهای اساسی نمود پیدا کند؛ این سیاست می تواند ادامه دار باشد.

سلطانی زاده همچنین در ادامه، از رونمایی زیرساخت ارتباطی کانون صرافان در قالب یک سامانه در تاریخ ۲۱ دی ۹۸ خبر داد و گفت: راه اندازی این سامانه، حرکت جدیدی در جهت خدمت‌رسانی به صرافان بوده و یک پل ارتباطی میان آنها با کانون به شمار می‌رود که بر این اساس، از رئیس کل بانک مرکزی و مدیران این بانک هم جهت رونمایی از آن دعوت به عمل آمده است.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->