انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برگزاری همایش ملی فناوری‌های نوین انرژی در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۸۰۶
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
برگزاری همایش ملی فناوری‌های نوین انرژی در مشهد
چهارمین همایش ملی فناوری‌های نوین انرژی روز چهارشنبه با حضور جمعی از محققان و استادان دانشگاهی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران در این همایش با اشاره به سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ در کشور گفت: حدود ۶ سال تا رسیدن به این تاریخ زمان داریم ولی هنوز تصویر روشنی از مسیر پیش رو وجود ندارد.
حسن غفوری‌فرد افزود: انجمن‌های علمی با حمایت و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت افزایش و تعالی ارزش علم در جامعه فعالیت می‌کنند و همچنین حمایت از همکاری‌های بین‌المللی را در دستور کار خود دارند.
وی ادامه داد: کلید موفقیت رابطه صنعت و دانشگاه در ارائه تعریف دقیق و پیدا کردن نیازهای مفهومی پروژه‌های صنعتی از مسیر دانشگاه‌هاست.
وی گفت: باید به مفاهیم جدید در حوزه‌های تجاری سازی فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و همچنین ظرفیت صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان‌ با نگرش به مزیت‌های ارزی آنها توجه شود.

مدیر عامل شرکت توانیر نیز در این همایش گفت: شاهد افزایش مصرف برق در روزهای گرم سال در حدود ۲۲ هزار مگاوات برق بودیم که دلیل اصلی آن استفاده از وسایل سرمایشی است.
محمد حسن متولی زاده افزود: در طول ۱۴۰ سال گذشته متوسط رشد مصرف برق کشور هفت درصد بیشتر از سایر کشورهای جهان بوده که در ۱۰ سال اخیر این منحنی به ۵.۲ درصد رشد رسیده است و با مدیریت اوج مصرف برق در سال جاری توانستیم این منحنی را حدود یک درصد کاهش دهیم.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اجرا شده، فراهم کردن بسته‌های تشویقی برای اصلاح الگوی مصرف برق کشاورزان، صنعتگران و اداره‌ها بود و به همین دلیل در سال جاری خاموشی برق در کشور به صفر رسید و با تغییر الگو توانستیم ۱۲۰ درصد بیش از سال گذشته صادرات برق داشته باشیم.
وی گفت: براین اساس باید بتوانیم الگوی مصرف برق مشترکین خانگی را اصلاح کنیم که استفاده از شرکت‌های نوپا و همچنین اینترنت می‌تواند گام مهمی در این مسیر باشد.
متولی زاده افزود: با حذف قبوض کاغذی و ثبت اطلاعات مشترکین، مسیر دوسویه‌ای برای ارتباط و انتقال پیام‌ برای اطلاع رسانی به مشتریکن فراهم شده است.
رییس دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: خواسته یا ناخواسته، به دلیل اهمیت بسیار گردش مالی در صنعت برق، این موضوع می‌تواند توجه را به کسب وکارهای نوین و استفاده از مصادیق انرژی در این حوزه معطوف کند.
دکتر حمیدرضا پوررضا با اشاره به اهمیت انرژی و فناوری‌های روز دنیا در این زمینه افزود: پیشگامی در به دست آوردن انرژی به عنوان یکی از شاخصه‌های پشرفت کشورها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: توجه به افزایش بهره وری و استفاده از صنایع به عنوان اصلی ترین شاخصه توسعه پایدار در به دست آوردن انرژی، با نگاهی کارشناسانه می‌تواند در این موضوع کارگشا باشد.
دبیر چهارمین همایش ملی فناوری‌های نوین انرژی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سعی شده است در این همایش مسیرهای دسترسی و نحوه استفاده کشورهای پیشرفته از فناوری‌های نوین انرژی مورد بحث و برسی قرار گیرد.
مجید علومی بایگی افزود: در حاشیه این همایش متخصصان در زمینه شهرهای هوشمند با مسوولان شهر مشهد به گفت و گو خواهند نشست.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: ۲ کارگاه اینترنت اشیا نیز برای بررسی مزایا و معایب آن در این همایش برگزار می‌شود.
وی گفت: علاوه بر آن مسابقه "هکتون" که برگرفته از هک و تحت فشار قرار دادن و همچنین مسابقه دوی ماراتون است برای ارائه و بررسی مسایل و مشکلات شرکت‌ها و ارائه راه حل در این همایش در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این مسابقه یک برنامه بلند مدت است که هر ماه افراد مشارکت کننده دستاوردهای خود را ارائه می‌کنند تا با همفکری استادان دانشگاه و صنعتگران به حل مسائل بپردازند.
چهارمین همایش ملی فناوری‌های نوین انرژی به مدت ۲ روز با هدف مدیریت مصرف، هوشمند سازی در صنعت برق، تولید انرژی الکتریکی از منابع تجدید پذیر و استفاده از خودروهای برقی در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه دارد.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->