بازدید رئیس دفتر رییس جمهوری از دانشگاه فردوسی مشهد

  • کد خبر: ۱۰۸۹۷
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
بازدید رئیس دفتر رییس جمهوری از دانشگاه فردوسی مشهد
رئیس دفتر ریاست جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز، پنج‌شنبه به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد از «پژوهشکده فناوری زیستی» و «نخستین مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده ایران» در این مرکز آموزش عالی بازدید کردند.
به گزارش شهرآرانیوز، محمود واعظی و منصور غلامی در جریان این بازدید از سوی معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد همراهی شدند.

مسئول پروژه نخستین مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده ایران درخصوص این مرکز گفت: تخم پرندگانی که قند و نبات نام گرفته‌اند با بکارگیری فناوری‌های نوین ژنتیکی در مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده برای تولید دارو‌های نو ترکیب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر حسام دهقانی افزود: دارو‌های نوترکیبی که در مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده دانشگاه فردوسی تولید می‌شوند برای کودکان دچار نقص دستگاه ایمنی، بیماران سرطانی و دیگر بیماری‌های مرتبط کاربرد دارد.

وی گفت: روند کار در نخستین مرکز پرندگان مهندسی ژنتیکی شده ایران در دانشگاه فردوسی برای رسیدن به مراحل تجاری‌سازی دارو‌های نوترکیب در قالب پروژه در حال اجرا یک سال و نیم طول می‌کشد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری که دیشب وارد مشهد شد، پس از حضور در دانشگاه فردوسی و بازدید از پروژه‌های فناورانه این دانشگاه در نشست کارگروه زیارت خراسان رضوی شرکت می‌کند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->