منصور غلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان مجتمع آموزش عالی گناباد در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با افزایش ارتباط صنایع با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، طرح‌های خلاقانه دانشجویی و دانشگاهی در بستر عمل به فعلیت و بالندگی می‌رسند و مشکلات صنایع نیز  کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه دانشجویان و دانشگاهیان در مراکز رشد فناوری عرضه و در پارک‌های فناوری حمایت می شوند بنابراین بستر نقش آفرینی آن‌ها در فرآیند توسعه و رونق اقتصادی جامعه فراهم می‌گردد.

غلامی با اشاره به اینکه طی سنوات گذشته در حوزه آموزش عالی گسترش کمی خوبی ایجاد شده است، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سال ۱۳۹۴ به تصویب رسید و در سال ۱۳۹۵ ابلاغ شده، ساماندهی این بخش مورد توجه قرار دارد.

وی اظهار کرد: در هر استان یک شبکه علمی متشکل از مراکز علمی موجود شامل دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل آن مناطق را از نظر گسترش کمی و ماموریت‌گرا کردن آموزش عالی به صورت کارشناسی بررسی می‌کند که این مسئله افق روشنی را برای گسترش کیفی مراکز آموزش عالی و رشته‌های دانشگاهی ترسیم می‌کند.

غلامی گفت: دولت در بحث گسترش کمی آموزش عالی، هزینه‌های زیادی متحمل شده بنابراین در صورتی که این مراکز از نظر کیفی به جایگاه واقعی دست نیابند، تعدیل می‌شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوالی در خصوص ارتقاء مجتمع آموزش عالی گناباد به دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: این کار بعد از دریافت و بررسی گزارش‌ها و ظرفیت‌های علمی و منطقه‌ای در شورای گسترش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین ساماندهی و کیفی‌سازی آموزش عالی را متناسب با نیازها و ظرفیت‌های منطقه‌ای ذکر کرد و گفت: طرح‌ها و پژوهش‌های خوبی در مراکز آموزش عالی تهیه شده و یا در دست اجراست؛ بنابراین باید این ایده‌های نوین در مرحله اجرا از طریق ارتباط صنایع با دانشگاه‌ها محقق شوند.

افتتاح مسجد و مجتمع فرهنگی فاطمه زهرا(س) مجتمع آموزش عالی گناباد، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی و کارآفرینی دانشجویان این مجتمع آموزش عالی گناباد از جمله برنامه‌های سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شهرستان گناباد بود.

منبع: ایسنا