واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

فرصت‌سازی برای اقتصاد شهری

  • کد خبر: ۱۰۹۷۹
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۷
فرصت‌سازی برای اقتصاد شهری
نمایشگاه «فرصت‌های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری» مشهد در حالی امروز به پایان می‌رسد که طی روز‌های برگزاری آن تا کنون بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه به امضا رسیده است
گروه اقتصاد| اولین نمایشگاه «فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری» در چهارمین روز برگزاری ساعات پرکاری را از سرگذراند. امضای قرارداد ۳ پروژه زیرساختی به ارزش سرمایه‌گذاری ۷۰۰میلیارد تومان و امضای تفاهم‌نامه اختصاص خط اعتباری ۴۰۰میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های شهری، مهم‌ترین رویداد‌های مالی شب گذشته بود. در چهارمین شب از نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری، قرارداد ۳ پروژه شهری به ارزش حدود ۷۰۰میلیارد تومان، امضا شد و به سرمایه‌گذاران برای اجرا، ابلاغ شد. این قرارداد‌ها مشمول پروژه تجاری‌اقامتی و پارکینگ عمومی توحید به ارزش تقریبی سرمایه‌گذاری ۶۴۰میلیارد تومان، پارک موضوعی کودک و سلامت به ارزش سرمایه‌گذاری ۳۵میلیارد تومان و پروژه جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس تک سکو به ارزش ۱۰میلیارد تومان بود.

به اهداف رسیدیم
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا در این‌باره توضیح داد: بخش مهمی از اهدافی که پیش از برگزاری نمایشگاه داشتیم، محقق شده است. زمانی که ایده برگزاری نمایشگاه مطرح شد، گمان می‌کردیم عمده مشارکت‌کنندگان در این رویداد از بخش‌های مختلف معاونت اقتصادی و شرکای شهرداری باشند، اما حضور سایر بخش‌ها نیز مهم و نویدبخش بود. اژدر اژدری با اشاره به حضور ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اداره اوقاف و امور خیریه، آستان قدس رضوی و دیگر نهاد‌ها در نمایشگاه ادامه داد: این نمایشگاه اتفاق خوبی برای شهر مشهد بود. در این رویداد چندین پروژه میان فعالان اقتصادی حاضر در نمایشگاه منعقد شد و مذاکرات خوبی میان معاونت اقتصادی شهرداری با دیگر فعالان اقتصادی و سازمان‌ها انجام شد. وی بااشاره به هدف برگزاری نمایشگاه گفت: تصویری از پیشرفت‌های اقتصادی شهر مشهد ارائه کنیم و نشان دهیم که عزم و اراده جدی در مدیریت شهری برای پیشبرد اهداف اقتصادی وجود دارد.

احیای پروژه توحید
معاون اقتصادی شهردار مشهد بااشاره به اینکه بخش اصلی تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در این دوره مدیریت شهری مربوط به حوزه تأمین مالی است، گفت: معاونت اقتصادی ۲ وظیفه اصلی دارد؛ در گام نخست برای به ثمر رسیدن پروژه‌های اقتصادی، انجام محاسبات مالی و مذاکره با سرمایه‌گذاران وظیفه معاونت اقتصادی است. همچنین استفاده از ابزار‌های مالی که بخش مهم آن استفاده از اوراق است، برعهده این معاونت است.
اژدری ضمن بیان اینکه پروژه‌های اقتصادی سود یا زیان ندارند، گفت: این پروژه‌ها به‌منظور تأمین زیرساخت‌های شهر ایجاد می‌شوند. وی افزود: در همین راستا امروز ابلاغیه ۳ قرارداد مدیریت شهری به مشارکت‌کنندگان آن ابلاغ شد. پارکینگ توحید به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه مشارکتی تاریخ شهرداری یکی از این پروژه‌هاست. این پارکینگ طبقاتی با کاربری مسکونی، با سرمایه‌گذاری ۶۳۴ میلیارد تومان احداث می‌شود. این پروژه بازتعریف شده است و درعین حفظ ظرفیت قبلی با تغییر کاربری به سکونت ویژه، از سوددهی بیشتری برخوردار خواهد شد و برای سرمایه‌گذاری جذاب خواهد بود.

برندینگ اقتصادی در مشهد
معاون اقتصادی شهردار ادامه داد: پروژه دیگر که امروز قرارداد آن ابلاغ شد، پارک موضوعی است. این پارک با حفظ محیط عمومی توسعه پیدا خواهد کرد. این پروژه امکانات آموزشی و تفریحی برای گروه سنی کودکان با موضوع سلامت ایجاد خواهد کرد. این امر نشان می‌دهد که معاونت اقتصادی به تنوع‌بخشی به پروژه توجه ویژه دارد. اژدری افزود: پروژه جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس تک سکو به ارزش ۱۰میلیارد تومان دیگر پروژه‌ای بود که قرارداد آن ابلاغ شد. همچنین براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب لیزینگ برای تأمین دارایی‌ها و تجهیزات نقلیه در چهارمین روز نمایشگاه منعقد شد.
وی ضمن بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه، برندینگ اقتصاد شهری در مشهد است، گفت: معتقدیم باید بحث اقتصاد شهری با نام شهر مشهد مقدس پیوند بخورد. این رویداد باید بیشتر دیده شود، از همین‌رو در سال‌های آینده برگزاری آن را ادامه خواهیم داد. سال بعد تلاشمان این است که این نمایشگاه فراتر از شهر مشهد برگزار شود.

مدیریت و لیزینگ شهری برای نخستین‌بار
امضای تفاهم‌نامه اختصاص خط اعتباری ۴۰۰میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های شهری به شهرداری مشهد، استفاده از یک ظرفیت اقتصادی بود که پیش از این شهرداری مشهد و سایر کلان‌شهر‌ها کمتر به آن توجه کرده بودند. حسین هواسی، معاون عملیات لیزینگ اقتصادنوین، در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: در پی مذاکرات و قرار‌های کاری که بین شهرداری مشهد و لیزینگ اقتصادنوین برگزار شد، یک خط اعتباری تا پایان سال۹۹ به شهرداری مشهد اختصاص یافت. وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، ۴۰۰۰ میلیارد ریال برای تأمین منابع مالی مورد نیاز شهرداری مشهد برای اجرای پروژه‌های شهری، پرداخت به پیمانکاران، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و حمل‌ونقل بار اختصاص داده شد که به‌صورت فصلی تأمین اعتبار خواهد شد.
هواسی اضافه کرد: این تفاهم اولین همکاری بین لیزینگ اقتصادنوین و شهرداری مشهد است که امیدوارم به الگویی برای اجرا در میان سایر لیزینگ‌ها و شهرداری‌های کشور تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: در این قرارداد، نفع همه ذی‌نفعان ازجمله شهرداری مشهد و لیزینگ اقتصادنوین حاصل می‌شود که با تخصیص اعتبار به‌موقع می‌توان آن را برای سال‌های آینده نیز ادامه داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->