تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم
سرخط خبرها

جشن اقتدار مشهدی‌ها در بهشتی

  • کد خبر: ۱۱۰۱۲
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
جشن اقتدار مشهدی‌ها در بهشتی
تیم‌های فوتسال و هندبال بانوان مشهد، تیم‌های مس و کیش را دست خالی راهی شهرشان کردند
مژده رنگیان - کسانی که روز جمعه در سالن شهید بهشتی حضور نداشتند قطعا یکی از بهترین روز‌های ورزش بانوان مشهد را از دست داده‌اند، یک نیم‌روز ورزشی چهارپنج‌ساعته که ۲ تیم قدرتمند مشهد در لیگ‌های فوتسال و هندبال مقابل حریفان به میدان رفتند و با نمایشی زیبا و جذاب، هردو دست پر از میدان بیرون آمدند. در اولین بازی روز جمعه، تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتسال بانوان میزبان تیم مس رفسنجان بود، یکی از مدعیان قدرتمند قهرمانی. هر ۲ تیم سی‌ویک‌امتیازی بودند و تنها به خاطر تفاضل گل بهتر مشهدی‌ها در رده دوم قرار گرفته بودند و مسی‌ها در رده چهارم.

ناامیدی چهاردقیقه‌ای
در صبح بارانی و پاییزی ۱۵ آذرماه، سکو‌های سالن بهشتی نیز از حضور کم‌تعداد تماشاچیان سرد بود و شاید به زحمت شصت هفتاد نفر می‌شدند. بازی با دقایقی تأخیر آغاز می‌شود. فاطمه شریف، سرمربی تیم خراسان، همان ترکیب اصلی و اولیه خود را راهی میدان کرده است: غلامی، شیربیگی، آرمات، محمدی و لطف‌آبادی درون دروازه. آن سوی میدان هم فاطمه اعتدادی از ستارگان کلیدی مس است و زینب کرمی، گلر جوان و موفق، درون دروازه قرار دارد. هر ۲ تیم بازی را قلدرانه شروع می‌کنند و به فکر رسیدن به گل اول هستند. حملات حریف پرفشار است، اما گل نمی‌شود. شاگردان شریف هم حملات خود را ادامه می‌دهند. موقعیت‌های متعدد کلاتی و شیربیگی هیچ‌کدام به گل منجر نمی‌شود تا اینکه بالاخره به خاطر اشتباه دفاع تیم مشهد دروازه لطف‌آبادی باز می‌شود. غلامی، مدافع تیم، در حرکتی زمین می‌خورد و ۲ بازیکن نارنجی‌پوش مس او را جا می‌گذارند و در نهایت توپ در حالی که ۴ دقیقه به پایان نیمه اول مانده است، وارد دروازه می‌شود.

پاقدم خوب همدمی‌ها
جو سالن و بازی سنگین است و اضطراب در بالاترین درجه خود قرار دارد. شریف بچه‌ها را به آرامش دعوت می‌کند تا به بازی مسلط شوند. این دقایق پایانی دیر می‌گذرد و ترس رسیدن مسی‌ها به گل دوم، تماشاچیان را به سکوت وامی‌دارد. قرار بود در این دیدار دختران مؤسسه توان‌بخشی همدم نیز تماشاچی این دیدار باشند، اما هنوز به سالن نرسیده بودند. اسکوربرد شمارش دقیقه پایانی را آغاز می‌کند. دختران همدم هم کم کم در سالن حاضر شده و آرام به سکو‌ها اضافه می‌شوند. فقط ۱۰ ثانیه باقی مانده است که با پاس شیربیگی، محدثه محمدی در گوش چپ دروازه، خود را به‌سختی به توپ می‌رساند. توپ با پای او وارد دروازه مس می‌شود و اسکوربرد روی ثانیه ۸:۹ می‌ایستد. پاقدم همدمی‌ها برای دختران هیئت فوتبال خراسان که چند روز قبل میهمان همدم بودند، خوش‌یمن است و نیمه اول با تساوی نفس‌گیر یک‌بر‌یک به پایان می‌رسد.

طوفان در نیمه دوم
جو سالن نیمه دوم کاملا تغییر کرده است. تماشاچیان چندین‌برابر شده‌اند. به‌جز علاقه‌مندان به فوتسال، خانواده بازیکنان و دختران همدم، ۲ تیم هندبال اشتادسازه و کیش‌ایر که قرار است ساعت ۱۳:۳۰ در همین سالن بازی کنند، هم روی سکوی تماشاچیان نظاره‌گر بازی هستند. قطعا زیباترین بازی این هفته در مشهد پیگیری می‌شد. نیمه دوم با شرایط مساوی آغاز می‌شود. هر ۲ تیم جنگنده و به دنبال گل برتری، اما این بار نوبت مشهدی‌ها بود که زودتر به گل برسند و بعد از گذشت ۵ دقیقه، روی ضربه غلامی از اوت، توپ به بازیکن حریف برخورد می‌کند و وارد دروازه مس می‌شود. این گل آتش رقابت را داغ‌تر می‌کند و سرعت و اضطراب را به اوج خود می‌رساند. در این میان شوت‌های زیبای زیادی درون چهارچوب دروازه قرار نمی‌گیرند تا اینکه با شروع ۱۰ دقیقه پایانی، شوت بچه‌های مشهد با دست بازیکن مس در مقابل دروازه متوقف می‌شود و داور نقطه پنالتی را نشان می‌دهد. شیربیگی از روی نقطه پنالتی توپ را وارد دروازه حریف می‌کند و ششمین گلش از روی این نقطه در این فصل ثبت می‌شود. تیم شریف ۳ بر ۱ جلو می‌افتد.
۲ دقیقه بعد در کمال ناباوری مسی‌ها، گل چهارم بازهم توسط محمدی وارد دروازه کرمی می‌شود. تیم هیئت فوتبال خراسان که با بازی مقتدرانه خود حریف را درمانده کرده بود، در ۲ دقیقه پایانی دست به پاور‌پلی می‌زند و شیربیگی با پیراهن دروازه‌بانی وارد زمین می‌شود. حملات شدیدتر می‌شود، اما مس هم دست به حمله می‌زند. در ۲ صحنه، شیربیگی در قامت یک گلر عملکرد تحسین برانگیزی نشان می‌دهد، اما در نهایت، بازی با همان نتیجه ۴ بر ۱ به پایان می‌رسد. شریف در واقع انتقام بازی رفت را از عاطفه رضایی گرفت، روزی که در کرمان ۴ بر ۲ مغلوب مس شدند. تیم خراسان با این برد بزرگ یکی از حریفان اصلی خود را از کورس خارج کرد و هفته بعد نوبت سایپاست. شاگردان شریف با ۳۴ امتیاز در رده دوم جدول قرار تثبیت شدند.

جشن تولد و پیروزی در جمع هندبالیست‌ها
در میان هیاهوی این پیروزی، دروازه‌ها تغییر می‌کنند و سالن خود را برای بازی هفته ششم لیگ برتر هندبال آماده می‌کند. بازی با تأخیر آغاز می‌شود. نیمه اول تیم صدرنشین اشتادسازه کمی از بازی دختران کیش ایر غافل‌گیر می‌شود، همه امتیازات پایاپای دنبال می‌شود و جو بازی در اختیار تیم میهمان است. در دقایق پایانی نیمه اول، در موقعیتی، پای دروازه‌بان حریف به گیجگاه بازیکن تیم مشهد برخورد و او را بیهوش می‌کند. مشکل در تنفس باعث می‌شود این بازیکن با اورژانس به بیمارستان منتقل شود و دروازه‌بان به دلیل خطا اخراج می‌شود. تیم‌ها بعد از گذراندن وقت استراحت، دوباره راهی زمین مسابقه می‌شوند و در این نیمه، ستارگان و ملی‌پوشان تیم اشتادسازه برتری خود را به حریف جوان نشان می‌دهند. اختلاف گل‌ها بالا و بالاتر می‌رود و در نهایت، ۲۳ بر ۱۴ مشهدی‌ها در خانه پیروز می‌شوند و صدرنشینی خود را تثبیت می‌کنند. دختران اشتادسازه در پایان این بازی، با آوردن کیک و شمع و برف شادی تولد نشمین شافعیان، سرمربی خود، را هم‌زمان با پیروزی خانگی جشن گرفتند.

حواشی در بهشتی
سوت‌های داوران در این بازی کمی عجیب و غریب و زیاد بود، سوت‌هایی که بازیکنان حتی متوجه نمی‌شدند به چه دلیل به صدا درمی‌آیند و در صحنه‌ای آرمات به همین علت با داور درگیری لفظی پیدا کرد.
نیمه دوم بازی پر از زد و خورد بود. بازیکنان مس مدام روی زمین بودند و به داور به خاطر بازی حریف اعتراض می‌کردند. در صحنه‌ای از بازی، یکی از مسی‌ها با داد و فریاد غیرعادی به دلیل درد، داور را مجبور کرد بازی را دقایقی متوقف کند.
در نیمه مربیان، عاطفه رضایی، سرمربی مس، نتوانست به تیمش کمک چندانی کند و اعتدادی، بازیکن ستاره این تیم که در زمین حضور داشت، در برخی صحنه‌ها بازیکنان تعویضی را مشخص می‌کرد و دستور ورود به زمین را خودش می‌داد.
بازی به دلیل تأخیری حدود بیست‌دقیقه‌ای آن هم به دلیل دیر رسیدن پزشکیار، برنامه بازی هندبالیست‌ها را هم تحت تأثیر قرار داد و ۲ تیم هندبال مجبور شدند روی سکو‌های تماشاچی، خود را برای مسابقه گرم کنند.
حضور دختران همدم برای هر ۲ تیم مشهدی جذاب و شیرین بود. بازیکنان با آن‌ها ارتباطی ویژه گرفتند و از آن‌ها به خاطر حضور در سالن تشکر کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->