رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

خانم‌ها ۱۵ درصد از ثبت نام کنندگان برای مجلس یازدهم

  • کد خبر: ۱۱۰۸۱
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
خانم‌ها ۱۵ درصد از ثبت نام کنندگان برای مجلس یازدهم
فرماندار مشهد افرادی که سابقه داوطلبی در انتخابات داشتند را ۴۴ نفر ذکر کرد و گفت: گرایش سیاسی افراد ثبت‌نام کننده در انتخابات مجلس احصا نشده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سید محمدرضا هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اخبار از ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امروز آخرین روز از ثبت‌نام است و به مدت هفت روز ثبت‌نام انجام شده و با توجه به آماری که در ۶ روز اول داشتیم ۳۰۱ نفر ثبت‌نام کردند.

فرماندار مشهد ادامه داد: از این تعداد ۲۵۷ نفر آقا و ۴۴ نفر خانم را داشتیم که به این ترتیب ۸۵ درصد ثبت‌نام کنندگان آقا و ۱۵ درصد خانم هستند.

وی افزود: از نظر فراوانی سنی، میانگین سن افراد ۴۴ سال بوده و اگر بخواهیم به صورت جزئی اشاره داشته باشم بین ۳۰ تا ۳۵ سال ۶۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، ۳۶ تا ۴۰ سال ۴۳ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال ۴۸ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۴۶ نفر و از ۵۶ تا ۶۰ سال هم ۳۳ نفر ثبت نام کردند و الباقی تا ۷۵ سال هستند.

هاشمی بیشترین فراوانی مدرک تحصیلی را فوق لیسانس ذکر و تصریح کرد: ۲۳۵ نفر از ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک فوق‌لیسانس، ۳۶ نفر دارای مدرک دکترا، ۱۲ نفر دارای مدرک حوزوی هستند و ۱۸ نفر از مجموع ۳۰۱ ثبت‌نام کننده با مدرک لیسانس ثبت‌نام شدند.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه یکی از شرایط ثبت‌نام مدرک کارشناسی ارشد است، خاطرنشان کرد: برخی از ثبت‌نام کنندگان دارای شرایط جانبازی و ایثارگری بودند و مدرکشان معادل خورده است.

وی در تشریح مشاغل داوطلبان برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۵ نفر شغل آزاد، ۸۸ نفر مشاغل دولتی، ۵۳ نفر از همکاران فرهنگی، هشت نفر پزشک، ۳۱ نفر استاد دانشگاه، نظامیان ۶ نفر، روحانی ملبس ۶ نفر، وکیل یا افراد مرتبط با دستگاه قضایی پنج نفر، نمایندگان دوره فعلی سه نفر، بازنشستگان ۱۳ نفر و سایر مشاغل ۳۳ نفر بوده‌اند.

هاشمی با تاکید بر اینکه این دوره نسبت به دوره‌های پیشین رشد داشته‌ایم، متذکر شد: همچنان که سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد این مدت قابل تمدید نیست و تا ساعت ۱۸ برای ثبت‌نام در خدمت داوطلبان هستیم.

فرماندار مشهد ضمن اشاره به ثبت‌نام از نمایندگان اولین میان‌دوره مجلس خبرگان گفت: با همین روند در خدمت این عزیزان هم هستیم، یا خودشان حضور پیدا می‌کنند یا نماینده می‌فرستند و امروز هم اولین ثبت‌نام کننده در ستاد ثبت‌نام انتخابات حاضر شده است.

وی با بیان اینکه روند ثبت‌نام با دقت و سرعت خوبی انجام می‌گیرد تاکید کرد: دغدغه و نگرانی خاصی نداشتیم و هر کسی که شرایط شرکت در انتخابات را داشت ثبت‌نام کردیم.

هاشمی به انتخاب هیأت اجرایی اشاره کرد و یادآور شد: از ۳۰ نفر، ۲۷ نفر شرکت کردند و ما هشت نفر اصلی هیأت اجرایی را از ۲۷ نفر با رأی مخفی انتخاب کردیم و ترکیب افراد از اقشار مختلف با تفکرات مختلف در هیأت اجرایی وجود دارد.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه سه نفر عضو اداری نیز در هیأت اجرایی حضور دارند، خاطرنشان کرد: اولین جلسه هیأت اجرایی همزمان با میلاد امام حسن (ع) برگزار شد.

وی بیان کرد: امیدوارم همه اقدامات ما زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کند.

هاشمی به وحدت، انسجام و همدلی بین هیأت اجرایی و هیأت نظارت با حفظ جایگاه اشاره و تصریح کرد: ما جزو شهرستا‌ن‌هایی هستیم که دارای مناطق هستند و کمیته‌ای را به عنوان مناطق پیش‌بینی کردیم و کار‌های کمیته حقوقی نیز درحال انجام است.

فرماندار مشهد با اشاره به روند بررسی صلاحیت‌ها تصریح کرد: از فردا استعلام از مراجع چهارگانه صورت می‌گیرد و به مدت دو هفته مهلت رسیدگی داریم.

وی افرادی که سابقه داوطلبی داشتند را ۴۴ نفر ذکر و تصریح کرد: گرایش سیاسی افراد احصا نشده است.

هاشمی ادامه داد: اصل و شاخص ما رعایت بی‌طرفی است و مکلف و موظف به اجرای قانون هستیم.

فرماندار مشهد گفت: تا دیروز یک نفر از برادران اهل سنت هم ثبت‌نام کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->