افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

افزایش رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۱۰۱
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۶
افزایش رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در مشهد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد که در آخرین روز نمایشگاه «فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری» سری به این نمایشگاه زده بود، برگزاری این نمایشگاه را در قدم اول تجربه موفقی دانست و ابراز امیدواری کرد که شهرداری و همه دستگاه‌های مشارکت‌کننده بتوانند از ظرفیت‌های ایجادشده در آن استفاده کنند.
به گزارش شهرآرا، محمدرضا حیدری اظهار کرد: در زمان شروع به کار شورای پنجم، بیشتر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مشهد به دلایلی قفل شده بود؛ به همین دلیل باید بر رفع مشکلات آن‌ها تمرکز می‌کردیم. خوشبختانه با اقداماتی که مدیریت‌شهری انجام داد، بسیاری از فعالیت‌ها در پروژه‌های راکد دوباره آغاز شد و اکنون بعد از گذشت ۲ سال، همه اذعان دارند که مدیریت‌شهری با همکاری و مشارکت کارشناسان مسئول در تمام حوزه‌ها توانسته است بخش زیادی از مشکلات پروژه‌ها را حل کند.
وی بیان کرد: گزارش‌های سرمایه‌گذاران حاکی از رضایت آنان از عملکرد این دوره شورای شهر مشهد است. اکنون پروژه‌های گذشته فعال شده و رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در مشهد افزایش یافته است. رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با وجود اینکه کشور در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته است، سرمایه‌گذاران از برگزاری نمایشگاه سرمایه‌گذاری در مشهد استقبال کرده‌اند. شورای شهر و مدیریت‌شهری بر این موضوع اتفاق نظر دارند که برای توسعه هیچ راهی به جز ایجاد زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در شهر و توجه به نقش آنان در اقتصاد شهری وجود ندارد.
وی ادامه داد: در شرایط موجود هیچ سازوکاری بهتر از جذب سرمایه‌گذار و استفاده از منابع و ظرفیت‌های داخلی برای تداوم روند توسعه شهر وجود ندارد. برگزاری رویداد‌هایی مانند نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، سبب ایجاد تعامل و همکاری بیشتر بین شورای شهر و شهرداری می‌شود و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.
حیدری بیان کرد: در مشهد شرکای اقتصادی متعددی اعم از بخش خصوصی و غیردولتی وجود دارد و فضای هم‌افزایی با محوریت استانداری، آستان قدس رضوی و... شکل گرفته است. خوشبختانه دستگاه قضایی و نهاد نظارتی هم با ما تعامل و همراهی خوبی دارند. این تعامل و همدلی سبب شده است تا روند رشد اقتصادی مشهد ادامه یابد.
رئیس شورای شهر مشهد اظهار کرد: در مقطع فعلی و در شرایط ویژه کشور، چاره‌ای جز هم‌افزایی وجود ندارد. باید در شرایط اقتصادی فعلی به ظرفیت‌های داخلی اکتفا و شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم و موانع موجود در محیط کسب‌وکار را کاهش دهیم. در مشهد ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و با وجود این حجم از زائر و گردشگر نباید مشکل اشتغال داشته باشیم.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه برگزاری پنل‌های تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی بود که درباره موضوعات مختلف تبادل نظر کردند تا برای موانع و مشکلات پیش رو راه‌حل پیدا کنند. یکی از مشکلاتی که در کلان‌شهر‌های کشور به‌ویژه مشهد با آن مواجه هستیم، اعتماد است. مدیران باید به آنچه می‌گویند و به سرمایه‌گذاران قول می‌دهند، پایبند باشند و درصورتی‌که مدیران در طرح‌ها و برنامه‌های خود از ثبات و دوام برخوردار باشند، سرمایه‌گذاران استقبال خواهند کرد.
حیدری بیان کرد: در گذشته تعهدات شهرداری دچار نوسان شده بود و سرمایه‌گذاران اعتماد خود را از دست داده بودند و تلاش ما در این دوره شورا برگرداندن اعتماد از دست رفته و پایبندی به تعهدات است و از دوستان خواهش می‌کنم که قبل از انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران، مدارک آنان را بررسی و تکمیل کنند؛ به این معنا که وضعیت مالکیت و قرارداد‌ها شفاف باشد.
وی تأکید کرد: اکنون تمام مقدمات برای حضور سرمایه‌گذاران در مشهد فراهم شده و آن‌ها می‌توانند با بستر‌هایی که مدیریت‌شهری فراهم کرده است، در حوزه‌های گوناگون سرمایه‌گذاری کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->