سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

۶ روز فعالیت، ۸۶۷۰ میلیارد تومان سرمایه

  • کد خبر: ۱۱۱۰۲
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰
۶ روز فعالیت، ۸۶۷۰ میلیارد تومان سرمایه
نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری با انعقاد قرارداد‌هایی میان شهرداری و دیگر دستگاه‌ها به پایان رسید
مسعود سلطانی - روزگذشته نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهری مشهد به کار خود پایان داد. این نمایشگاه ساعات پایانی پرکاری را پشت سر گذاشت. انعقاد تفاهم‌نامه ۵۶۰۰ میلیارد تومانی میان مدیریت شهری و بانک شهر، حجم ریالی قرارداد‌های منعقد شده در ۶ روز فعالیت نمایشگاه را به ۸۶۷۰ میلیارد تومان رساند. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان معاون اقتصادی شهرداری مشهد با سرپرست شعب منطقه خراسان بانک شهر منعقد شد، بانک شهر عاملیت انتشار ۲۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اسلامی را بر عهده گرفت. همچنین این بانک ضمانت پرداخت این رقم را طی ۴ سال آینده عهده‌دار شد و بر این اساس جمع رقم این تفاهم‌نامه به ۵۶۰۰ میلیارد تومان رسید. مدیر تأمین منابع مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد درباره جزئیات این تفاهم به شهرآرا گفت: این تفاهم مربوط به انتشار اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر است. ۱۴۰۰ میلیارد تومان از این اوراق مربوط به احیای بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی است. ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خط ۲ قطار‌شهری و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای توسعه خط ۳ قطار‌شهری مشهد هزینه خواهد شد. همچنین ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در مشهد هزینه خواهد شد. سید محمود عنبری ادامه داد: این اوراق برای ورود به بازار معاملات ثانویه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی نماد انتشار آن در بورس تعیین خواهد شد. وی با بیان اینکه انتشار این اوراق از اعتبار تعیین‌شده در قانون برنامه و بودجه سال ۹۸ صورت گرفته است، گفت: این اوراق با استفاده از ظرفیت بند د تبصره ۵ قانون برنامه و بودجه منتشر می‌شود. ظرفیت این قانون برای تمام کلان‌شهر‌های ایران ۸۰۰۰ میلیارد تومان بود که ما در شهرداری مشهد موفق شدیم ۲۸۰۰ میلیارد تومان از این ظرفیت را جذب کنیم. عنبری بیان کرد: بر اساس قانون بازپرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود این اوراق بر عهده دولت و بقیه بر عهده شهرداری مشهد است. عنبری ادامه داد: پیش از این نیز از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کردیم که ۸۰۰ میلیارد تومان برای خط ۳ قطار‌شهری بود که با عاملیت بانک صنعت و معدن منتشر شد. ۳۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی بافت اطراف حرم مطهر رضوی و ۵۰ میلیارد تومان هم برای نوسازی بافت فرسوده حر عاملی منتشر شد که عاملیت انتشار این اوراق را بانک شهر بر عهده داشت.

طی کردن راه ۸ سال در یک سال
سرپرست منطقه خراسان بانک شهر نیز در گفتگو با شهرآرا اعلام کرد: ۷۰ درصد سهام بانک شهر در اختیار شهرداری‌های کلان‌شهر‌های کشور است و شهرداری مشهد ۱۰ درصد سهام بانک شهر را داراست. این بانک ضامن و تأمین‌کننده تخصصی اوراق مالی شهرداری‌هاست. ما شریک مدیریت شهری هستیم و برای توسعه شهری و افزایش سطح رفاه عمومی تلاش می‌کنیم. سید ناصر احمدی با اشاره به تفاهم‌نامه ۵۶۰۰ میلیارد تومانی منعقدشده میان این بانک و مدیریت شهری مشهد، افزود: موافقت اصولی و توافق اولیه برای این تفاهم ۱۰ شهریور سال جاری در حضور شهردار و مدیرعامل بانک انجام شد. وی با اشاره به بزرگ بودن عملیات مالی انجام‌شده طی این تفاهم گفت: از سال ۹۰ تا ۹۸ در مشارکت با شهرداری مشهد تنها عاملیت انتشار ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را برعهده داشتیم. این در حالی است که تنها در سال ۹۸ و در مدیریت جدید شهر مشهد عاملیت انتشار ۳۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مشهد را بر عهده گرفتیم. همچنین ضمانت پرداخت ۲۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکتی را که هنوز نماد آن در بورس ایجاد نشده است عهده دار شدیم.
همچنین دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه «فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری» از ابلاغ و تفاهم ۸۶۷۰ میلیارد تومان قرارداد میان شهرداری مشهد و سرمایه‌گذاران حاضر در نمایشگاه خبر داد. سیدکمال ضیائی با اشاره به اینکه این رقم تنها مربوط به قرارداد‌هایی است که شهرداری مشهد با شرکای اقتصادی خود منعقد کرده است، گفت: سرمایه‌گذاران و شرکت‌های اقتصادی حاضر در نمایشگاه نیز با هم به تفاهم‌هایی رسیدند که در یک نمونه یکی از شرکت‌های سازنده مسکن از تفاهم اولیه برای ساخت پروژه ۵۰۰ واحدی با یکی از نهاد‌های عمومی حاضر در نمایشگاه خبر داد. این پروژه در طول ۳ سال برای دست‌کم ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
در چهارمین روز از نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهری مشهد قرارداد و تفاهم سرمایه‌گذاری و تأمین مالی ۱۰۸۰ میلیارد تومان منعقد شد که ۷۰۰ میلیارد تومان از آن مربوط به قرارداد ۳ پروژه زیرساختی بود که توسط معاون اقتصادی شهردار مشهد امضا و برای اجرا به سرمایه‌گذار ابلاغ شد. این قرارداد‌ها شامل پروژه تجاری، اقامتی، پارکینگ عمومی توحید به ارزش تقریبی سرمایه‌گذاری ۶۴۰ میلیارد تومان، پارک موضوعی کودک و سلامت به ارزش سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد تومان و پروژه جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس تک سکو به ارزش ۱۰ میلیارد تومان است. همچنین قرارداد لیزینگ ۴۰۰ میلیارد تومان برای تأمین قطعات و تجهیزات در چهارمین روز نمایشگاه منعقد شد. در سومین روز نمایشگاه نیز قرارداد تأمین مالی بهسازی و بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و احداث و تکمیل خطوط ٢ و ٣ قطارشهری مشهد به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان بین معاونت اقتصادی شهرداری مشهد و شرکت تأمین سرمایه امین منعقد شد.

انعقاد قرارداد راه‌اندازی اولین اتوبوس برقی توسط شهرداری
در حاشیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری، قرارداد راه‌اندازی اولین اتوبوس برقی بین شهرداری مشهد و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا منعقد شد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد دراین‌باره گفت: یکی از موضوع‌هایی که در شهر‌های هوشمند دنیا به آن توجه شده است، کنارگذاشتن سوخت‌های فسیلی و استفاده از فناوری‌های پاک برای سوخت خودروهاست. شهرداری مشهد در همین زمینه قراردادی را برای راه‌اندازی اولین اتوبوس برقی با سازمان مپنا منعقد کرده است. شهریار آل‌شیخ افزود: همچنین در همکاری با این شرکت به‌دنبال راه‌اندازی اولین ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی و همچنین بهره‌برداری از اولین ناوگان تاکسی‌های برقی هستیم. مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا نیز گفت: با شهرداری مشهد برای اجرای ۷ پروژه صحبت‌هایی کرده‌ایم. در ۳ مورد با شهرداری مشهد به تفاهم رسیده‌ایم و ۲۶ آذرماه برای امضای قرار داد به مشهد خواهیم آمد. محمد‌حسین رفان اضافه کرد: بر این اساس یک دستگاه اتوبوس برقی در کمتر از یک‌سال به صورت آزمایشی در یک خط مشهد راه‌اندازی می‌شود، همچنین دستگاه‌های شارژ سریع و کند اتومبیل را تا دهه فجر در مشهد احداث می‌کنیم. سومین موضوع نیز این است که مطالعه یک خط BRT برای اتوبوس برقی انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->