سرخط خبرها
در جلسه شورای اجتماعی محله پنجتن مطرح شد

ایجاد بازارچه دائم در بوستان ارم

  • کد خبر: ۱۱۱۴۷
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
ایجاد بازارچه دائم در بوستان ارم
ندا معصوم/ پنجمین جلسه شورای اجتماعی محله پنجتن بامحوریت اختصاص فضایی از بوستان ارم به بازارچه دائم برگزار شد.
به‌گزارش شهرآرامحله، باتوجه به اهمیت موضوع اشتغال، این طرح از زمان برگزاری جلسات شورا در دوره جدید به مشورت گذاشته شد.
جرقه اصلی از جایی روشن شد که یکی از نماینده‌ها بهره‌مندی مطلوب از زمین رها شده و مجاور با فرهنگ‌سرای انقلاب را برای بازار فروش مطرح کرد. پیشنهادی که بااستقبال همراه بود و نماینده‌ها خواستار پیگیری آن شدند. در جلسات بعدی اعضای حاضر در جلسه خواستار این بودند که بازارچه دائم باشد.
نبی‌زاده، رئیس ناحیه ۳، با این توضیح که زمین اشاره شده متعلق به سازمان زمین و مسکن است، گفت: این مالکیت، حق اختیار ما را سلب می‌کند، درحالی‌که اجرای طرح‌های دائم نیاز به بستر‌های مطالعاتی گسترده دارد و نمی‌توان به این راحتی تصمیم گرفت و آن را اجرایی کرد.
در کش‌وقوس نظر‌های نماینده‌های محله و رئیس شورا، طرح به آنجا رسید که از فضای مقابل بوستان ارم که فاصله زیادی با فرهنگ‌سرای انقلاب ندارد، به‌این منظور استفاده کنند و بازارچه دائمی باشد.

شرایط ورود یکسان است
امیر هودانلو، رئیس شورای محله پنجتن، با توضیح کوتاهی مبنی‌بر اینکه شرایط ورود و استفاده از این امتیاز برای عموم داوطلبان یکسان است، گفت: به‌علت حفظ آبرو و عزت‌نفس خانواده‌های نیازمند و سرپرست‌خانوار، اجازه اشتغال به عموم مردم داده شود، تا این باور شکل نگیرد که تمام افراد فعال در این حوزه شرایط خاصی دارند.

مهارت‌آموزی به نوجوانان
وظیفه‌دان، نماینده بانوان حاضر در جلسه، نیز با اشاره به این موضوع که علاوه‌بر بچه‌های کار که تحصیل را کنار گذاشته‌اند و برای به‌دست آوردن درآمد تلاش می‌کنند، گفت: بیشتر خانواده‌ها به کارآموزی فرزند نوجوانشان اشتیاق دارند، اما فضایی مناسب و مطمئن را پیدا نمی‌کنند و بهتر است با جذب و دعوت از افرادی که در حوزه باغداری و کشاورزی فعال هستند، آن‌ها را به میدان آورد و از تجربه‌های آن‌ها استفاده کرد.

مزرعه کوچک برای کارگران کوچک
وی ادامه داد: این موضوع در زمستان که فصل کاشت و برداشت تمام شده است و وقت استراحت کشاورزان است، بیشتر کارایی دارد.  
وظیفه‌دان همچنین طرح «مزرعه کوچک و کارگران کوچک» را با این توضیح کوتاه ارائه کرد: کودکان عاشق بازی با آب و خاک هستند و این بهترین فرصت یادگیری الفبای کشاورزی برای آن‌هاست. وی پیشنهاد کرد که درصورت محقق‌شدن این موضوع، بازار را به بومی‌های منطقه اختصاص دهیم.   

حمایت از توان‌یابان
رئیس شورا با اشاره به این موضوع که باید هدفمند و با برنامه‌ریزی پیش رفت، گفت: موضوع، پرکردن فضای پیش‌بینی شده نیست؛ بحث برسر استفاده بهینه از آن است.
هودانلو بااستقبال از پیشنهاد دعوت از کشاورزان به جلسه گفت: حتی می‌توان بااختصاص فضایی به فروش تولیداتشان، آن‌ها را ترغیب به شرکت و همکاری در این مجموعه کرد.
وی یادآور شد: اعضا به‌صورت گروهی برای شناسایی افراد مستعد و جویای کار تلاش کنند و نتایج آن را در جلسه مطرح کنند.  
هودانلو همچنین از مجتمع محمدیه که به معلولان اختصاص دارد، یاد کرد و گفت: برخی از ساکنان این مجموعه توان‌یابانی صاحب‌فکر و خلاق هستند و برخی‌هایشان تولیدات هنری و دستی دارند که می‌توان از این فرصت به‌نفع آن‌ها نیز استفاده کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->