معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها
واکنش‌ها به پخش اولین قسمت برنامه فوتبالی مزدک میرزایی

هت‌تریک مزدک مقابل تلویزیون

  • کد خبر: ۱۱۲۱۷
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶
هت‌تریک مزدک مقابل تلویزیون
یوسف انصاری - بعد از شنبه شب، دوباره خیلی‌ها یاد نود و عادل فردوسی‌پور افتادند. استوری‌ها و توئیت‌ها با هشتگ نود زیاد شدند و مسئولان یادشان آمد حذف نود از تلویزیون گاف بزرگی بوده است. همه این‌ها زیر سر مزدک و برنامه هت‌تریک بود، برنامه‌ای که شنبه شب از یک شبکه ماهواره‌ای پخش شد و سعی داشت جای خالی نود را پر کند، اتفاقی که شدنی نخواهد بود مگر به کمک مسئولان تلویزیون که کمر به پر دادن مخاطبانشان بسته‌اند.

هت‌تریک، سایه‌ای محو از نود
شنبه شب مزدک میرزایی با کت و شلواری‌تر و تمیز و کرواتی سفت، اولین قسمت برنامه‌اش را شروع کرد. محمد تقوی، سرمربی سابق تراکتورسازی، هم به عنوان کارشناس فنی او را همراهی می‌کرد. یک مجری زن هم در برنامه حضور داشت که اجرای آیتم اخبار فضای مجازی را برعهده داشت. برنامه با مرور بازی‌های هفته اخیر لیگ برتر شروع شد. اجرای مزدک آرام و مثل همیشه کم‌هیجان بود. تحلیل‌های تقوی هم چنگی به دل نمی‌زد، مخصوصا که از امکانات تصویری برنامه نود و آن آیتم‌های ویژه با تحلیل‌های آماری دقیق خبری نبود. بخش اخبار فضای مجازی هم برای خوره‌های فوتبال که از طریق فضای مجازی بازیکنان و تیم‌های موردعلاقه‌شان را دنبال می‌کنند چیز جدیدی نداشت.
با این حال، هت‌تریک خیلی هم دست خالی نبود. مزدک در برنامه‌اش از کارشناس داوری خارجی که به کمک مترجم به برنامه اضافه شد استفاده کرد و در یک آیتم کوتاه، روی صحنه‌های حساس برخی بازی‌ها صحبت کردند. قاعدتا حرف کارشناس داوری که در هیچ بازی لیگ برتری قضاوت نکرده و به او انگ طرف‌داری از قرمز یا آبی نخورده است می‌تواند برای فوتبال‌دوست‌ها مهم باشد.

ناراضی از هت‌تریک، ناراضی‌تر از تلویزیون
واکنش کاربران در فضای مجازی از همان لحظه پخش برنامه شروع شد. خیلی‌ها به تیپ و قیافه مزدک و تقوی گیر داده بودند. خیلی‌ها از این نوشتند که فروغی، مدیر شبکه ۳، شبانه به میثاقیان زنگ زده و گفته چرا ایده اضافه کردن مجری زن به فکر خودمان نرسیده است! اما بخش مهم کامنت‌ها آن‌هایی بودند که به کیفیت برنامه و میزان استقبال فوتبالی‌ها ربط داشتند. اگرچه هت‌تریک خیلی از نود عقب‌تر است، حالا که نود نیست و برنامه فوتبال برتر و محمدحسین میثاقی هم نتوانسته‌اند نظر فوتبال‌دوستان را جذب کنند، کار هت‌تریک برای جذب مخاطب اصلا سخت نخواهد بود. این را می‌شد از کامنت‌های کاربران در فضای مجازی به‌راحتی فهمید: «میثاقی که این‌کاره نیست! خدا رو شکر فهمیدیم مزدک هم نمی‌تونه جای عادل رو بگیره.» کاربر دیگری نوشته بود: «چقدر خوب که دیگه مجبور نیستیم برای دنبال کردن فوتبال پای فوتبال برتر بنشینیم.»

تعیین تکلیف عادل فردوسی‌پور
برنامه مزدک علاوه بر واکنش کاربران فضای مجازی، واکنش برخی مسئولان را هم به دنبال داشت از جمله حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور و نماینده قوه مجریه در هیئت نظارت بر صداوسیما، که در نامه‌ای به غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس این شورا، با اشاره به پخش برنامه هت‌تریک، خواستار تعیین تکلیف عادل فردوسی‌پور شد. آشنا با اشاره به این حقیقت که در نبود نود و بی‌تدبیری مدیران صداوسیما، شبکه‌های ماهواره‌ای جرئت ساخت برنامه‌های فوتبالی مشابه را به خودشان داده‌اند، از این نوشت که عادل فردوسی‌پور نه‌تن‌ها اجازه اجرای زنده در هیچ‌یک از شبکه‌های تلویزیون را ندارد و حتی گزارش بازی‌های فوتبال نیز از او گرفته شده است، بلکه شواهد متعددی نشان می‌دهد امکان اجرای زنده او در آی‌پی‌تی‌وی‌ها (شبکه‌های اینترنتی) و فضای مجازی نیز به صورت غیررسمی ممنوع شده است.
حالا باید ببینیم شروع هت‌تریک و فشار‌های دوباره بر صداوسیما مدیرانی مثل علی فروغی را از تصمیمشان برمی‌گرداند. هرچند حالا یک موضوع مهم دیگر هم وجود دارد و آن این است که آیا عادل فردوسی‌پور دوباره حاضر خواهد شد زیر نظر مدیرانی کار کند که با بی‌مهری و بدون توجه به بیننده‌های زیاد و موفقیت‌های نود، او و برنامه‌اش را یکباره از کنداکتور تلویزیون کنار گذاشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->