خرید و فروش جت شخصی در کشور آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر
سرخط خبرها
پلمب یک واحد و اخطار به ۸ واحد صنفی در آرمیتاژ به دلیل درج نکردن قیمت

جامه پلمب بر تن بی‌قیمت‌ها

  • کد خبر: ۱۱۵۳۵
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۳
جامه پلمب بر تن بی‌قیمت‌ها
امیررضا وثوقی - «گریه بی‌فایده است، زمانی که اجناس ایرانی را با سود ۴۰۰ درصدی به مردم می‌فروختید باید فکر امروز را می‌کردید.» این‌ها بخشی از صحبت‌های قاضی امید جلیلی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی، با مسئول یکی از واحد‌های مجتمع تجاری آرمیتاژ است که به دلیل تخلف فروشگاه او در جریان بازرسی از این مجتمع پملب شد. سه‌شنبه‌شب، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی و کارشناسان اداره بازرسی سازمان صمت استان، همراه با خبرنگار روزنامه شهرآرا در قالب پویش «بی‌قیمت نخریم» از مجتمع تجاری آرمیتاژ بازرسی کردند.

پوشاک ایرانی به اسم ترک
پس از ورود به مجموعه با همراهی مدیر برج تجاری آر میتاژ وارد یک غرفه فروش لباس زنانه شدیم، فروشگاهی که بر اساس اعلام بازرسان تاکنون چند بار به دلیل درج نکردن قیمت، اخطار دریافت کرده است. در پرسش و پاسخ‌هایی که قاضی جلیل در خصوص قیمت اجناس با مالک فروشگاه داشت، متوجه اختلاف فاحش قیمت‌های این مجموعه شدیم. پرسش و پاسخ‌ها هر‌چه بیشتر می‌شد، ابعاد تازه‌تری از تخلفات این واحد صنفی آشکار می‌شد. مالک این فروشگاه در ابتدا قیمت یک پالتو را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و پس از آگاهی از اشراف بازرسان به این مسئله که فروشگاهی در همین مجتمع این کالا را با یک‌چهارم قیمت این فروشگاه یعنی ۴۰۰ هزارتومان می‌فروشد با چرخش در صحبت‌هایش قیمت پالتو را ۶۰۰ هزارتومان بیان کرد. هرچه فروشنده سعی کرد ماجرا را -با مطرح کردن اینکه در همین قیمت ۶۰۰ هزار تومانی تخفیف هم می‌دهد- ختم به خیر کند، همین یک تخلف او سبب شد تا بازرسان سایر اجناس عرضه‌شده توسط او را با دقت بیشتری بررسی کنند. درج نکردن قیمت اجناس تخلف دیگری بود که بازرسان اصناف بر روی آن انگشت گذاشتند. هرچند فروشنده ترک بودن پوشاک‌های عرضه‌شده و مشکلات گمرکی را دلیل درج نکردن قیمت‌ها بیان کرد، اما قاضی جلیلی از او اسناد وارداتی و ترک بودن اجناس را درخواست کرد. همین مسئله سبب شد فروشنده اعتراف کند که اجناس عرضه‌شده ایرانی هستند و او برای جلب مشتری آن‌ها را به اسم پوشاک ترک عرضه می‌کند. اعتراف فروشنده به این تخلف سبب شد فاکتور‌های خرید او بررسی شود که در نتیجه مشخص شد که برخی از اجناس خود را با سود ۴۰۰ درصدی به فروش می‌رساند. با توجه به اینکه این فروشگاه پیش از این اخطار دریافت کرده بود، همین مسئله سبب پلمب آن شد. مالک فروشگاه که تصور می‌کرد به پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌شود، وقتی این برخورد قاطع از طرف قاضی تعزیرات و بازرسان صمت را دید، چاره‌ای جز گریه و شیون نداشت تا شاید کمی دل بازرسان به رحم آید و از تخلفات زیاد او چشم‌پوشی کنند. در مقابل قاضی جلیلی که بر پلمب این فروشگاه مصرتر شده بود، تأکید کرد که فقط باید قانون به اجرا درآید.
 
 

اخطار پلمب به ۸ فروشگاه
با پلمب یکی از فروشگاه‌های برج تجاری آر میتاژ جو بازار شکل دیگری به خود گرفت. معدود فروشگاه‌های بی‌قیمت که به جدیت تیم پویش کالای «بی‌قیمت نخریم» و حساسیت آن‌ها در بازرسی پی برده بودند، شروع به نصب قیمت بر روی کالا‌های خود کردند. مدیر این مجموعه در حین بازرسی این نکته را به همه فروشگاه‌ها یادآور شد که مسئولان این برج تجاری در روز‌های گذشته طی نامه‌ای از همه فروشگاه‌های این مجموعه خواسته‌اند که برچسب قیمت کالا‌های خود را نصب کنند و این موضوع تأثیر به‌سزایی در ثبت برچسب قیمت در بسیاری از فروشگاه‌های این مجموعه داشت. در جریان بازرسی از مجتمع تجاری آر میتاژ یک زوج جوان اهوازی که برای خرید شب یلدای خود به این بازار آمده بودند، از درج نکردن برچسب قیمت بر روی اجناس گله کردند و به شهرآرا گفتند: قیمت‌ها در بعضی فروشگاه‌ها بسیار بالاست. در ادامه بازرسی به ۱۵ فروشگاه در این مجموعه سر زدیم تا تخلفات درج نکردن قیمت و ارائه جنس خارجی را در آن‌ها بررسی کنیم. بازرسی‌هایی که سبب شد ۸ فروشگاه تذکر کتبی دریافت کنند که در صورت نصب نکردن قیمت بر روی اجناسشان تا ۲۴ ساعت آینده، پلمب شوند.
البته در جریان بررسی‌های انجام شده شاهد بودیم که برخی واحدهای فروشگاهی در این مجتمع، کالای خود را با سود متعارف به فروش می‌رسانند و در جهت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان اقدام به درج قیمت بر روی تمام کالاهای خود کرده‌اند.
 
 


پویش‌ شهرآرا ملی‌ شد
قائم‌مقام وزیر صنعت با ارسال نامه‌ای به سازمان‌های ناظر بر بازار، خواستار اجرای پویش «بی قیمت نخریم» در کشور شد
اول آذر ماه امسال بود که روزنامه شهرآرا، همراه با سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف مشهد به منظور حفظ حقوق مصرف کنندگان اقدام به ایجاد پویش «بی‌قیمت نخریم» کردند. در این پویش، شهروندان می‌توانند تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت کالا‌ها را با شماره‌های ۱۲۴ و ۸۰۰۰۱۲۴ به سازمان صمت و با شماره پیامک ۳۰۰۰۷۲۸۹ به شهرآرا اعلام و موضوع را پیگیرى کنند. تاکنون در قالب «پویش بی‌قیمت نخریم»، قاضی تعزیرات حکومتی، بازرسان صمت و اتاق اصناف و شهرآرا از بازارهای‌گوهرشاد، مجتمع کامپیوتر تک، بازار موبایل احمدآباد، بازار ارزاق عمومی بولوار‌مصلی، بازار‌های اطراف حرم‌مطهر، بازار سپاد، مجتمع‌آرمیتاژ، بازار لوازم صوتی و تصویری خیابان سعدی، مجتمع پروما و فروشگاه کوروش بازرسی کرده‌اند. این بازرسی‌ها منجر به پلمب چند واحد صنفی و صدور برگه جریمه برای متخلفان شده است. این بازرسی‌ها قرار است تا پایان آذرماه ادامه داشته باشد. ایجاد این پویش که بازتاب‌های گسترده‌ای بین شهروندان و مسئولان استانی مانند معاون اقتصادی استاندار و رئیس سازمان صمت استان داشته‌است، روز گذشته واکنش قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی را نیز به دنبال داشت. بر این اساس حسین مدرس خیابانی با ارسال نامه‌ای به سازمان‌های ناظر بر بازار، درج قیمت و الصاق برچسب نرخ کالا را اجباری اعلام کرد. در نامه مذکور آمده است: با توجه به راه‌اندازی و اجرای پویش‌های «بی‌قیمت نخریم» توسط برخی از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها از جمله خراسان رضوی و حضور تأثیرگذار شهروندان محترم و دستاورد‌های مطلوب و ثمربخش آن، ضرورت دارد موارد زیر در راستای راه‌اندازی پویش مبارزه با نصب نکردن برچسب قیمت به طور مقتضی در دستور همکاران محترم سازمان استان قرار گیرد. در این نامه تأکید شده است هدف از درج نکردن قیمت، گران‌فروشی کالا و خدمات است. این کار علاوه بر جریمه درج نکردن قیمت، مشمول جریمه گران‌فروشی نیز می‌شود. همکاری و هماهنگی با مسئولان اصناف و اتحادیه‌ها در نصب برچسب قیمت کالا و خدمات، اولویت رسیدگی به تخلفات مزبور به ویژه در گشت‌های مشترک، بررسی و گزارش نتایج و اثرات اقدامات در تنظیم بازار، تلاش برای افزایش رضایت شهروندان از دیگر مواردی است که در این نامه بر آن تاکید شده است. همچنین همکاری و هماهنگی با رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما و اطلاع‌رسانی در خصوص اهداف پویش و دستاورد‌های آن باید صورت بگیرد. تسریع رسیدگی به تخلفات، به‌خصوص نصب نکردن برچسب قیمت و اطلاع‌رسانی نتایج اقدامات نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->