افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند
سرخط خبرها

پدیده خورشیدگرفتگی ۵ دی ماه +تصاویر و ویدئو

  • کد خبر: ۱۲۹۳۰
  • ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
پدیده خورشیدگرفتگی ۵ دی ماه +تصاویر و ویدئو
امروز، ۵ شنبه، ۵ دی ماه وقوع پدیده خورشید گرفتگی در مشهد قابل مشاهده است که این پدیده از ساعت ۶و۱۳ دقیقه تا ساعت هشت و ۲۹دقیقه ادامه دارد. امروز خورشید در ساعت ۶و۴۱ دقیقه (هنگام طلوع خورشید به افق مشهد) به صورت گرفته طلوع کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در تهران، ماه حداکثر ۶۱ درصد از قرص خورشید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌پوشاند که زمان طلوع آفتاب ساعت ۷:۱۲ است و گرفتگی در ساعت ۸:۲۳ دقیقه پایان می‌یابد.

خورشید گرفتگی در مناطق جنوب ایران نسبت به دیگر نقاط کشور طولانی‌تر است و حداکثر گرفتگی با پوشیدگی ۸۶ درصد است که در جزایر خلیج فارس رخ می‌دهد.

خورشیدگرفتگی حلقوی چیست؟

در خورشیدگرفتگی حلقوی، ماه کل سطح خورشید را نمی‌پوشاند و لبه نازکی از خورشید، اطراف ماه دیده می‌شود.

در خورشیدگرفتگی حلقوی، آسمان به‌طور کامل تاریک نمی‌شود و این پدیده یکی از زیباترین پدیده‌های نجومی است که به آن حلقه آتش می‌گویند.

خورشید گرفتگی حلقوی ۵ دی ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۰۲:۲۹ به وقت جهانی از شرق شبه جزیره عربستان آغاز می‌شود و ایران در منطقه‌ای از نیم سایه قرار دارد که خورشید به صورت گرفته طلوع کرده و منظره‌ای زیبا را در افق جنوب شرقی کشور رقم خواهد زد.
 
بهترین مکان برای مشاهده خورشیدگرفتگی حلقوی در ایران
 
این رخداد با کسوف جزئی در ساعت ۵:۵۹ به وقت ایران آغاز می‌شود و گرفت کلی در ساعت ۷:۰۴ خواهد بود، در میان همه مناطق جنوبی ایران جزیره کیش با ۸۵.۱۴ درصد گرفت خورشید، بهترین مکان برای رصد کسوف جزئی است. این خورشید گرفتگی در تمام پهنه ایران قبل از طلوع خورشید آغاز و خورشید به صورت گرفته طلوع خواهد کرد.

توجه به این نکته لازم است که مشاهده خورشیدگرفتگی بدون استفاده از ابزار و صافی‌های مناسب به بینایی آسیب می‌رساند.

تصاویری به رصد خورشیدگرفتگی امروز در فرهنگسرای «علوم و نجوم» با حضور شهروندان مشهدی را در زیر ببنید: 

 
تصاویر بیشتری از این خورشیدگرفتگی در مشهد را می‌توانید ببینید:
 
 
ویدئویی کوتاه از پدیده خورشیدگرفتگی امروز صبح در شهر تهران را در زیر ببینید:
 
تعداد بازدید : 2038
 
 
خورشیدگرفتگی امروز در بندرعباس را دراینجا ببینید:
تعداد بازدید : 1509
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->