کربلا میزبان پیکر سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس + تصاویر

  • کد خبر: ۱۳۶۶۱
  • ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کربلا میزبان پیکر سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس + تصاویر
پیکر شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدای حشد شعبی بعد از طواف حرمین شهر مقدس کاظمین؛ راهی منطقه الجادریه در نزدیکی منطقه الخضرا بغداد شد و پس از آنکه پیکر شهداء با حضور مقامات عراقی تشییع گشت؛ برای ادامه تشییع به کربلای معلی انتقال یافت.
به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرنگار بغداد الیوم گزارش داد، پیکر شهدای سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس و دیگر شهیدان، کمی پیشتر وارد کربلای معلی شد.

پیش از آن، پیکر‌های شهیدان حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد در میان استقبال جمع کثیری از مردم و شخصیت‌های سیاسی عراق وارد منطقه جادریه در مرکز پایتخت شد.

یک مقام امنیتی امروز (شنبه) اعلام کرد، هواپیما‌های آمریکایی بر فراز منطقه الخضرا، دو منطقه کراده و الدوره و دو پل الطابقین و الجادریه درست در محلی که مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان حشد شعبی و دیگر شهیدان حشد برگزار شد، اقدام به گشت زنی کردند.

مهدی تقی، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز گفت: پرواز هواپیما‌های آمریکایی در آسمان بغداد نقض گسترده حاکمیت عراق است و عادل عبدالمهدی باید به این بی‌پروایی پاسخ دهد.

اطراف سفارت آمریکا در منطقه الخضرا اخیرا صحنه گشت‌زنی هلی‌کوپتر‌های آمریکایی بوده است.

پیکر این شهیدان بعد از کاظمین توسط تشییع کنندگان به سمت میدان الحسنین در الجادریه بغداد منتقل شد؛ جایی که مقر حشد شعبی در آنجا قرار دارد.

جمع کثیری از ساکنان بغداد و تعداد زیادی از رهبران حشد شعبی و مسؤولان سیاسی در میدان الحسنین برای استقبال از پیکر شهیدان حضور داشتند.

در راستای برقراری امنیت منطقه خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، نیرو‌های امنیتی عراق به طور کامل پل الجادریه و مسیر‌های منتهی به محل تشییع در منطقه الجادریه را بستند.

یک منبع امنیتی به سومریه نیوز گفت، پل الجادریه در مرکز بغداد از صبح امروز به طور کامل به روی خودرو‌ها مسدود بود و این مسدود بودن تا منطقه السیدیه و در مسیر برعکس به سمت منطقه کراده نیز تداوم داشت.

همچنین اداره اطلاع رسانی حشد شعبی اعلام کرد، پیکر شهدای دیگر حمله آمریکا نظیر پیکر محمد رضا، مدیر اداره روابط عمومی حشد شعبی در کنار پیکر‌های شهیدان سلیمانی و المهندس در حال تشییع است.

مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر شهدای حشد شعبی امروز ابتدا از فرودگاه المثنی در بغداد آغاز و به شهر کاظمین منتقل شد. پیکر این شهیدان در اطراف حرمین امامین کاظمین (ع) طواف داده شد.

در جریان مراسم تشییع سردار سلیمانی و المهندس در شهر کاظمین هزاران عراقی شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" را سر دادند.



بعد از آن پیکر شهیدان به کربلا و نجف اشرف منتقل می‌شود. پیکر شهدای حشد شعبی در وادی السلام در نجف اشرف به خاک سپرده می‌شوند.

پیکر قاسم سلیمانی نیز به مشهد مقدس منتقل و از آنجا به تهران منتقل می‌شود تا در زادگاهش شهر کرمان به خاک سپرده شود.

اظهارات تشییع‌کنندگان عراقی درباره آمریکا

تشییع کنندگان عراقی دست نوشته‌هایی به زبان انگلیسی در دست داشتند که در آن بر مخالفت خود با حضور آمریکا در کشورشان و اولویت اخراج نیرو‌های آن تاکید می‌کرد.

آن‌ها همچنین در مصاحبه با خبرنگار شبکه المیادین تاکید کردند، خاکی که سلیمانی و المهندس از آن به وجود آمده‌اند هزاران تن مثل آن دو را به وجود خواهد آورد و تا زمانی که از آمریکا انتقام نگیریم، آرام نمی‌گیریم.

عراقی‌های عزادار گفتند: دشمن اصلی ما در منطقه آمریکا و هم‌پیمانانش هستند. عشایر عراق تحت امر مرجعیت بوده و منتظریم پارلمان قانون اخراج آمریکایی‌ها را تصویب کند.

تشییع کنندگان افزودند: شهدای ما مایه افتخار ما هستند. ما فرزندانی را می‌پروانیم که از آمریکا متنفر باشند و انتقام شهدا را بگیرند.

به گفته تشییع کنندگان، گروه‌های مقاومت و حشد شعبی قادر به تغییر معادله هستند و گروه‌های سیاسی باید موضعی منسجم بگیرند.

تشییع کنندگان تاکید کردند، ما زیر پرچم جهاد علیه آمریکا حاضر هستیم و دست‌مان به همه مزدورانش در کشور خواهد رسید.

آن‌ها در این مصاحبه گفتند: خون پاک شهدا در دفاع از عراق ریخته شده و تلاش‌های ما در مقاومت را به طوریکه کل منطقه را دربرگیرد، متحد خواهد ساخت.

تشییع کنندگان تاکید کردند: بعد از خاکسپاری شهیدان حرف آخر ما با پارلمان خواهد بود که فردا (یکشنبه) در برابر آخرین فرصت خود است.
 
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->