قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو | کنسرت صادق بوقی در ترکیه!
سرخط خبرها

افت ۵۰ درصدی فروش سینما‌ها در ۱۰ روز گذشته

  • کد خبر: ۱۴۷۸۹
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
افت ۵۰ درصدی فروش سینما‌ها در ۱۰ روز گذشته
بررسی آمار نشان می‌دهد که تعداد مخاطبان سینما در روز‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته و میزان افت فروش به رقم ۵۰ درصد رسیده است

به گزارش شهرآرا نیوز، بعد از شهادت قاسم سلیمانی و سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین و انتشار خبر جان‌باختن ۱۴۶ نفر از هموطنان؛ فضایی در جامعه ایجاد شد که تاثیر مستقیمی بر روی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و بخصوص فروش  فیلم‌های سینمایی داشت. فروش ۲۵ فیلم سینمایی از تاریخ ۱۳ الی ۲۳ دی ماه در تهران ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان و در کل کشور ۵ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان بود و تعداد مخاطبان در تهران نیز ۱۹۷ هزار و ۵۴۰ نفر و در کل کشور ۴۲۱ هزار و ۱۴۷ نفر بود. بررسی این آمار نشان می‌دهد که تعداد مخاطبان سینما نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه افتی حدود ۵۰ درصدی را نیز به دنبال داشته است. البته سینماها سه روز به علت عزای عمومی برای شهادت قاسم سلیمانی تعطیل بودند.

محمدقاصد اشرفی (رئیس انجمن سینماداران) با تایید افت فروش سینماها گفت: شرایط اجتماعی و وضعیت روحی و روانی مردم نقش بسیاری در استقبال مردم از فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد و سینما نیز از این امر مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه همه ما امروز داغدار شهادت قاسم سلیمانی و عزیزان از دست رفته در حادثه سقوط هواپیمایی اوکراینی هستیم، افزود: از زمان انتشار خبر این حادثه فروش سینماها کاهش پیدا کرد و حتی بعد از اعلام مقصر سقوط هواپیما و بعد از چند روز تعطیلی سینماها، این فروش بار دیگر افت پیدا کرد به صورتی که حدود ۳۰ درصد از فروش سالن‌های سینما نسبت به هفته گذشته و قبل از حادثه افت کرده است.

اشرفی خاطرنشان کرد: زمانی که فاجعه بزرگی رخ می‌دهد روح و فکر همه مردم آزرده می‌شود و اولین تاثیر آن بر فعالیت‌های فرهنگی است و وقتی جامعه فکر و روح آرامی نداشته باشد، افراد آن نیز تمایلی به رفتن به سینما ندارند. همه ما و مسئولان باید تلاش کنیم تا جامعه دوباره آرامش خود را پیدا کند.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->