جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

«بچه‌های مشهد» در کنار بچه های مشهد

  • کد خبر: ۱۴۸۰۴
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
«بچه‌های مشهد» در کنار بچه های مشهد
دومین دوره طـرح «بچه‌های مشهد» با هدف افزایش سطح مشارکت‌های اجتماعی کودکان و افزایش احساس تعلق خاطر کودکان و والدین به شهر، توسط اداره آموزش فرهنگ شهروندی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری و فرهنگسرای کودک و آینده در سطح مناطق سیزده‌گانه مشهد اجرا می‌شود.

به گزارش شهرآرا نیوز، دومین دوره طـرح «بچه‌های مشهد» با هدف افزایش سطح مشارکت‌های اجتماعی کودکان از طریق آموزش مفاهیم تفکیک زباله از مبدأ و رعایت حق تقدم عابر پیاده از امروز ۲۳ دی‌ماه آغاز می‌شود. این طرح به مدت ۶ ماه توسط اداره آموزش فرهنگ شهروندی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در مناطق سیزده‌گانه شهر اجرا خواهد شد.

آنچه باعث شده است دو موضوع رعایت حق تقدم عابر پیاده و تفکیک زباله از مبدأ در کانون توجه اداره آموزش فرهنگ شهروندی قرار بگیرد، تأثیر یادگیری این مفاهیم در حفظ و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.
براساس آمار پلیس مشهد، ۵۱ درصد افراد فوت شده در تصادفات مشهد عابران پیاده بوده‌اند و در بخش زیادی از این تصادفات، عامل اصلی تصادف رعایت نکردن حق تقدم عابران و عبور نکردن از روی خط عابر پیاده بوده است.

همچنین براساس آمارها بخش قابل توجهی از زباله تولید شده در مشهد، زباله خشک و قابل بازیافت است که تفکیک آن از مبدأ توسط شهروندان علاوه بر کاهش آسیب‌های محیط زیستی، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های خدمات شهری می‌شود. از این رو، اداره آموزش فرهنگ شهروندی به آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت حق تقدم عابر پیاده و تفکیک زباله از مبدأ اهتمام ویژه‌ای دارد و در طرح بچه‌های مشهد به طور ویژه به این دو محور پرداخته است.

در این طرح، مسئولیت‌های اجتماعی و پیام‌های شهروندی به کودکان ۷ تا ۱۲ سال و والدین آنان آموزش داده می‌شود.

از شاخص‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح بچه‌های مشهد می‌توان به برگزاری کارگاه‌های‌‌ ویژه کودکان با موضوع تفکیک زبـاله از مبدأ و رعایت حق تقدم عابر پیاده در قالب بازی، قصه‌گویی، اجرای نمایش و تئاتر کودک اشاره کرد. همچنین در این طرح، ۸ دوره نظری و عملی ویژه والدین برگزار می‌شود که موضوع آن تربیت فرزند با تمرکز بر ویژگی‌های شهروند نمونه و افزایش حس مسئولیت‌پذیری شهری در کودکان است.
مقرر شده است اداره آموزش فرهنگ شهروندی، استادان آموزش‌های شهروندی و مربیان کودکان را به مناطق سیزده‌گانه معرفی کند و ادارات فرهنگی مناطق سیزده‌گانه مشهد، برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی را با هماهنگی مدارس هر منطقه اجرا نمایند.

گفتنی است؛ اختتامیه بچه‌های مشهد پس از پایان اجرای این طرح در مناطق، با حضور مدیران شهری و شهروندان برگزار خواهد شد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->