رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی انتخاب شد

  • کد خبر: ۱۴۸۱۱
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی انتخاب شد
اعضای هیات رئیسه شورای عالی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی معرفی شدند.
به گزارش شهرآرانیوز؛محمدصادق جوادی‌حصار از حزب اعتماد ملی به عنوان رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان، نوید سهامی از حزب پیشرو اصلاحات به عنوان نائب رئیس اول و مریم‌السادات طیرانی از کانون دانشگاهیان به عنوان نائب رئیس دوم، عطیه نیک‌جوانی از حزب مردم‌سالاری به عنوان دبیر، رضا گلستانی از حزب اسلامی کار برای کمیته امور شهرستان‌ها، سید محسن پنج‌تنی از مجمع فرهنگیان برای کمیته برنامه‌ریزی، ایرج محمدی از حزب آزادی برای کمیته رسانه و داوود آریانی از حزب وحدت و همکاری ملی برای کمیته ارزیابی و پایش شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خراسان رضوی انتخاب شدند.
 
رییس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان این استان تشکیل و چارچوب آن مشخص شد.
ناصر آملی افزود: این شورا به منظور بررسی سازوکار حضور در انتخابات تشکیل و محمدجواد جوادی حصار به عنوان رییس شورای عالی انتخاب شد.
وی ادامه داد: با توجه به رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان توسط شورای نگهبان تقریبا نامزدی برای حضور در انتخابات باقی نمانده و تمام چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و حتی رده‌های دوم، سوم و چهارم این گرایش سیاسی نیز رد صلاحیت شده‌اند.

رییس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی گفت: بر این اساس مقرر شد در چارچوب فعالیت شورای عالی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی، در میان نامزد‌های موجود جستجو شود تا چنانچه در بین افراد شناخته نشده فردی متناسب با جریان اصلاح‌طلبی وجود داشته باشد با ضمانت‌هایی بتوانیم با آن‌ها وارد گفتگو شویم.

وی افزود: اگر نامزدی متناسب با اندیشه اصلاح‌طلبی شناسایی شود و یا جریان رد صلاحیت‌ها تغییر کند امکان ارائه فهرست انتخاباتی و حضور فعال در انتخابات را خواهیم داشت، در غیر این صورت با وضعیت فعلی رد صلاحیت‌ها به احتمال زیاد جریان اصلاح‌طلبی حضور جدی در انتخابات با ارائه فهرست، آرم و نشان اصلاح‌طلبی نخواهد داشت.

۴۷ درصد از مجموع هزار و ۵۴ داوطلب نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی معادل ۴۹۷ نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند.

۲۷۳ نفر معادل ۲۶ درصد از این افراد رد صلاحیت شده و همچنین صلاحیت ۲۸۴ داوطلب نیز از سوی شورای نگهبان احراز نشده است.

همچنین از مجموع ۵۱۴ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۲۶۰ نفر تایید صلاحیت و ۱۱۶ داوطلب نیز رد صلاحیت شده‌اند.

شورای نگهبان صلاحیت ۱۳۸ داوطلب را نیز در همین حوزه انتخابیه را احراز نکرده است.

پیش از این در جریان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز ۸۵۵ نفر به عنوان داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس از خراسان رضوی ثبت‌نام کرده بودند که هیات‌های اجرایی در آن زمان صلاحیت ۸۱۴ نفر از این تعداد را تایید و ۳۱ نفر را رد کرده بودند.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند. استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲حوزه انتخاباتی دارد.
"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه آتی بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برای انتخاب یک نماینده خراسان رضوی در آن مجلس امسال برگزار می‌شود. مرحوم آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان رهبری پارسال درگذشت.
شش نفر از ۸۸ نماینده مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در جمع خبرگان هستند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->