کشف اسلحه جنگی از خانه مال‌خر فراری

  • کد خبر: ۱۴۸۱۳
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
کشف اسلحه جنگی از خانه مال‌خر فراری
سرشبکه و گردانندگان سرقت‌‌های سریالی خودرو در مشهد به دام افتادند.
مهدی قرآنی - در پی اعلام چندین فقره سرقت خودرو در یکی از خیابان‌های منطقه نجفی مشهد طرح تشدید مبارزه با سرقت‌های خیابانی از سوی مأموران دایره تجسس کلانتری نجفی به اجرا در آمد. مأموران پلیس در تحقیقات ابتدایی خود در باره این سرقت‌ها به سرنخی‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد متهمان این پرونده‌ها همگی افرادی واحد هستند و در قالب باندی فعالیت می‌کنند. از همین رو بررسی‌های میدانی خود را برای چهره زنی متهمان اجرا و در نتیجه رد سارقان را زدند.
تیم بررسی کننده با به دست آوردن سرنخ‌هایی از محل اختفای متهمان این پرونده ها، مراتب را به مقام قضایی اعلام کردند و با هماهنگی قاضی پرونده وارد عمل شدند. بررسی‌های میدانی مجریان قانون ادامه داشت تا اینکه مأموران دایره تجسس کلانتری نجفی موفق به شناسایی یکی از سارقان و دستگیری او شدند.

انکار سرقت
این مرد جوان ابتدا حاضر به همکاری نبود و ادعای پلیس مبنی بر نقش داشتن او در سرقت‌های اخیر چند دستگاه خودرو را کذب دانست، اما از جایی که ضابطان قضایی از پیش دستش را خوانده بودند، او را با ادله و مستندات موجود روبه رو ساختند. متهم که حالا دیگر دستش رو شده بود دست از فرافکنی برداشت و لب به بیان حقیقت گشود.
این مرد جوان در اعترافاتش همدستان دیگر خود را لو داد و پلیس هم تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری آن‌ها ادامه داد. تیم اجرایی این پرونده در مرحله دوم مأموریت خود مخفیگاه این فرد را شناسایی و با هماهنگی قضایی آن را مورد بازرسی قرار داد که در این بازرسی ۲ دستگاه خودروی سواری تازه سرقت شده به همراه تعداد زیادی لوازم سرقتی خودرو کشف و ضبط شد.
متهم در ادامه بازجویی‌ها به ۴ فقره سرقت خودرو اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

دستگیری مال خر فراری
مرحله دیگری از عملیات طرح مقابله با سرقت ساعتی پس از دستگیری سرشبکه باند سرقت خودرو در منطقه نجفی مشهد آغاز شد و مأموران این کلانتری در اقدامی اطلاعاتی رد یکی از مال خران اموال مسروقه را در یکی از خیابان‌های این منطقه زدند.
از جایی که این مال خر اموال مسروقه ردی از خود باقی نمی‌گذاشت و مدام مخفیگاهش را عوض می‌کرد به همین دلیل کار شناسایی و دستگیری او به کندی پیش رفت تا اینکه اقدامات اطلاعاتی مجریان قانون دست این فرد را رو ساخت. ضابطان قضایی در این عملیات با استفاده از سرنخ‌های موجود و اعتراف چند سارق به دام افتاده، آخرین مخفیگاه این فرد را شناسایی و برای دستگیری او وارد عمل شدند.
محل اختفای این متهم، تحت نظر مأموران دایره تجسس کلانتری نجفی قرار داشت تا اینکه سروکله این مرد جوان پیدا شد و مجریان قانون نیز که بیم فرار او را داشتند مرحله اجرایی نقشه خود را عملی ساختند. متهم تحت تعقیب که از این حرکت پلیس حسابی غافل گیر شده بود قبل از اینکه موفق به فرار شود، در برابر مجریان قانون به زانو درآمد.
تیم بررسی کننده پس از دستگیری این فرد، مخفیگاهش را بازرسی کرد که بعد از ساعتی یک قبضه کلت کمری جنگی که به طرز ماهرانه‌ای در بخشی از اتاق مخفی سازی شده بود را به همراه تعدادی فشنگ کشف کردند. در ادامه این عملیات نیز مأموران پلیس موفق به کشف یک دستگاه بی سیم و تعداد زیادی قطعات متلاشی شده خودرو شدند که همگی ثبت در پرونده این مال خر اموال مسروقه شد.
احتمال افزایش سرقت‌ها از سوی متهمان به دام افتاده
رئیس پلیس مشهد با اشاره به ۲ پرونده گشوده شده نزد پلیس بیان کرد: بنا بر تحقیقات صورت گرفته در پرونده اول تاکنون ۲ متهم دیگر که همدست سارق اصلی هستند شناسایی شده اند و احتمال افزایش متهمان و جرائم ارتکابی این افراد وجود دارد از همین رو پرونده به همراه متهم به دام افتاده در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است و بررسی‌های دیگر از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی ادامه دارد.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی ادامه داد: در پرونده دوم نیز مال خر اموال مسروقه به جرمش اعتراف و تاکنون چند نفر از همدستانش را معرفی کرده است. تحقیقات ما در این باره ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->