بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
توسط وزیر میراث فرهنگی انجام شد؛

رد درخواست آژانس‌های مسافرتی مبنی از اعلام شرایط فوق‌العاده

  • کد خبر: ۱۴۸۴۹
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
رد درخواست آژانس‌های مسافرتی مبنی از اعلام شرایط فوق‌العاده
درخواست آژانس‌های مسافرتی از وزیر میراث فرهنگی برای اعلام شرایط فورس ماژور، با پاسخ منفی مواجه شد.
به گزارش شهرآرانیوز، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به دلیل لغو برخی پرواز‌های خارجی و تور‌های گردشگری طی نامه‌ای به علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، درخواست کرد تا شرایط «فورس ماژور» اعلام شود.
شرایط «فورس ماژور» یا «فوق العاده» زمانی تعیین می‌شود که پرواز‌ها و هتل‌ها طی یک وضعیت ویژه همچون تهدیدات امنیتی، شرایط جوی و یا اعمال محدودیت و یا ممنوعیت از سوی دولت‌ها برای سفر به مناطقی خاص، خارج از اراده مسافر لغو می‌شوند. در صورت اعلام رسمی این وضعیت، هیچ یک از هتل‌ها و آژانس‌ها مجاز نیستند از مردم پولی بابت کنسلی اقامتگاه و پرواز، کسر و یا آن‌ها را مشمول جریمه کنند.

شرایط فوق العاده نیست، اما هتل‌ها همکاری کنند

رئیس جامعه هتلداران، اما در پاسخ به درخواست آژانس‌های مسافرتی مبنی بر اعلام شرایط فوق العاده گفت: این حرف را قبول نداریم، اما هتلداران را تشویق می‌کنیم با ابطال رزرو‌ها مطابق دستورالعمل و ضوابط همکاری کنند.
او درباره ضرر‌های وارد شده به هتل‌ها به دلیل حجم رزرو‌های باطل شده، بیان کرد: پس از سهمیه بندی بنزین و اتفاقات اخیر کشور اقامتگاه‌های ما خسارت‌های سنگینی را متحمل شده اند. آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد رزرو اتاق‌ها در یکی دو ماه آینده کنسل شده است و این کنسلی‌ها تا پایان فروردین ماه ۹۹ ادامه دارد.

شرایط «فورس ماژور» تعریف دارد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این باره بیان کرد: شرایط فوق العاده کاملا تبیین شده و تعریف دارد. با اعلام من که نمی‌شود گفت در این شرایط هستیم یا نه! طی سال‌های همکاری این موضوع در مراکز گردشگری، دفاتر مسافرتی و هتل‌ها پیش بینی شده و همه آن را رعایت کرده اند.
 
پس اگر شرایط فورس ماژور طبق تعاریف حاکم باشد، قطعاً این همکاری‌ها اتفاق خواهد افتاد و لازم به گفتن نیست. او همچنین اضافه کرد: پرواز‌ها کنسل شده اند، پس سازمان هواپیمایی حالت فوق العاده را برای بلیت‌ها در نظر می‌گیرد. طبیعتا پس از آن به محض اعلام سازمان هواپیمایی مبنی بر لغو پروازها، هتل‌ها هم صددرصد همکاری‌های لازم را خواهند کرد، چون این موضوع در قرارداد‌های جامعه تورگردانان و هتل‌ها آمده است.


اعتمادسازیِ فوری

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف اعتمادسازی و حفظ اشتغال از تهیه یک طرح ضربتی برای بازاریابی و تبلیغات گردشگری با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
 
لاریجانی چنین اقدامی را ضروری دانست و در توضیح فعالیت‌های لازم در این راه گفت: اعلام شرایط واقعی کشور از سوی سفارتخانه ها، رایزنان فرهنگی و نمایندگی‌های کشورمان در سایر کشور‌ها به ویژه در کشور‌های بازار هدف گردشگری، حضور در فضای مجازی به خصوص پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی محبوب کشور‌های بازار هدف، حضور در نشریات و سایر رسانه‌های تخصصی گردشگری، حضور پررنگ در نمایشگاه‌های گردشگری، اجرای برنامه‌هایی نظیر هفته‌های فرهنگی، بازارچه‌های صنایع دستی، جشنواره‌های غذا‌های سنتی و موسیقی ایرانی که بتواند مردم کشور‌های هدف را مخاطب قرار دهد، برگزاری تور‌های آشناسازی برای خبرنگاران، تورپراتورها، بلاگر‌ها و افراد ذی نفوذ کشور‌های بازار هدف، دعوت از اینفلوئنسر‌ها و افراد اثرگذار در فضای مجازی، دعوت از سلبریتی‌ها و افرادی که مردم کشور‌های بازار هدف از آن‌ها تأثیر می‌پذیرند از جمله اقداماتی است که می‌تواند در راستای این اعتمادسازی صورت بگیرد.

پرواز‌های اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طبق برنامه انجام می‌شود

شرکت هواپیمایی هما با توجه به شایعاتی که در این روز‌ها به واسطه ناآرامی‌ها بر کشور حاکم شده است اعلام کرد که تمامی پروازهایش به مقاصد اروپایی از قبیل فرانکفورت، هامبورگ، لندن، آمستردام، پاریس، میلان و کلن طبق برنامه انجام می‌شود  و کنسل نشده است. پروازهای گوتنبرگ و استکهلم فعلا مجوز ندارند که به محض دریافت مجوز دوباره از سر گرفته خواهد شد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->