سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بیمارستان قائم (عج) مشهد؛ قطب جراحی توراکس (قفسه سینه) شرق کشور

  • کد خبر: ۱۴۸۸۸
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
بیمارستان قائم (عج) مشهد؛ قطب جراحی توراکس (قفسه سینه) شرق کشور
تمام بیماران استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برای جراحی قفسه سینه به بیمارستان قائم(عج) مشهد ارجاع داده می‌شوند و این بیمارستان به عنوان قطب جراحی توراکس شرق کشور محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس بخش جراحی قفسه سینه مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تمام بیماران استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برای جراحی قفسه سینه به این مرکز ارجاع داده می‌شوند و این بیمارستان به عنوان قطب جراحی توراکس شرق کشور محسوب می‌شود.

دکتر علی صدری زاده، با اشاره به اینکه بخش جراحی قفسه سینه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۵۰ در بیمارستان قائم (عج) فعالیت خود را آغاز کرد، بیان کرد: در حال حاضر تنها پنج بخش متمرکز جراحی قفسه سینه در کل کشور به بیماران خدمت رسانی می‌کنند که این مراکز در تهران و مشهد و تبریز و اصفهان علاوه بر درمان بیماران، تربیت نیروی انسانی ماهر را برعهده دارند.

استاد گروه جراحی توراکس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: از نظر ارائه خدمات فوق تخصصی به دلیل اینکه بخش‌های جراحی قفسه صدری در کشور تعداد کمی است و دیگر مراکزی که بتوانند این خدمات فوق تخصصی را ارائه کنند محدود هستند، بخش جراحی قفسه سینه صدری این مرکز مورد ارجاع از سه استان خراسان و استان‌های همجوار سیستان و بلوچستان و گلستان می‌باشد.

رییس بخش جراحی قفسه سینه مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) اظهار کرد: بعد از تهران یکی از مراکزی که پیوند ریه انجام می‌دهد، گروه جراحی توراکس دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

دکتر صدری زاده تصریح کرد: این گروه آموزشی در سال ظرفیت پذیرش دو نفر دانشجوی فوق تخصصی دارد و دانش آموختگان این مرکز در حال حاضر مشغول ارائه خدمت در استان‌های مختلف می‌باشند.

استاد گروه جراحی توراکس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر در بیمارستان قائم (عج) چندین عضو هیات علمی و درمانی فعالیت می‌کنند که دو نفر از اساتید به درجه بازنشستگی رسیدند.

رییس بخش جراحی قفسه سینه مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) اضافه کرد: از پیشکسوتان این گروه می‌توان به دکتر سید ضیاء الله حقی و دکتر سید حسین فتاحی معصوم اشاره کرد که چندین سال است که با درجه استادی به افتخار بازنشستگی نائل آمدند، اما کماکان در حوزه درمانی و اعمال جراحی مشغول ارائه خدمت هستند، علاوه براین در بخش جراحی توراکس، دکتر علی صدری زاده، دکتر رضا باقری با درجه استادی و دکتر رضا رضایی با درجه استادیاری به همراه دو نفر نیروی درمانی به کمک بیماران می‌شتابند.

دکتر صدری زاده با اشاره به اینکه دکتر مرضیه نوری و دکتر حمیدرضا توکلی به صورت درمانی در خدمت بیماران هستند، بیان کرد: به دلیل حجم بالای بیماران و تعداد اندک اساتید و نیرو‌های درمانی، احساس نیاز شدیدی برای جذب نیروی جوان برای آینده این رشته تحصیلی وجود دارد.

استاد گروه جراحی توراکس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکثر بیماران این گروه از اقشار آسیب پذیرهستند و با توجه به حجم بالای بیماران و ارجاعات از استان‌های مجاور و کشور‌های همسایه و منحصر بودن بخش جراحی قفسه سینه ضرورت دارد از لحاظ امکانات و تجهیزات در حد بالایی باشد.

دکتر صدری زاده به تاریخچه این رشته دانشگاهی اشاره کرد و گفت: از بنیانگذار این رشته دانشگاهی در مشهد دکتر محسن عظیمی، دکتر فریدون مهدویان، دکتر بهمن مترجم، دکتر محمدتقی رجبی مشهدی می‌توان یاد کرد.

استاد گروه جراحی توراکس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد: با توجه به سختی کار در این حرفه در سال‌های اخیر با کاهش استقبال از سوی جراحان برای این رشته روبرو شده ایم که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تمهیداتی برای رفع این مشکل اندیشیده است.

وی اظهار کرد: با توجه به ارزان بودن خدمات درمانی در کشور بالاتر بودن سطح خدمات درمانی نسبت به کشور‌های همسایه و یا فقدان این خدمات فوق تخصصی در برخی از کشور‌های همسایه این بخش پذیرای بیمارانی از کشور‌های همسایه می‌باشد که بعضا مبتلا به بیماری‌های پر مخاطره می‌باشند.

در انتها دکتر صدری زاده خواستار توجه ویژه به این بخش و به روز رسانی امکانات و تجهیزات بخش گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->