مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها
رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی مشهد:

ثبت بیش از۱۲ هزار تخلف عدم درج قیمت کالا در مشهد

  • کد خبر: ۱۴۸۹۶
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
ثبت بیش از۱۲ هزار تخلف عدم درج قیمت کالا در مشهد
رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی مشهد گفت:از ابتدای سال تا کنون ۱۲ هزار و ۶۷۸ گزارش تخلف عدم درج قیمت در مشهد داشتیم.
به گزارش شهرآرا نیوز، امید جلیلی گفت:گران‌فروشی هم تخلف بعدی بوده است البته مبنای تخلفات عدم درج قیمت است که برای این موضوع تعزیرات اهمیت فراوانی قائل است.
وی ادامه داد: برخی طرح‌ها موقتی است، اما با مطالبه گری رسانه‌ها این طرح با جدیت دنبال می‌شود که امیدواریم این پویش ادامه پیدا کند و ما هم در تعزیرات حکومتی در خدمت مردم هستیم.
رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی مشهد افزود:از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار و ۶۷۸ گزارش تخلف عدم درج قیمت داشتیم که گران‌فروشی هم تخلف بعدی بوده البته مبنای تخلفات عدم درج قیمت است که برای این موضوع تعزیرات اهمیت فراوانی قائل است.
وی ادامه داد:متاسفانه بار‌ها شاهد بودیم واحد‌هایی که مکرر تخلف داشتند و باز هم این تخلف را انجام دادند که این مسئله به خاطر کمبود جزای نقدی بوده و قبول داریم این میزان جزای نقدی بازدارنده نیست، اما سعی شده اقدامات بازدارنده جدی تری برای متخلفان در نطر گرفته شود.
جلیلی ادامه داد:با هماهنگی دادستانی تعاملی برقرار شد که واحد‌هایی که اصرار به گران‌فروشی دارند پلمپ شود و این مورد مورد توجه قرار گرفت البته ما خواهان پلمپ واحد صنفی نیستیم، اما ناچاریم این اقدام را برای رعایت حقوق مصرف کننده انجام دهیم و امیدواریم مورد پلمپ نداشته باشیم.
رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی مشهد با تاکید بر اینکه بدون همکاری رسانه‌ها هیچ طرح و پویشی اثرگذار نخواهد بود، اظهارداشت:برای درج قیمت بر روی کالا‌ها و در خصوص گران‌فروشی هم نیاز به فرهنگ سازی است.
 
ثبت بیش از ۴ هزار پرونده تخلف بعد از اجرای سهمیه بندی بنزین در مشهد
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی نیز گفت: بی قیمت نخریم، پویشی اقتصادی اجتماعی برای دفاع از حقوق مصرف کننده و مقدمه پویش‌هایی مانند گران نخریم است.
رضا شجاعی افزود: درج نشدن قیمت کالا‌ها و خدمات باعث ایجاد نا امنی روانی و ایجاد حس بی‌اعتمادی به بدنه تولید، توزیع و کسبه شریف می‌شود.
وی ادامه داد: بازرسی‌های ما پیش از آغاز این پویش هم وجود داشت، اما به این نتیجه رسیدیم که بدون کمک گرفتن از رسانه و مردم، نتیجه لازم را ندارد.
وی تاکید کرد: از ابتدای آذرماه سامانه ۱۲۴، ۵ هزار و ۵۲۸ بار برای دریافت گزارشات مردمی زنگ خورد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی اظهار کرد: بررسی این گزارش‌ها به ۱۴۵۰ پرونده تعزیراتی منجر شد. در ۱۲۵ مورد نیز رضایت شاکی جلب شد. این تعداد سوای ۵۰۲ مورد گزارشی است که ناظران افتخاری به ما اعلام کردند.
شجاعی اذعان داشت:پس از افزایش قیمت بنزین تا ۲۲ دی، ۷۵ هزار بازرسی در استان انجام شده است که دو سوم آن مربوط به مشهد بوده است.
وی یادآور شد: بازرسی‌های استانی منجر به شناسایی ۶ هزار و ۲۱۰ متخلف شد و که از این تعداد ۴ هزار و ۴۶۳ مورد مربوط به مشهد است. ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در این ۲ ماه، ۷۱ میلیارد تومان است که ۶۵ میلیارد تومان از آن مشهد است. ۴ میلیارد تومان به شاکیان برگشت داده شده است.

بی قیمت نخریم پویشی در سطح ملی است
رئیس اتاق اصناف مشهد نیز گفت:پویش بی‌قیمت نخریم راه خودرا به سطح ملی باز کرده است به طوری که در جلسه‌ای با حضور قائم مقام وزیر صمت بر ادامه و تسری آن به دیگر نقاط کشور تاکید شد.

محمود بنانژاد اضافه کرد: نتیجه این پویش باید فرهنگ‌سازی باشد به طوری که مردم پس از مراجعه به واحدی که درج قیمت ندارد، خواه برای کالا یا خدمات، از او خرید نکنند. این، بزرگترین جریم‌های است که برای واحد یادشده می‌توان متصور بود.
وی افزود: نصب نکردن نرخنامه در واحد‌های خدماتی مانند آرایشگاه¬ها و تعمیرگاه¬های اتوموبیل مصداق تخلف درج نکردن قیمت است.

درگیری افکار عمومی با پویش بی قیمت نخریم
بنی اسدی، سرپرست موسسه فرهنگی شهرآرا نیز اذعان داشت: این پویش، ملی و فراگیر شده و افکار عمومی را درگیر خود کرده است. امیدواریم با همکاری شهرآرا، مردم و مسئولان بازاری امن‌تر و باثبات‌تر داشته باشیم و مردم با با اطمینان خاطر بیشتری خرید کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->