دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو
سرخط خبرها

مهلت ثبت شکایات نامزد‌های رد صلاحیت شده، تمدید نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۵۰۱۱
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
مهلت ثبت شکایات نامزد‌های رد صلاحیت شده، تمدید نمی‌شود
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه مهلت قانونی شکایت داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم امروز به پایان می‌رسد گفت: مهلت ثبت شکایات نامزد‌های رد صلاحیت شده، تمدید نمی‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در بازدید از ستاد دریافت شکایت هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، اظهار داشت: زمان مقرر طبق قانون تا امروز به مدت پنج روز بود که افراد رد صلاحیت شده همچنان با مراجعه در حال شکایت هستند و همزمان ما از دو روز گذشته نیز در شورای نگهبان بررسی شکایات را آغاز کرده ایم و اعضا تا دیر وقت هم این شکایات را بررسی می‌کنند.

وی افزود: یازدهم بهمن پایان فرصتی است که شورای نگهبان در مرحله اول، شکایات را بررسی و اعلام نظر می‌کند. در مرحله دوم برای کسانی که مورد تایید قرار نمی‌گیرند فرصت دیگری برای شکایت آن‌ها و بررسی است.

سخنگوی شورای نگهبان نسبت به برخی اخبار درباره تایید یا رد صلاحیت‌ها اظهار داشت: شورای نگهبان مسئول بررسی صلاحیت جناح‌ها و احزاب نیست بلکه طبق قانون باید صلاحیت افراد را بررسی کنیم و هیچ نگاهی نداریم که چه جناح و گروه و افرادی به آن متعلق هستند و مانند همیشه بررسی‌های خود را انجام دادیم. فکر می‌کنم بعد از انتشار آمار افراد و داوطلبان تایید شده مشخص می‌شود که از همه جناح‌ها حضور دارند.

«چه در افرادی که مورد تایید قرار گرفته و چه آن‌هایی که رد صلاحیت شده اند از تمام گروه و جناح‌ها قرار دارند، اما آنچه برای ما ملاک است وضعیت شخصی افراد ثبت نام کننده بوده و ملاک‌هایی که در قانون وجود دارد.»

کدخدایی همچنین تصریح کرد: نگاه ما به هیچ وجه سیاسی نیست و شورای نگهبان با نگاه سیاسی صلاحیت‌ها را بررسی نمی‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان یاد آور شد: فشار گروه‌ها و جناح‌های سیاسی همیشه وجود دارد و در تمام ادوار بوده بخشی از سوی دشمنان که طبیعی است و انتظار داریم وگاهی اوقات نیز از برخی دوستان است که آن هم به خاطر بی اطلاعی از وضعیت، اظهار نظر‌هایی می‌کنند که خواهش می‌کنیم اگر نکته یا مطلبی دارند قبلا از ما سوال و بعد اعلام نظر کنند.
وی همچنین گفت: در شورای نگهبان برای اعلام نظری که کردیم مستند‌های کافی داریم و داوطلبان می‌توانند مراجعه کنند و مدارک و مستند‌ها را به آن‌ها نشان خواهیم داد.

وی گفت: بیش از ۳۷۰۰ نفر از نامزد‌های رد صلاحیت شده تاکنون شکایت کرده‌اندکه از این تعداد ۳۴۰۰ نفر آقا و ۳۰۰ نفر هم خانم هستند که شکایتشان در سامانه ثبت می‌شود و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

کدخدایی تأکید کرد: مهلت ثبت شکایات نامزد‌های رد صلاحیت شده، تمدید نمی‌شود و ناچاریم که در همین زمان شکایات را دریافت کنیم و رسیدگی‌ها را انجام دهیم تا در مرحله اول یعنی یازدهم بهمن بتوانیم اعلام نظر کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اینکه چند درصد از دو تابعیتی‌ها رد صلاحیت شده اند گفت: در میان نامزد‌های انتخاباتی دوتابعیتی خیلی کم داشتیم و فکر می‌کنم به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->