«مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند
سرخط خبرها

میزان شیوع اعتیاد در خراسان رضوی ۲.۷ درصد جمعیت این استان است

  • کد خبر: ۱۵۰۱۸
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
میزان شیوع اعتیاد در خراسان رضوی ۲.۷ درصد جمعیت این استان است
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: میزان شیوع اعتیاد به مواد مخدر و مصرف دخانیات در استان ۲.۷ درصد از کل جمعیت آن است و سالانه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون نخ سیگار در این استان مصرف می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدحسین صالحی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران که در مشهد برگزار شد افزود: گردش اقتصادی مصرف مواد مخدر و استعمال دخانیات در خراسان رضوی سالانه بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال است در حالی که اعتبارات عمرانی و جاری این استان در سال کمتر از ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: هزینه درمان اعتیاد در حوزه مواد مخدر و استعمال دخانیات نیز در خراسان رضوی دو برابر هزینه مصرف آن است و در مجموع مصرف مواد مخدر و مواد دخانی ضربه اقتصادی بزرگی به این استان وارد می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: شرایط عمومی جامعه، مبارزه با مواد مخدر در خراسان رضوی را دشوار کرده، زیرا سن اعتیاد کاهش یافته و هم شیوع سیگار در بین زنان و هم شیوع مواد مخدر رو به افزایش است.

صالحی افزود: تغییر رویکرد مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی معضل دیگری است که درمان آن را بسیار مشکل کرده به طوری که در برخی موارد درمان بیماری ناشی از مصرف مواد مخدر صنعتی غیر ممکن است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: در حوزه مقابله با ورود مواد مخدر براساس آمار‌های جهانی، ایران سرآمد سایر کشور‌ها در دنیاست و همواره در خط مقدم مبارزه بوده و بیشترین کشفیات را داشته و سه هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در این راه تقدیم کرده است.

صالحی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دوره‌های آموزشی خود را با هدف افزایش سطح آگاهی مردم اجرا می‌کند، اما آموزش را کافی ندانسته و اقدامات ایجابی را نیز لازم می‌داند به این معنا که در کنار افزایش سطح آگاهی مردم باید فضایی برای تخلیه انرژی جوانی جوانان فراهم شود.

وی ادامه داد: ساخت فضا‌هایی برای تخلیه انرژی جوانان در مرحله نخست در ۳۳ محله از شهر مشهد با اولویت حاشیه شهر و با کمک‌های سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال آینده مرحله دوم این طرح در همه محلات شهر مشهد و سایر شهر‌های استان و همه روستا‌های دارای دهیاری در دستور کار قرار می‌گیرد تا فضایی برای تخلیه انرژی جوانی در آن‌ها ایجاد می‌شود.

رییس هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران نیز در این نشست گفت: یکی از مصادیق بارز انفاق، انفاق علم و آگاهی است و موثرترین پیشگیری دادن آگاهی به مردم است.

حجت الاسلام سید حسن معین شیرازی افزود: اگر مردم آگاهی داشته باشند سراغ بسیاری از مسایلی مانند اعتیاد که برای خود و خانواده و جامعه شان مشکل‌زاست نمی‌روند.

وی اضافه کرد: علمای روانشناسی و جامعه شناسی معتقد هستند که بین ۶۵ تا ۷۰ درصد شخصیت انسان‌ها تا سن هفت سالگی شکل می‌گیرد و کودک در این مدت بیشترین تاثیرپذیری را از والدین خود دارد.

رییس هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران گفت: موثرترین اقدام پیشگیرانه آگاهی دادن به خانواده‌هاست تا بتوانند تاثیرگذاری درستی بر کودکان خود داشته باشند.

معین شیرازی افزود: هیچ فردی از ابتدا تصمیم به مصرف مواد مخدر یا استعمال دخانیات نداشته است و اعتیاد با "بله" گفتن به یک "بفرما" آغاز می‌شود پس باید زمینه‌ای ایجاد شود که فرد "نه گفتن" را بیاموزد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->