نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

نقض تئوری «چمن کوتاه» توسط «زیدان»

  • کد خبر: ۱۵۳۲۱
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
نقض تئوری «چمن کوتاه» توسط «زیدان»
هشت گل اخیر رئال مادرید را بازیکنانی غیر از مهاجمان این تیم به ثمر رسانده‌اند و «زین الدین زیدان» معتقد است که «در فاز هجومی تک تک بازیکنان می‌توانند تفاوت را رقم بزنند.»
به گزارش شهرآرانیوز؛ مرد فرانسوی از توفیق اجباری که نصیبش شده نهایت بهره را برده است. او از تک تک گل‌هایی که «کریم بنزما» برای رئال به ثمر می‌رساند، خوشحال است، اما او سایر کهکشانی‌ها را مجبور کرده تا در زمان‌هایی که هموطنش به اصطلاح روی فرم نیست یا با مصدومیت مواجه است، به قلب خط دفاعی حریفان بزنند و به اصطلاح کار را برای او و تیمش درآورند.

در واقع، هشت گل اخیر رئال توسط بازیکنانی که مهاجم نیستند، زده شده است: در دیدار مقابل ختافه (دبل واران و تک گل «لوکا مودریچ»)؛ در پیروزی سه بر یک مقابل والنسیا در نیمه نهایی سوپرجام (کروس، ایسکو و مودریچ)؛ ۲ گل در پیروزی ۲ بر یک مقابل سویا (کاسمیرو).

مادریدی‌ها در پنج سال گذشته همواره جام برده اند و این در حالی است که آنان «تئوری (چمن) لحاف کوتاه» را نادیده گرفته و به نوعی نقض کرده اند؛ این تئوری اقتباسی از جمله مشهور «سن لورنزو» سرمربی آرژانتینی دهه ۱۹۶۰ است؛ او گفته بود «اگر سرتان را با پتو بپوشانید، پاهایتان لخت می‌ماند و اگر پاهایتان را بپوشانید، سرتان بی کلاه می‌ماند.»

از رئالی که با حملاتی شدید و بدون توجه زیاد به وضعیت خط دفاعی، لیگ قهرمانان را فتح کرد تا نسخه اصلاح شده تحت هدایت زیدان که ترجیح می‌دهد تا در درجه اول از «تیبو کورتوآ» دفاع کند و سپس از آنجا برنامه گلزنی را مرور کند؛ و این اتفاق بار دیگر در دیدار برابر سویا رخ داد. بدون بنزما، «لوکا یوویچ» یا حتی «رودریگو» و «لوکاس واسکز» که روی کاغذ متخصصان گلزنی محسوب می‌شوند، آن‌ها در فاز هجومی تاثیرگذاری زیادی نداشتند.

کاسمیرو راه حل بود

این دیدار نمونه دیگری از ذکاوت تاکتیکی زیدان بود. دبل کاسمیرو اتفاقی نبود؛ زیزو به کروس و مودریچ دستور داد تا عقب کشیده تا فضای پشت هافبک برزیلی را پوشش دهند و این در حالی بود که او با به جلو راندن کاسمیرو و بازی در پست ۹ کاذب، هافبک غیرقابل انعطاف سویا را غافلگیر کرد.

با این تغییرات، کاسمیرو نخستین گل خود را با پای راست و سپس با ضربه سر دبل خود را تکمیل کرد و در آستانه یک هت‌تریک بی‌نقص، از به ثمر رساندن گل سومش با پای چپ ناکام ماند.

زیدان بعد از بازی گفت: همه بازیکنان من می‌توانند در فاز هجومی، تفاوت را رقم بزنند.

شمار گل‌ها این موضوع را تایید می‌کند. از ۵۳ گل رئال رد فصل جاری، بنزما، رودریگو، گرت بیل، وینیسیوس، یوویچ، ادن هازارد و لوکاس واسکز، تنها ۲۹ گل به ثمر رسانده اند.

این در حالی است که ۲۴ گل باقی مانده از بازیکنانی همچون مودریچ (پنج گل؛ او هم اکنون از یک رکورد خود عبور کرده است)، کروس (چهار گل؛ یکی از بهترین رکورد‌های وی)، واران (۲ گل، در نزدکی بهترین رکوردش) و باقی بازیکنان تیم نشات گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->