پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

نمایشگاه‌های بهاره الزامی شد

  • کد خبر: ۱۵۴۰۲
  • ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
نمایشگاه‌های بهاره الزامی شد
سخنگوی ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بهاره الزامی است و ستاد تنظیم بازار با این تصمیم، کار اجرایی را به خود صنوف و فعالان اقتصادی، محول کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا کلامی امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: در این جلسه جزییات طرح ویژه تامین و توزیع کالا و ساماندهی بازار شب عید مصوب شد که بر اساس آن مقرر شد علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، فروش‌های فوق‌العاده نیز برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر هر استان به هر دلیلی برگزاری این نمایشگاه‌های بهاره را متوقف کند، باید مجوزهای لازم را در این رابطه از ستاد تنظیم بازار کشور دریافت کند.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار درباره فروش‌های فوق العاده افزود: این امر به معنای عرضه کالا با تخفیف ویژه است؛ این فروش‌ها در واحدهای صنفی منتخب، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: البته ضرورت دارد نهادهای عمومی دولتی و دستگاه هایی که مسوولیت برگزاری نمایشگاه‌ها را دارند امکاناتی مانند پارکینگ، عابربانک، آتش نشانی و نیروی انتظامی را فراهم کنند.

نرخ میوه شب عید در پایان سال مشخص می‌شود

کلامی با اشاره به تنظیم بازار شب عید گفت: بر اساس مصوبات امروز ستاد تنظیم بازار، عرضه ۳۰ هزار تن پرتقال و ۲۳ هزار تن سیب که به منظور تنظیم بازار شب عید خریداری شده، در انبارهای استان‌های مبدا موجود است.

وی تصریح کرد: مقرر شده این اقلام قبل از آغاز اسفندماه به استان‌های مقصد منتقل شده و با تعیین شبکه‌های توزیع منتخب که کالای تنظیم بازاری را در ایام پایانی سال عرضه می کنند، در ایام پایان سال و عید نوروز در اختیار مردم قرار گیرد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار درباره نرخ سیب و پرتقال شب عید گفت: نرخ میوه شب عید در پایان سال متناسب با هزینه‌ها و نرخ بازار تعیین می‌شود؛ چراکه دولت بنا ندارد کار بخش خصوصی در این زمینه را خدشه‌دار کند؛ بلکه دولت در راستای تسهیل فضای کسب و کار، با عرضه میوه به بهای تمام شده، قصد جلوگیری از گرانفروشی یا بروز کمبود را دارد.

وی با بیان اینکه در ایام پایانی سال، برنج، شکر، روغن، مرغ و گوشت قرمز در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و بهاره با نرخ مصوب عرضه خواهند شد، گفت: در این رابطه با تشکل‌های تولیدی و واحدهای تولیدی بزرگ کشور هماهنگی های لازم به عمل آمده است تا در نمایشگاه‌ها حضور یابند و ارایه کالا را بدون واسطه و با تخفیف ویژه انجام دهند.

کلامی همچنین درباره قیمت شکر، گوشت و مرغ و برنج گفت: قیمت این اقلام نیز مشخص است و بر این اساس، تناژ اقلام اساسی و قیمت عرضه برای توزیع در نمایشگاه ها، در آینده از سوی دبیرخانه تنظیم بازار ابلاغ خواهد شد که کالا در حاشیه قیمت بازار و با تخفیف مشخصی به دست مصرف کنندگان برسد؛ در این رابطه کار به کمیته و دبیرخانه تنظیم بازار محول شده که اعداد و ارقام را مصوب کرده و ابلاغ خواهد کرد.

کلامی در ادامه به کالاها و اقلام اساسی برای رصد و پایش در انتهای سال اشاره کرد و گفت: این اقلام شامل دو دسته کالا و خدمات می‌شوند که اقلام اساسی آن شامل نان، برنج، روغن نباتی، شکر، حبوبات، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و کالاهای پرمصرف، کیف و کفش، شیر، کره، پنیر، ماست، مواد شوینده و بهداشتی، تایر خودرو و روغن موتور، تامین بنزین و گازوئیل و کپسول گاز مایع است.

وی افزود: خدمات مشمول شامل حمل و نقل درون شهری و برون شهری شامل بار مسافر و خدمات تعمیر خودرو و خدمات پس از فروش، امکان تفریحی و سیاحتی، هتل‌داری و گردشگری، خدمات انبار و سردخانه‌ها، خدمات خبازی‌ها، خشک‌شویی و قالشویی می‌شود که این اقلام در دستور طرح نظارتی تشدید نظارت قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->