دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
نماینده پارلمان عراق:

اخراج نظامیان آمریکایی عملا آغاز شده است

  • کد خبر: ۱۵۵۲۷
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
اخراج نظامیان آمریکایی عملا آغاز شده است
عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از آغاز اقدام عملی دولت برای اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی الغانمی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، درباره موعد خروج نیروهای آمریکایی از خاک کشورش و اجرای طرح اخیر پارلمان به دست دولت، توضیح داد.

الغانمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری "بغداد الیوم"، گفت: تصمیم پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از کشور، برای دولت الزام‌آور است و تصمیمی ملی است که بنا بر مقتضیات و منفعت عمومی کشور اتخاذ شده است زیرا حضور این نیروها و جنایات آنان علیه رهبران و رزمندگان الحشد الشعبی، غیر قابل قبول است.

این نماینده پارلمان با بیان اینکه دولت عملا، اقدامات لازم برای تدارک اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را آغاز کرده است، گفت: سال میلادی جاری، شاهد پایان حضور نیروهای آمریکایی در عراق به طور کلی خواهیم بود.

الغانمی توضیح داد که کلیه شرایط و نشانه‌های موجود، به ویژه پس از تصمیم اخیر پارلمان، بیانگر آن است که نیروهای آمریکایی دیگر توجیهی برای ادامه حضور خود در عراق ندارند.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، وقوع درگیری میان نیروهای آمریکایی و نیروهای عراقی را بعید دانست و ضمن هشدار هرگونه درگیری آمریکا به نیروهای عراقی تأکید کرد که آمریکا بخوبی از خطر این اقدام برای هزاران سربازش در چند پایگاه موجود در عراق آگاه است.

این نماینده عراقی گفت: در مرحله آتی، شاهد اقدامات عملی برای خروج نیروهای آمریکایی بر اساس سازو‌کارهای طراحی شده دولت عراق، خواهیم بود.

پارلمان عراق، ۱۵ دی‌ماه، در واکنش به اقدامات آمریکا در نقض‌‌ مکرر حاکمیت عراق که آخرین آن، هدف قرار دادن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی و شمار دیگری از همرزمانشان در جاده فرودگاه بغداد بود، طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

"عادل عبدالمهدی" نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت : منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیروهای خارجی عراق را ترک کنند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->