تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
سرخط خبرها

حفاظت و مرمت سردر ورودی قدیمی‌ترین بیمارستان سبزوار

  • کد خبر: ۱۵۵۸۲
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
حفاظت و مرمت سردر ورودی قدیمی‌ترین بیمارستان سبزوار
مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار از حفاظت و مرمت سردرب ورودی قدیمی‌ترین بیمارستان این شهر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، برآبادی افزود: در راستای برگزاری همایش یکصدمین سالگرد تاسیس بیمارستان حشمتیه سبزوار، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تصمیم به مرمت، بازسازی و احیاء این سردر زیبا و نفیس دارد.

 

او ادامه داد:با رایزنی‌های بعمل آمده و مجوز شورای راهبردی پایگاه قرار شد سردر بیمارستان در محل فعلی خود تثبیت و بازگشائی شود.

 

برآبادی اظهارکرد: بیمارستان حشمتیه با همت مرحوم دکتر قاسم غنی پزشک، ادیب و سیاستمدار مشهور و با کمک سالار حشمت حاکم وقت سبزوار در سال ۱۲۹۸ شمسی با جمع آوری کمک از مردم و بزرگان شهر احداث شد و از همه شهر‌های اطراف برای مداوا به سبزوار می‌آمدند.

 

برآبادی ادامه داد: بیمارستان حشمتیه مکانی بود که برای هزینه درمان فقرا و مستمندان با وقف چندین ساعت آب توسط خیرین کاری می‌کردند تا افراد بی بضاعت با چشمی گریان برای نداشتن هزینه درمان بازنگردند و هزینه درمان از آن‌ها دریافت نمی‌شد.

 

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار یادآورشد:مرمت و بازپیرائی این سردر علاوه بر احیاء خاطرات شهروندان گامی در راستای حفاظت از میراثی ارزشمند و بزرگداشت سنت وقف خواهد بود.

 

او گفت: سردر بیمارستان حشمتیه در کوچه نواب صفوی ۴ که به کوچه بیمارستان شهرت دارد در ناحیه لچکی بالای تاق خود دارای تزئینات زیبای گره چینی آجری است و رخبام آجری ارزشمند زیبائی دارد.

 

برآبادی افزود: اقدامات لازم برای ثبت این سردر در فهرست آثار ملی کشور از سوی پایگاه میراث فرهنگی آغاز شده است.

 

نام قدیم سبزوار، بیهق بوده است، بیهق بر سرراه ابریشم قرار داشته و به عنوان یکی از مراکز تمدنی ایرانی پیش از اسلام مخصوصاً در عصر اشکانیان و ساسانیان آباد بوده است، سبزوار در فاصله حدود ۲۴۰ کیلومتری از مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->