افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ویروس کرونای چینی چیست؟

  • کد خبر: ۱۵۶۱۸
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
ویروس کرونای چینی چیست؟
ویروس کرونای چینی، به گفته مقامات چینی، شمار مبتلایان به ویروس ناشناخته‌ای از خانواده ویروس‌های کرونا حدود ۲۲۰ نفر است. احتمال می‌رود که بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر به این بیماری ناشناخته مبتلا هستند. تاکنون سه تن از مبتلایان جان باخته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، روز دوشنبه، ۳۱ دی (۲۰ ژانویه) شی جینگ پینگ، رئیس جمهوری چین در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که دولت تمام توان خود را برای جلوگیری از گسترش ویروس “اسرارآمیز”ی که گفته می‌شود از خانواده ویروس‌های کرونا است، به‌کار می‌برد.

شی تاکید کرد که سلامت شهروندان چینی برای دولت در وهله نخست اهمیت قرار دارد. مقامات بهداشت چین شمار مبتلایان به این بیماری در شهر‌های گوناگون این کشور را ۲۱۷ نفر اعلام کردند. تمامی این افراد در قرنطینه و تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

بیشترین تعداد بیماران در ووهان ثبت شده‌اند. حال ۳۵ تن از آنان وخیم گزارش شده است. دو تن از مبتلایان در پکن زنگی می‌کنند و یک نفر هم در شن‌ژن، در جنوب چین. هر سه نفر پیش از ابتلا در شهر ووهان بوده‌اند.

پژوهشگران بر اساس اسنادی که تاکنون به‌دست آورده‌اند احتمال می‌دهند که ویروس ناشناخته از طریق بازار ماهی‌فروشی ووهان شیوع پیدا کرده باشد. از آنجا که این ویروس از طریق حیوانات به انسان منتقل می‌شود، امکان اینکه از انسان به انسان انتقال یافته باشد بسیار کم است.

علائم ابتلا به آن، تب، تنگی نفس، سرفه، گلودرد و در بسیاری از موارد سردرد است.


ویروس کرونای چینی به ایران رسیده است؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->