نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

بازماندن از صعود در آخرین لحظات

  • کد خبر: ۱۵۶۶۰
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
بازماندن از صعود در آخرین لحظات
تیم فوتسال فرش‌آرا با شکست در ضربات پنالتی، در شرایطی از صعود به جمع ۴ تیم برتر لیگ فوتسال ایران محروم شد که همه‌چیز برای صعود این تیم آماده بود.
یک سالن پر از تماشاگر که با شور و حرارت تیم شهرشان را تشویق می‌کردند، ۲ پنالتی نقطه دوم و حریفی که آشکارا خسته بود، همه و همه دست به دست هم داده بودند تا فرش‌آرا برای اولین‌بار به مرحله نهایی لیگ برود، اما آن‌ها این هدیه را پس زدند! بعد از شکست سن‌ایچ ساوه در بازی دوم مرحله پلی‌آف، فرش‌آرا دیروز این فرصت را داشت تا در سومین بازی این مرحله میهمان خود را شکست دهد و به مرحله بعد برود، اما فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت و در نهایت ضربات بی‌رحم پنالتی حکم به حذف تیم میزبان داد. همه این‌ها در حالی بود که شاگردان مجید مرتضایی تا ۴ ثانیه به آخر بازی از حریف خود پیش بودند، اما در آخرین ثانیه‌های بازی گل مساوی را خوردند، گلی که لحظات پایانی بازی را جنجالی کرد.
 

جنجال در ثانیه آخر
 
فرش‌آرا برای برتری برابر سن‌ایچ ساوه چیزی کم نداشت. آن‌ها با حمایت تماشاگران به مصاف تیمی رفته بودند که از لحاظ فنی فقط خوب دفاع می‌کرد و زمانی که صاحب توپ بود، کاری جز زیر توپ زدن نداشت. نشان به این نشان که تعداد پاس‌های رد و بدل شده بازیکنان این تیم در هنگام پرس فرش آرایی‌ها به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید! با این همه در همین شرایط آن‌ها روی یک ضدحمله گل اول بازی را زدند و بعد دفاع اتوبوسی و بی‌نقص خود را در زمین پیاده کردند. فشار فرش‌آرا بعد از خوردن گل دقیقه ۷، در سراسر بازی و حتی وقت‌های اضافه هم ادامه داشت، اما این فشار کمتر موقعیت‌ساز بود و دروازه‌بان حریف برخلاف انتظاری که از این نوع بازی‌ها می‌رفت، روز درخشان و مهار ویژه‌ای نداشت. ۲ اشتباه فردی که محصول فشار میزبان بود، در شروع نیمه دوم، ابتدا بازی را مساوی کرد و در دقایق پایانی فرش‌آرا را جلو انداخت، اما این پایان ماجرا نبود.
 
در ۲ دقیقه آخربازی اصغری‌مقدم، سرمربی ساوه‌ای‌ها که همه‌چیز را از دست‌رفته می‌دید، به بازی پاورپلی روی آورد و در کمال تعجب موفق شد گل مساوی را بزند. تیم او در این لحظات یک بازی پنج‌نفره بی‌برنامه را ارائه می‌داد و به نظر نمی‌رسید بتواند به دروازه فرش‌آرا هم برسد، چه برسد به اینکه گل هم بزند؛ اما این اتفاق درست در ثانیه‌های پایانی رخ داد و باعث جنجال شد. فرش‌آرایی‌ها معتقد بودند گل بعد از تمام شدن زمان بازی زده شده است، اما نظر داوران غیر از این بود. آن‌ها چند دقیقه‌ای با هم مشورت کردند و درحالی‌که همه سالن منتظر مردود اعلام کردن گل بودند، این‌چنین نکردند تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.
 

داستان پنالتی‌های قدرت
 
در وقت‌های اضافه باز هم بخت یار فرش‌آرا بود. حریف آن‌ها در نیمه دوم ۵ فوله شده بود و فرش‌آرایی‌ها که با این توشه ارزشمند وارد وقت‌های اضافه شده بودند موفق شدند ۲ خطای دیگر بگیرند که پاداشش پنالتی نقطه دوم بود، اما دریغ که هردو پنالتی را کاپیتان تیم ناباورانه خراب کرد! قدرت بهادری یک‌بار توپ را به پای دروازه‌بان جوان و بی‌تجربه سن‌ایچ کوبید و بار دیگر با شدت به بیرون دروازه زد تا شب تلخی را برای خود و تیمش رقم بزند. او البته در ضربات پنالتی پایان بازی توپش را به آسانی گل کرد، اما علی رستمی پنالتی چهارم فرش‌آرا را به بیرون زد تا تقلید او از کاپیتان، لیگ را برای تیم فرش‌آرا تمام کند!
 

اعتراض مرتضایی به داوری
 
فرش‌آرا روی کاغذ باید سن‌ایچ را شکست می‌داد. میهمان آن‌ها در عمل ۷ بازیکن بیشتر نداشت و در دقایق پایانی نای راه رفتن برای بازیکنانش نمانده بود. پنالتی‌های نقطه دوم فرش‌آرا و پاورپلی هیجانی و بی‌برنامه سن‌ایچ هم به یاری فرش‌آرا آمدند تا مشهدی‌ها تیم خوش‌حال دیروز سالن بهشتی باشند، اما نشد که نشد. جالب اینکه شاید برای اولین‌بار در تاریخ فرش‌آرا داوران هم با این تیم مهربان بودند و به غیر از پذیرفتن گل تساوی (که تشخیص خارج از زمان بودن یا نبودنش سخت است) با دمیدن و ندمیدن در سوت‌هایشان به یاری این تیم آمدند. با این همه مجید مرتضایی در پایان بازی از نحوه قضاوت داوران انتقاد کرد و گفت آن‌ها نباید گل مساوی سن‌ایچ را قبول می‌کردند. مرتضایی که در آستانه تاریخ‌سازی با تیمش بود، گفت که این تصمیم داوران سرنوشت بازی و تیم یک شهر را عوض کرده است.
 
او البته از تیم خودش هم انتقاد کرد و گفت باید در دقایق پایانی بازی کنترل بیشتری می‌داشتیم و نمی‌گذاشتیم بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. جالب اینکه جواد اصغری‌مقدم، سرمربی سن‌ایچ ساوه، هم چندان از داوری راضی نبود و معتقد بود داوران ۲ پنالتی نقطه اول را برای تیمش نگرفته‌اند و هردو خطایی را که باعث اعلام پنالتی نقطه دوم برای فرش‌آرا شد، اشتباه دانست. او درباره حساس‌ترین صحنه بازی هم گفت: قانون می‌گوید زمانی که توپ در جریان است، باید تکلیف آن مشخص شود، حتی اگر زمان بازی تمام شده باشد. گل ما هم در این شرایط به ثمر رسید و به نظر من کاملا درست بود.
 
حمیدرضا معصومیان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->