نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

تقابل کریم انصاری‌فرد و شهرخودرو در بازی امروز

  • کد خبر: ۱۶۱۷۴
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
تقابل کریم انصاری‌فرد و شهرخودرو در بازی امروز
کریم انصاری‌فرد بدون شک خاص‌ترین جهره بازی امروز شهرخودرو و السیلیه قطر خواهد بود.
به گزارش شهرآرانیوز، کریم انصاری فرد در ۲۹ سالگی و با سابقه انجام ۷۷ بازی ملی و زدن ۲۲ گل در آنها، امشب دست به کاری می‌زند که شاید مطلوب وی نباشد و آن تقابل اجباری با یک تیم ایرانی و تلاش‌ناگزیر برای ناکام‌کردن این تیم است.

چنین تقابلی با مسابقه السیلیه قطر با شهرخودروی ایران در مرحله سوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ شکل می‌گیرد. بها و پیامد‌های این تقابل بسیار بالا است؛ تیم برنده وارد جدول اصلی این پیکار‌ها می‌شود که اضافه بر اعتبار کاری و شغلی جوایز نقدی زیادی را هم در بردارد و تیم بازنده با رویای حضور در این لیگ در سال ۲۰۲۰ وداع می‌گوید. انصاری‌فرد پس از کلی ماجراجویی‌های موفق و ناموفق اروپایی گذارش به لیگ قطر افتاده که هرچند مأمن امثال ژاوی هم بوده، اما هرگز یک میعادگاه درجه اول جهانی نبوده است. با این حال حکم سرنوشت او را به السیلیه فرستاده و قضا و قدر این تیم را روبه‌روی شهرخودرویی قرار داده که شنبه‌شب در مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان الرفاع بحرین را حذف کرد و با‌وجود جدایی یحیی‌گل‌محمدی از این تیم، باشگاه بلند‌پروازی است و با امثال رحمتی و خلعتبری برخی مهره‌های پر تجربه و سرنوشت‌ساز را هم در خدمت خویش می‌بیند.
 
 

 
انصاری فرد از حضور‌های پرشمار بین‌المللی‌اش درس‌های گرانی گرفته است. او در فصل ۲۰۱۴ تیم تراکتورسازی را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی و در ۴ مسابقه این تیم مجموعاً ۳۰۱ دقیقه پا به‌توپ شد و یک گل هم زد و در سایه حضور وی پیروزی برابر تیم معتبر الاتحاد عربستان نیز برای تراکتوری‌ها امکان‌پذیر شد. این تنها مانور کریم در لیگ‌های قاره‌ای نبوده و او در فصل ۲۰۱۷- ۲۰۱۶ با تیم المپیاکوس یونان هم در مسابقات لیگ اروپا شرکت کرد و در ۶ مسابقه این تیم ۳۲۸ دقیقه به میدان آمد و دو گل هم به ثمر رساند که مقابل عثمانلی اسپور از کشور ترکیه بود. این‌ها تجربیات لازم را به انصاری‌فرد داده است تا هم در لیگ قطر برای السیلیه خوب عمل کند و هم امشب در تقابل این تیم با شهرخودرو بخشی از امید‌های گلزنی و صعود تیم قطری را بر دوش‌های خود حمل کند. هرچه باشد او مردی است که در جام‌جهانی ۲۰۱۸ (مقابل پرتغال) هم گلزنی کرده و اهمیت موضوع و سختی میدان‌ها او را لرزان نساخته است.

بد نیست بدانید او در فصل جاری لیگ برتر قطر که عنوان لیگ ستارگان را هم یدک می‌کشد در ۱۳ بازی السیلیه، ۱۱۶۲ دقیقه به میدان آمده و ۶ گل زده است که مقابل تیم‌های الخور السد، الغرافه، و الوکره بوده و سهم او مقابل هریک از تیم‌های الخور و الوکره دوگل بوده است.

بدون شک قامت متری ۱.۸۲کریم و توان جسمانی بالای او که در تضاد با پیکر لاغرتر سردار آزمون است، وی را به یک مهره مناسب برای مسابقات فیزیکی و مبتنی بر مقاومت جسمانی تبدیل کرده و او بسیاری از توفیق‌های خود را در اینجا و آنجا مدیون همین آمادگی بدنی و نترسیدن و زدن به دل رقبا بوده است. کارلوس کی‌روش که ابتدا نگاهی توأم با تردید به این جوان بالنده داشت، پس از درخشش‌های او در لیگ یونان و تبدیل شدنش به مهاجم کارساز المپیاکوس (به‌رغم نظر مخالف مربیان این باشگاه) وی را نیز وارد چرخه‌های کار خود در تیم ملی کرد و بال‌های تهاجمی تیمش را از این طریق وسعت بخشید. شاید نگاه اصلی او همیشه به سردار آزمون و در پی وی به علیرضا جهانبخش و پیش از بازنشستگی ملی قوچان‌نژاد به این مهاجم مشهدی بوده باشد، اما وقتی سرانجام پذیرفت که کریم مردی در سطح میدان‌های درجه اول بین‌المللی است، کمتر شاهد حذف وی از فهرست‌های کی‌روش بودیم.

اما «نعمت» و «رحمت» تیم ملی شاید سه‌شنبه شب به «زحمت» شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شود. شبی که اگر تجربه اندک بین‌المللی شهرخودرو بلای جانش شود و سیدمهدی رحمتی نمایش فوق‌العاده‌ای نداشته باشد، تجربه و توان ضربه زنی انصاری فرد برای لطمه زدن به تیم ایرانی کفایت خواهد کرد. این چیزی است که او دوست ندارد، اما فوتبال سرشار از این موضوعات ناخواستنی و توفیق‌های خلاف میل است. این را از مهدی طارمی بپرسید که در سال‌های اخیر چندبار مجبور به همراهی تیم‌های عربی (شامل الغرافه قطر) مقابل تیم‌های ایرانی شده و با هر حرکت موفق‌اش فقط خم‌های ابرو و نقش نارضایتی را برچهره‌اش افزون‌تر ساخته است.
 
منبع: ایلنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->