رتبه نخست خراسان رضوی در زایمان اضطراری در آمبولانس‌

  • کد خبر: ۱۶۱۸۵
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
رتبه نخست خراسان رضوی در زایمان اضطراری در آمبولانس‌
معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: ۶۹۱ مورد زایمان اضطراری طی ۹ ماه گذشته از سال ۹۸ درون آمبولانس‌های ۱۱۵ هنگام انتقال مادران باردار به مراکز درمانی و بیمارستانی انجام گرفته که ۳۳۶ مورد از آن‌ها در روستا و جاده‌های کشور بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن نوری افزود: در مدت یاد شده نیرو‌های اعزامی اورژانس ۱۱۵ با قید فوریت‌های امدادرسانی به مادر و کودک این اقدامات را همزمان با زایمان و داخل آمبولانس‌های اعزامی با موفقیت انجام داده اند.
وی گفت: بیشترین زایمان‌های اضطراری هنگام انتقال مادران باردار به مراکز درمانی و بیمارستانی به ترتیب در استان‌های خراسان رضوی با ۸۹ مورد زایمان که ۵۶ مورد آن در پایگاه‌های جاده‌ای و بین راهی اورژانس انجام شده است، خراسان جنوبی با ۴۶ مورد و شهرستان شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با ۴۵ مورد ثبت و گزارش شده است.


معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: در اغلب موارد و پس از تماس با اورژانس ۱۱۵، تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی به سرعت در محل حضور یافته و با مراقبت از مادر مراحل زایمان را با حفظ اقدامات لازم برای سلامتی کودک انجام داده اند.


نوری اضافه کرد: سرم درمانی، مدیریت صحیح راه هوایی نوزاد، کلامپ کردن و بریدن بند ناف، تخلیه ترشحات دهان نوزاد و سایر فعالیت‌های مربوط به انجام زایمان‌های اضطراری از جمله اقدامات موثر نیرو‌های اعزامی اورژانس در انجام زایمان‌های یادشده در داخل آمبولانس بوده است.


وی گفت: امدادگران اورژانس پس از انجام مراحل درمانی لازم، مادر و نوزاد را نجات داده و برای دریافت خدمات بیشتر بهداشتی به بیمارستان منتقل می‌کنند.


این مقام مسئول در سازمان اورژانس کشور افزود: تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵مهارت عملی گرفتن نوزاد، انجام مراقبت‌های تخصصی از مادر باردار در کابین آمبولانس، اقدامات پیش بیمارستانی در زایمان، خونریزی ها، مراقبت از مادر باردار و نوزاد تازه متولد شده و فوریت‌های پزشکی در حاملگی‌های پرخطر را فراگرفته اند.


ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیرمترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->