تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

وزیر صنعت، معدن و تجارت: در حوزه پوشاک و پارچه نیاز بیشتری به تولید داریم

  • کد خبر: ۱۷۵۵۳
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت: در حوزه پوشاک و پارچه نیاز بیشتری به تولید داریم
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه پوشاک و پارچه نیاز بیشتری به تولید داریم و امسال این حوزه جزو پروژه‌های ویژه این وزارتخانه است.
به گزارش شهرآرانیوز، رضا رحمانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح توسعه واحد نساجی شهرستان بردسکن خراسان رضوی طی گفتگو با خبرنگاران افزود: با این حال در حوزه نساجی، پوشاک و پارچه نیاز بیشتری به تولید داریم و امسال این حوزه جزو پروژه‌های ویژه این وزارتخانه است.

وی با اشاره به تقویت زنجیره تولید نساجی ادامه داد: امسال در حوزه پارچه و نساجی چند واحد به بهره‌برداری می‌رسد و چند واحد نیز در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در برخی موارد مربوط به پارچه به خودکفایی رسیدیم و واردات در این خصوص متوقف شده است گفت: پیش از این در حوزه چادر مشکی حدود ۹۰ درصد نیاز کشور از خارج تامین می‌شد، اما با طرح‌های جدید در حوزه تولید پارچه چادر مشکی که به زودی به اجرا در می‌آید طی ماه‌های آتی پارچه داخلی چادر مشکی با کیفیت مطلوب به بازار عرضه می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از اردیبهشت امسال تاکنون بسیاری از صنایع مانند فولاد، مس، آلومینیم و خودرو تحریم بودند، اما در این بخش افزایش تولید ویژه‌ای داشته‌ایم.

وی ادامه داد: امسال صنایع نساجی جزو پروژه‌های دارای اولویت است و دولت حوزه نساجی را جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار داده است.

وی گفت: واردات کالا براساس ثبت سفارش و نیاز داخل انجام می‌شود و در صورتی که هر واحد تولیدی بتواند کالا را با کیفیت و به اندازه نیاز داخل تولید کند واردات آن کالا متوقف می‌شود که در این راستا امسال هزار و ۵۰۰ ردیف تعرفه وارداتی حذف شده و جلوی واردات این اقلام گرفته شده است.

رحمانی با اشاره به محدودیت‌های درآمدی دولت افزود: امسال تلاش کردیم از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸، منابع صندوق توسعه ملی و منابع دیگر در قالب پروژه‌های اقتصادی تسهیلات بسیار به بخش تولید اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم منابع مالی موجود را به صورت بهینه به پروژه‌های اقتصادی تخصیص دهیم تا طرح‌ها به بهره‌برداری کامل برسند که از جمله این واحدها، نساجی بردسکن است که امروز از آن بازدید شد، منابع مالی فاینانس این واحد نساجی از بانک صنعت و معدن تامین‌ می‌شود.

وی گفت: مشکل اصلی در شرایط کنونی کمبود نقدینگی است که با همکاری بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی، از طریق شیوه‌های نوین مالی از جمله بازار سرمایه یا انتشار اوراق مشارکت و همچنین تشکیل صندوق‌های خاص تلاش کردیم از همه منابع موجود برای جبران این کمبود بهره بگیریم.

رحمانی افزود: مهمترین درخواست ما از بانک‌ها این است که با صنعت همراهی کرده و منابع موجود را در اختیار بخش تولید قرار دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه در راس هیاتی از معاونین و مدیران این وزارتخانه به منظور بهره‌برداری از چند پروژه صنعتی و بازدید از چند واحد تولیدی در شهر‌های مشهد و بردسکن وارد خراسان رضوی شد. در سفر رضا رحمانی، طرح توسعه واحد نساجی در شهرک صنعتی بردسکن مورد بهره‌برداری قرار گرفت، این طرح با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۵۰ نفر ظرفیت تولید ۶ هزار تن نخ را در سال دارد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->