معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

ربات‌ها مسئول جراحی فوق میکروسکوپی

  • کد خبر: ۱۷۵۶۹
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
ربات‌ها مسئول جراحی فوق میکروسکوپی
محققان از ساخت رباتی خبر داده‌اند که می‌تواند جراحی‌های ظریف و فوق دقیق میکروسکوپی را برای اتصال مجدد رگ‌های خونی و عروق لنفاوی انجام دهد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ جراحی‌های فوق میکروسکوپی یک نوع جراحی ترمیمی فوق دقیق است که برای ترمیم رگ‌های حساس خونی و عروق لنفاوی به کار می‌روند تا کارکرد بخش‌های آسیب دیده بدن مجددا احیا شود.

جراحی فوق میکروسکوپی یک روش پزشکی نسبتا جدید است که بر اتصال مجدد رگ‌های خونی با قطر‌هایی از ۰.۳ تا ۰.۸ میلیمتر تمرکز دارد. یکی از کاربرد‌های اولیه این جراحی مقابله با «لنف ادم» بیماری پا فیلی» است که معمولاً به دنبال درمان سرطان سینه رخ می‌دهد و منجر به تورم و احتباس موضعی مایعات می‌شود. با توجه به ظرافت این روند، در حال حاضر فقط تعداد کمی از جراحان قادر به انجام این عمل جراحی هستند.

اکنون محققان یک استارتاپ هلندی به نام Microsure از دانشگاه صنعتی «آیندهوون» و مرکز پزشکی دانشگاه «ماستریشت»، رباتی ابداع کرده‌اند که می‌تواند این عمل جراحی فوق میکروسکوپی را انجام دهد. این ربات که «موسی» خوانده می‌شود توسط یک جراح کنترل می‌شود، اما حرکات بازو‌های رباتیک آن از حرکات دست جراح، دقیق‌تر است.

این ربات فاکتور‌هایی مانند لرزش دست انسان را از بین می‌برد و در کل باعث می‌شود روند کار ایمن‌تر و آسان‌تر کنترل شود. ربات موسی ماه سپتامبر گذشته اولین جراحی فوق میکروسکوپی را بر روی انسان انجام داد و مجموعه‌ای از رگ‌های خونی را در بازوی بیمار ترمیم کرد.

به گفته محققان، استفاده از این ربات به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند بر روی رگ‌های خونی و عروق لنفاوی کوچک عمل جراحی انجام دهند و نتایج بهتری با این رویه پیچیده و طاقت فرسا کسب کنند. آن‌ها خاطر نشان کردند که با این ربات می‌توانند بر روی هر اندازه رگ کار کنند که دستاوردی بسیار مفید و البته خبر خوبی برای بیماران است.

نتایج این تحقیق در مجله Nature Communications منتشر شده است.
 
منبع: 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->