ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«پاس» دقیقه ۹۰

  • کد خبر: ۱۷۶۰۶
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
«پاس» دقیقه ۹۰
با صدور مجوز حضور تیم‌های نظامی در آخرین لحظات، نماینده مشهد هم توانست در سوپرلیگ جودو شرکت‌ کند
مرتضی اخوان - درست در ثانیه‌های پایانی، جودوکاران مشهدی خودشان را به سالن وزن‌کشی رساندند و پرافتخارترین تیم جودوی لیگ ایران توانست خودش را به دومین دوره سوپرلیگ جودوی کشور برساند، اتفاقی که به لطف رایزنی‌های دقیقه ۹۰ حاصل شد و نماینده جودوی خراسان که سال‌هاست در بالاترین سطح مسابقات جودوی کشور یکه‌تازی می‌کند، باری دیگر توانست با اسپانسریِ ناجا در رقابت‌ها حاضر شود. پیش از این، در یک بخشنامه عجیب و غریب، ستاد کل نیرو‌های مسلح اعلام کرده بود هیچ تیم حرفه‌ای از سوی نهاد‌های نظامی حق شرکت در مسابقات حرفه‌ای ورزش را ندارد و نیرو‌های مسلح قصد تیمداری در رشته‌های مختلف ورزشی را ندارد! این خبر شوکه‌کننده کم مانده بود سوپرلیگ جودوی کشور را که ۴ تیم نظامی داشت به تعطیلی بکشاند، اما دست آخر، رایزنی‌ها جواب داد و تیم‌های نظامی حاضر در این مسابقات هم جواز شرکت در سوپرلیگ را به دست آوردند. تیم جودوی پاس مشهد حالا باید از امروز باری دیگر با سرمربیگری مرد کهنه‌کار جودوی خراسان، علی‌اصغر آهنی، در آوردگاه سوپرلیگ به مصاف حریفان برود و برای افتخارآفرینی دوباره دست‌به‌کار شود.

آغاز لیگ پرماجرا
سوپرلیگ جودو در حالی دومین دوره برگزاری‌اش را امروز آغاز خواهد کرد که سابق بر این، رقابت تیم‌های باشگاهی جودوی کشور با عناوینی، چون لیگ برتر و مسابقات قهرمانی کشور برگزار می‌شد و در فرمت جدید فدراسیون جودو، با نام «سوپرلیگ» برگزار می‌شود. اگرچه بر خلاف دوره‌های قبل این مسابقات از سطح کمّی (حضور تیم‌های شرکت‌کننده) پایین‌تری برخوردار است، کیفیت بالاتری دارد. تقسیم جودوکاران سرشناس در ۶ تیم نه‌تن‌ها بر کیفیت این مسابقات می‌افزاید بلکه موجب نزدیک‌تر و فینال‌گونه شدن تک‌تک مسابقات می‌شود. تیم‌های آرناگستر آتیه ایرانیان، پاس خراسان رضوی، نیروی زمینی ارتش، بیمه کوثر، رعد پدافند قم و نفت مسجدسلیمان در مسابقات امسال قطعی است. این بازی‌ها روز گذشته وزن‌کشی شد و امروز آغاز می‌شود.

۱۰ جنگ روی تشک سرد
رقابت‌های سوپرلیگ جودوی امسال به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و ۶ تیم حاضر باید به صورت رفت و برگشت با یکدیگر بازی کنند. البته نکته حائز اهمیت آن است که مسابقات به صورت متمرکز در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار خواهد شد و بنا بر اعلام فدراسیون، این پیکار‌ها تا قبل از سال نو به اتمام می‌رسد. سال گذشته و در اولین دوره سوپرلیگ جودوی کشور، تیم بیمه کوثر مقام قهرمانی را به دست آورد و پاس مشهد توانست بر جایگاه دوم قرار بگیرد. همچنین نیروی زمینی، دیگر تیم نظامی این مسابقات، عنوان سومی را به دست آورد.

دفاع از اعتبار بیست‌ساله
تیم جودوی پاس مشهد بیش از ۲۰ سال است که در رقابت‌های لیگ جودوی ایران حضور دارد و به نوعی پرافتخارترین تیم به حساب می‌آید. شاگردان آهنی در طول این ۲۰ سال ۳ عنوان ارزشمند قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه دارند و حالا در این فصل به دنبال آن هستند تا بعد از نایب‌قهرمانی فصل قبل، اولین قهرمانی سوپرلیگ را هم تجربه کنند. علی‌اصغر آهنی دراین‌باره می‌گوید: «امسال با رویکرد جوان‌گرایی و استفاده از بازیکنان بومی به میدان مسابقات پا خواهیم گذاشت.» سرمربی تیم جودوی پاس مشهد خاطرنشان می‌کند: «تیم ما در سال‌های گذشته همواره بالای جدول بوده است و امسال به دنبال قهرمانی هستیم.» آهنی با اشاره به رقبا می‌افزاید: «رقبای ما، همه، تیم‌های خوبی هستند و هر تیمی بهتر تمرین کند مطمئنا می‌تواند موفق باشد. در لیگ امسال تیم آسان نداریم و تمام تلاش ما موفقیت است.»

از چهره‌های نامی تا ستاره‌های جوان
تیم جودوی پاس مشهد با اعلام سرمربی‌اش امسال رویکردی جوان‌گرایانه دارد. با این همه، در کنار جوان‌هایی که می‌توانند ستاره‌های آینده جودوی ایران باشند، برخی نام‌های شاخص هم به چشم می‌خورند که می‌توانند کار را برای مشهدی‌ها در اصطلاح عامیانه در‌آورند. جعفر پهلوانی در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم یکی از این چهره‌هاست، نفر دوم آخرین دوره مسابقات المپیک آسیایی در رشته جودو که در دنیای جودو ستاره‌ای سرشناس است. غفار میرزایی دیگر جودوکار تیم پاس است که در وزن ۷۳ کیلوگرم توانسته است قهرمان رقابت‌های پلیس‌های جهان باشد. امید تیزتک در وزن ۸۱ کیلوگرم هم سومی آسیا را در کارنامه دارد و در کنار مجتبی نیک‌بین که قهرمان کارگران جهان در وزن ۱۰۰ کیلوست، می‌توانند برگ برنده پاس باشند. آهنی درباره ستاره‌های جوان پاس هم می‌گوید: «ما به جز این نفرات از جوانان بومی خوبی هم بهره می‌بریم که می‌توانند در سال‌های بعد جزو نفرات اصلی باشند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->