خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کنترل حملات صرع با سبک زندگی سالم

  • کد خبر: ۱۷۶۲۷
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
کنترل حملات صرع با سبک زندگی سالم
با سبک زندگی سالم می‌توان حملات صرع را کنترل کرد. این افراد با تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب می‌توانند از بروز حملات صرع پیشگیری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر «داریوش نسبی تهرانی» افزود: مقالات تهیه شده در چند سال خیر نشان می‌دهد که سبک زندگی سالم در ارتقاء سلامت این بیماران نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیماری صرع هرچند از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است اما اطلاعات زیادی در این زمینه بدست آمده است، افزود: گاهی اوقات بیماری صرع با بیماری های اعصاب و روان اشتباه گرفته می شود، که تشخیص و تفکیک آنها نقش مهمی در درمان این بیماری دارد.

نسبی تهرانی، درمان اصلی صرع را درمان دارویی اعلام کرد و گفت: صرع بیماری است که با دارو کنترل می‌شود، به عبارتی درمان اصلی آن، درمان دارویی است.

وی ادامه داد: در حدود ۳۰ درصد موارد بیماران به دارو پاسخ کامل نمی‌دهند یا باید داروهای زیادی را مصرف کنند که اگر شرایط مناسب داشته باشند، با عمل جراحی، می توان مقدار داروی مصرف این افراد را کاهش داد.

حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار ایرانی مبتلا به صرع هستند

وی با اشاره به اینکه آمار ما از آمار جهانی بالاتر است، بیان داشت: در ایران بین یک میلیون ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر مبتلا به بیماری صرع هستند که یکی از علت های اصلی این موضوع حوادث جاده ای است که سبب شد تا آمار کشور افزایش یابد.

مدیرعامل انجمن صرع ایران اظهار امیدواری کرد که با روش های پیشگیرانه از جمله کاهش حوادث ترافیکی و تصادفات جاده‌ای، بتوان این بیماری را در کشور کنترل کرد تا به آمار جهانی نزدیک شویم.

مدیرعامل انجمن صرع ایران در پاسخ به این سوال که این بیماری چه رنج سنی را درگیر می‌کند؟ گفت: این بیماری رنج سنی ندارد و می تواند از نوزادی تا سنین کهنسالی را درگیر کند.

وی با اشاره به اینکه علت ابتلا به این بیماری متفاوت است، افزود: نوجوان و جوان بیشترین مبتلایان به این بیماری هستند، به عبارتی اکثر بیماران صرعی قشر جوان و آماده به کار هستند و به همین دلیل باید توجه بیشتری به این بیماری شود.

نسبی تهرانی بر لزوم توجه بیشتر سازمان های بیمه‌گر به بیماران صرعی تاکید کرد و گفت: تقاضای بیماران این است که حتما بیمه‌ها پوشش بیشتری داشته باشند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->