تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رتبه دوم خراسان رضوی در تعداد پایانه های فروشگاهی

  • کد خبر: ۱۷۶۳۱
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
رتبه دوم خراسان رضوی در تعداد پایانه های فروشگاهی
سرانه  پایانه های فروشگاهی استان کمتر از میانگین کشور است.
فرزانه شهامت| تازه‌ترین گزارش اقتصادی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) از کاهش ۲/۲۴ درصدی تعداد تراکنش‌های دی ماه نسبت به آذرماه خبر می‌دهد.

این گزارش نشان می‌دهد تعداد تراکنش‌ها از ۲ میلیارد و ۲۵۹ میلیون تراکنش در آذرماه به ۲ میلیارد و ۲۰۸ میلیون تراکنش در دی ماه رسیده است که دلایل احتمالی مختلفی را می‌شود برای آن تصور کرد؛ رکود، افزایش تقاضا برای خرید‌های نقدی، حذف خرید‌های خرد و بالابودن تعداد تراکنش‌های ناموفق می‌تواند تعدادی از این دلایل باشد که البته برخی از آن‌ها با داده‌هایی که در ادامه این گزارش می‌آید، خط می‌خورد.

به این آمار باید این نکته را هم اضافه کرد که مبلغ تراکنش‌های در دی ماه نسبت به آذرماه با ۰/۸۲ درصد رشد به ۲۸۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. به بیان دیگر با وجود کاهش تراکنش ها، مبالغ پرداخت شده از طریق کارت خوان ها، ابزار‌های اینترنتی و موبایلی در دی ماه رشد داشته است.

کاهش نرخ تورم دی ماه نسبت به آذرماه نشان می‌دهد افزایش یادشده دست کم به دلیل اثرات تورمی نبوده است. رشد حقیقی ارزش تراکنش‌های دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال (پس از حذف اثر تورم) نیز ۹/۱۲ درصد بوده است که روند روبه رشد مبلغ تراکنش‌ها را تأیید می‌کند.
این مهم می‌تواند به دلیل افزایش سطح دسترسی به ابزار‌های شاپرکی به میزان ۲/۳۳ درصد نسبت به ماه پیش باشد. موفقیت ۹۰/۷ درصد از تراکنش‌های دی ماه، کاهش ۱/۹۵ درصدی تعداد خطا‌ها در دی ماه نسبت به آذرماه، به اضافه سهم ۹۰/۸۹ درصدی کاربر در بروز خطا نشان می‌دهد که دلیل کاهش تراکنش‌ها در دی ماه نسبت به آذرماه به کیفیت خدمات ارتباطی ندارد.

وضعیت خراسان رضوی
کدام استان‌ها پیشتاز حرکت به سمت استفاده از پرداخت‌های غیرنقدی هستند؟ با چند داده‌ای که در ادامه می‌آید، می‌توان به این سؤال پاسخ داد و وضعیت خراسان رضوی را بین ۳۱ استان کشور ترسیم کرد. در دی ماه ۹۸ بیشترین پایانه‌های فروشگاهی مربوط به تهران با بیش از یک میلیون و ۷۰۶ هزار پایانه بوده است. پس از آن با اختلاف زیاد خراسان رضوی با بیش از ۶۲۳ هزار پایانه در جایگاه دوم ایستاده است و ایلام با ۵۹ هزار پایانه کم‌ترین پایانه‌های فروشگاهی کشور را دارد.
اطلاعات مربوط به تعداد سرانه توزیع کارت خوان فروشگاهی به ازای هر فرد بالای ۱۸ سال که متقاضی استفاده از خدمات پرداخت الکترونیک است، در خراسان رضوی طی آذرماه ۹۸، ۰/۱۳۲ درصد بوده که با رشد ۲/۵۶ درصدی در دی ماه امسال به ۰/۱۳۵ درصد رسیده است. خراسان رضوی از نظر این شاخص در جایگاه سیزدهم کشور ایستاده و همچنان از میانگین ۰/۱۳۶۹ درصد کشور پایین‌تر است.
تجمیع این‌ها یعنی خراسان رضوی از نظر تعداد پایانه‌ها جزو استان‌های نخست است، اما از نظر سرانه متقاضیان بالای ۱۸ سال برای دریافت خدمات یادشده در سطح متوسط قرار دارد.
بیشترین سرانه یادشده در کشور مربوط به استان یزد با ۰/۱۹ درصد و در رتبه بعد استان تهران با ۰/۱۶۴ درصد است. سیستان وبلوچستان با ۰/۰۹۶ درصد کم‌ترین سرانه ابزار کارت خوان فروشگاهی فعال سیستمی را دارد. تعداد سرانه تراکنش‌ها صرفا برای ابزار کارت خوان فروشگاهی به ازای افراد بالای ۱۸ سال نیز در استان‌ها متفاوت است.
آذربایجان شرقی با شاخص ۲۱ پایین‌ترین و هرمزگان با ۵۰/۶۵ درصد بالاترین سرانه را دارند. جالب است بدانید تهران با ۳۹/۵۷ درصد در رتبه پنجم کشور قرار دارد. خراسان رضوی با ۳۲/۵۹ درصد در جایگاه سیزدهم کشور ایستاده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->