همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه حضور استادان هنر انقلاب اسلامی در چای خانه حضرت رضا (ع) اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات شریعتی و مفاهمه اجتهاد در اندیشه اسلامی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس
سرخط خبرها

«انتظار» یعنی آنچه را قرار است در زمان ظهور انجام دهیم، از اکنون آغاز کنیم

  • کد خبر: ۱۷۶۹۶
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
«انتظار» یعنی آنچه را قرار است در زمان ظهور انجام دهیم، از اکنون آغاز کنیم
تولیت آستان قدس رضوی بر اهمیت تربیت و آمادگی جامعه برای ظهور حضرت صاحب‌الامر (عج) تأکید کرد و گفت: ما باید با کار دینی و تربیتی به خصوص روی نسل جوان، خود را در شرایط ظهور احساس و آنچه را قرار است در زمان ظهور انجام دهیم، از اکنون آغاز کنیم؛ این معنی درست «انتظار» است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‎الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدارهای جداگانه با جوانان فعال فرهنگی سراسر کشور که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، این ایام را مظهر اقتدار، اراده و انسجام ملی خواند و گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از فهم عمیق و بصیرت درست امام راحل بود که به جامعه منتقل ‎شد و توانست نظامی فاسد، وابسته، مزدور، نوکر بیگانه و دشمن دین و ملت را از میان بردارد.

 

مانند زمان ظهور زندگی کنیم

 

وی در ادامه با تأکید بر تربیت دینی و فرهنگی جوانان، یکی از اهتمامات و اولویت‌های آستان قدس رضوی را توجه به مسائل معرفتی، فرهنگی و دینی جوانان معرفی و ابراز کرد: ما قله‌ای را در نظر گرفته‌ایم که ابزار رسیدن به آن ایمان، تقوا، معرفت و بصیرت نسل جوان بوده و آن قله نهایی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

تولیت آستان قدس رضوی بر اهمیت تربیت و آمادگی جامعه برای ظهور حضرت صاحب‌الامر(عج) تأکید و اظهار کرد: ما باید با کار دینی و تربیتی به خصوص روی نسل جوان، خود را در شرایط ظهور احساس و آنچه را قرار است در زمان ظهور انجام دهیم، از اکنون آغاز کنیم؛ این معنی درست «انتظار» است.

 

موضوع جوانان شعاربردار نیست

 

حجت الاسلام و المسلمین مروی، محور بیانات حضرت امام(ره) و تأکیدات رهبر معظم انقلاب به خصوص در بیانیه گام دوم را جوانان دانست و اظهار کرد: توجه رهبر معظم به جوانان موضوعی شعاری نیست. این باور و ایمان رهبری به مسأله جوانان است که از تجربه تاریخی، عینی و عملی در طول چهل سال انقلاب اسلامی نشأت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به نقش مؤثر جوانان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جهاد سازندگی، عنوان کرد: بسیاری از افتخارات کشور به دست جوانان با ایمان، دلسوز و با انگیزه رقم خورده است، نقش جوانان در تحقق انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، جهاد سازندگی و کسب پیشرفت‌های علمی بسیار کلیدی و اساسی بوده، از این رو رهبر معظم انقلاب مخاطب و کانون اصلی بیانیه گام دوم را جوانان قرار داده‌اند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با تصریح بر این نکته که در ادوار مختلف نظام و انقلاب جوانان نقش پررنگی در پیشبرد اهداف کشور ایفا کردند، گفت: جوانانی که توفیقات، پیروزی‌ها و موفقیت‌ها را در این چهل سال برای کشور رقم زده‌اند، ابتدا یک تربیت عمیق دینی یافتند و بعد برای کشور افتخار آفرین شدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین مروی، سردار شهید قاسم سلیمانی را نماد ایمان و اخلاص معرفی و تأکید کرد: در گام نخست باید بستر ایجاد ایمان، تقوا، پاکیزگی و تقرب به خدا را در جوانان آماده کنیم. وصیت‌نامه شهیدانِ جوان ما سرشار از ایمان و اخلاق و معرفت است. همه افتخارآفرینان کشور، پیش از هر عاملی تربیت عمیق دینی پیدا کردند.

 

تقویت اعتماد به نفس، امید و عمق‎بخشی معرفتی: سه رکن در تربیت نسل جوان

 

وی ایجاد اعتماد به نفس در نسل جوان را دیگر موضوع حائز اهمیت عنوان و تشریح کرد: استکبار با شکستن اعتماد به نفس ملت‌ها سیاست استعماری خود را دنبال می‌کند و مطالعه تاریخ و شواهد موفقیت‌های امروز دو ابزار مهم در ایجاد اعتماد به نفس در نسل جوان است.

 

تولیت آستان قدس رضوی، امید دادن را از نتایج عملی ایجاد اعتماد به نفس خواند و ادامه داد: امروز دشمن روی القای ناتوانی ملت، عدم ایستادگی و وابستگی به محصولات تمدن غرب تأکید دارد که باید به همه به خصوص جوانان امید داده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: عمق‎بخشی معرفتی و ایجاد قدرت تحلیل، ضرورت تربیت نسل جوان است تا لازم نباشد در بزنگاه‌های تاریخی منتظر باشند از کسی خط بگیرند. در شرایط سخت، خود جوانان بایستی توان هدایت نیروها و مجموعه‎هایی را داشته باشند.

 

در پایان مراسم کتاب «از انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی» با حضور تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد.

 

مهم‎ترین هدف این کتاب؛ تبیینی جامع و ساده بر چیستی تمدن اسلامی، انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و تحلیلی بر تمدن غرب با ارائه راهکاری برای جوانان است که جوان امروزی نگاهی تمدنی به آینده داشته باشد و جایگاه خود را در ساخت تمدن نوین اسلامی به خوبی ترسیم نماید.

 

گفتنی است؛ این کتاب در دیدار تولیت آستان قدس رضوی و مدیران موسسه جوانان آستان قدس رضوی با رهبر معظم انقلاب اسلامی که در شهریورماه امسال برگزار شد مورد تفقد معظم له نیز قرار گرفته است.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->