امضا تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی کشور و سازمان منطقه آزاد کیش

  • کد خبر: ۱۷۷۷۷
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
امضا تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی کشور و سازمان منطقه آزاد کیش
طی نشستی میان دکتر قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تفاهم نامه همکاری در زمینه های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به امضا طرفین رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست با اشاره به اینکه اداره بهزیستی منطقه آزاد کیش اداره ای مستقل و تحت پوشش ستاد سازمان بهزیستی کشور است، گفت: این تفاهم نامه با هدف تقویت فعالیت های سازمان بهزیستی در جزیره کیش امضا شد تا از این طریق، بسیاری از طرح ها و فعالیت های بین المللی با تعاملات UNICEF، UNDP, UNFPA به عنوان پایلوت در جزیره کیش اجرا شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های خوبی باهدف دسترسی آسان معلولین و سالمندان و در مجموع همه کسانی که بصورت دائم با موقت دچار محدودیت های حرکتی هستند در مبحث مناسب سازی محیط شهری، اماکن عمومی و تفرجگاه ها، مراکز تجاری و خرید و...در سطح جزیره کیش انجام شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت توسعه بیشتر در این بخش وجود دارد که انشاالله به برکت این تفاهم همکاری، جزیره زیبای کیش بعنوان محیط  دوستدار سالمند و معلول معرفی شود.

دکترغلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: کیش به دلیل وجود ظرفیت های خوب و شرایط مساعد زیرساختی می تواند پایلوت فعالیت های علمی و پژوهشی برای رفع معضلات این حوزه با برگزاری سمینار، کنفرانس، همایش ها یا گرد هم آمدن مردم در تشکل های مردم نهاد در کل کشور باشد و با آسیب شناسی ها و پیدا کردن راه حل، برنامه ها را طراحی و اجرا کنیم و به کشور تعمیم دهیم.

دکتر مظفری در ادامه با تاکید بر اینکه مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش طبق ماده ۶۵ و وظایف و مسئولیت اجتماعی که به آنها محول شده است باید درهر فعالیتی که به عنوان یک حرکت مشترک تلقی می شود مشارکت کنند گفت: بر این اساس شرایط برای انجام فعالیت و پروژه های ارزشمند نه تنها در کیش بلکه سراسر کشور فراهم می شود و آثار و برکات خوبی در کمک به حل آسیب های اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

 گفتنی است کمک به تاسیس مراکز غیردولتی حرفه آموزی معلولین، کمک به ارتقای خدمات و تجهیزات کاردرمانی و گفتار درمانی، کمک به تقویت یارانه مراکز درمان و بازتوانی معتادان و اجرای طرح های پیشگیرانه اعتیاد، فراهم کردن تسهیلات بانکی اشتغال زایی و تسهیل شرایط دریافت آن برای مددجویان از تعهدات سازمان بهزیستی به عنوان طرف اول این تفاهم نامه هستند.

همچنین حمایت و تامین کمک هزینه های نقدی و غیر نقدی اجرای طرح های ملی و بین المللی، همکاری در راستای مناسب سازی و دسترس پذیری افراد دارای معلولیت به اماکن عمومی، همکاری در ایجاد کاهش تعرفه بیمه سلامت  در بیمارستان جزیره کیش برای مددجویان بهزیستی، ایجاد تسهیلات مسکن از جمله تخصیص اجاره بهای کمتر برای افراد کم درآمد تحت پوشش و  مددجویان بهزیستی، تداوم همکاری در راستای پرداخت کمک هزینه های نقدی و غیر نقدی سازمان منطقه آزاد کیش به مددجویان بهزیستی این جزیره و  ... نیز از تعهدات سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان طرف دوم تعهد نامه هستند.

 

منبع: سازمان بهزیستی کشور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->