اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

کشف۶ هزار عدد ماسک احتکار شده در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۹۴۵
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
کشف۶ هزار عدد ماسک احتکار شده در مشهد
۶ هزار عدد ماسک از یک فروشگاه تجهیزات پزشکی در مشهد کشف شد.
به گزارش شهرآرانیوز،با‌وجود تمام تلاش‌هایی که برای اطمینان‌بخشی از توزیع مناسب ماسک توسط مسئولان صورت گرفته است، اگر سری به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های کالای طب خیابان چمران بزنید، خواهید دید که هنوز مردم با نگرانی به دنبال ماسک و محلول‌های ضدعفونی و پد‌های الکلی هستند. این تقاضای زیاد در مواردی فروشندگان را به سمت گران‌فروشی و احتکار کشانده است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد درحالی‌که در چند روز گذشته در خیابان چمران ماسک کم‌یاب شده بود، اخیرا محلول ضدعفونی نیز در بازار کم‌یاب شده است. برای بررسی وضعیت بازار فروش ملزومات بهداشتی دوشنبه‌شب همراه قاضی امید جلیلی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، و بازرسان اتاق اصناف، شبانه به خیابان چمران که بورس فروش محصولات طبی است می‌رویم. به عنوان مشتری داخل فروشگاه‌ها می‌شویم. پشت شیشه برخی فروشگاه‌ها نوشته است: «ماسک موجود نیست». این فروشگاه‌ها نه ماسک دارند و نه محلول‌های ضد‌عفونی. این موضوع با گشتن انبارهایشان هم محرز می‌شود، اما این‌طور نیست که این لوازم در بازار ناموجود باشد. چند فروشگاه ماسک ساده جراحی دارند، ولی با قیمت هرعدد ۳۰۰۰ تومان می‌فروشند که چند‌برابر قیمت مصوب (۴۱۰ تومان) است. همین مسئله سبب می‌شود برای این واحد‌ها پرونده تخلف تشکیل شود. در انبار یک فروشگاه هم بر خلاف ادعای اولیه محلول ضدعفونی دست و ماسک پیدا می‌شود. در مدت حضور ما، صاحب فروشگاه مجبور می‌شود به مشتریانی که از وجود ماسک و محلول ضدعفونی سؤال می‌کنند جواب مثبت بدهد و همین موضوع صفی طولانی در فروشگاه و بیرون آن ایجاد می‌کند و تمام محلول‌های انبار‌شده در فروشگاه و بخش زیادی از ماسک‌ها به سرعت و با قیمت مصوب به فروش می‌رسد. ساعت ۱۱ شب گشت در خیابان چمران به پایان می‌رسد. قاضی جلیلی که در این گشت همراه او بودیم، گفت: تا زمانی که دانشگاه علوم‌پزشکی عرضه ماسک و محلول‌های بهداشتی را برعهده بگیرد و این ملزومات از طریق دانشگاه علوم پزشکی بین مردم توزیع شود، این بازرسی‌ها در سطح بازار به صورت شبانه‌روزی ادامه خواهد داشت و با هرگونه تخلف داروخانه‌ها و دیگر‌واحد‌های توزیع‌کننده به‌شدت برخورد خواهد شد. مردم هم می‌توانند اگر تخلفی دیدند آن را در سامانه اینترنتی ۱۳۵ (متعلق به تعزیرات حکومتی) گزارش کنند یا گزارش‌های کتبی خود را به چهارراه قرنی نبش قرنی ۳۱ بیاورند.

احتکار ۶۰۰۰ ماسک برای مصارف خانوادگی!
همچنین روز گذشته سازمان تعزیرات خراسان رضوی از یک انبار خانگی در خیابان چمران مشهد ۶۰۰۰ ماسک احتکار‌شده کشف کرد. مالک آن‌ها مدعی بود، ماسک‌ها را برای مصارف خانوادگی نگه داشته است! رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا گفت: ماسک‌های کشف‌شده از این انبار در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی قرار می‌گیرد تا این دانشگاه آن‌ها را توزیع کند. جلیلی افزود: در روز‌های اخیر دسترسی به ماسک برای شهروندانی که به دلیل مشکلات تنفسی نیاز به این کالا داشتند، بسیار سخت شده بود. همین مسئله سبب شد تعزیرات حکومتی به منظور مقابله با سوءاستفاده‌هایی که در بازار اتفاق می‌افتد، بازرسی‌های خود را ۲۴ ساعته کند. وی تأکید کرد: در روز‌های آینده روند بازرسی از بازار محصولات پزشکی تشدید خواهد شد تا آرامش بر بازار حاکم شود.

کشف محموله بزرگ مواد ضدعفونی احتکاری در مشهد
همچنین مسئول رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: محموله‌ای با ۳۸۹۷ گالن و بطری و اسپری حاوی مواد ضدعفونی‌کننده از خانه‌ای در مشهد کشف شد. مهدی مقدسی در گفتگو با ایرنا افزود: گزارش‌های واصله حاکی از انبار تعداد زیادی از مواد ضدعفونی‌کننده در خانه‌ای بود که بازرسان بلافاصله در محل حضور یافتند و قفل انبار خانگی را شکستند. وی اضافه کرد: بازرسان پس از شکستن درِ انبار، ۲۶۱ گالن ۵ کیلویی حاوی مایع ضدعفونی‌کننده، ۲۷۰اسپری ضدعفونی‌کننده، ۳۰۹۶ بطری ۱۵۰میلی‌گرمی مواد ضدعفونی‌کننده و ۲۷۰ بطری ۲۵۰ گرمی مواد ضدعفونی‌کننده را کشف کردند. مسئول رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کالا‌های موجود در خانه توقیف و برای محموله احتکارشده پرونده تشکیل شد تا در دستگاه قضا رسیدگی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->