جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران
سرخط خبرها
سیاست یک بام و دو هوا

فعالیت ۷۰۰ باشگاه خصوصی مشهد با وجود شیوع کرونا

  • کد خبر: ۱۸۹۵۸
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
فعالیت ۷۰۰ باشگاه خصوصی مشهد با وجود شیوع کرونا
دستور‌العمل مقابله با کرونا در حالی صادر شد که شامل بیش از ۷۰۰ باشگاه خصوصی مشهد نمی‌شود.
مرتضی اخوان - موج بیماری جهانی کرونا این روز‌ها به مشهد هم رسیده است و هرروز خبر‌های جدیدی درباره شیوع و مقابله با این بیماری به گوش می‌رسد. شرایط به شکلی است که تمام دستگاه‌های اجرایی در حالتی شبیه به آماده‌باش قرار دارند و نقل مجالس، موضوع کرونا و راه‌های مقابله با آن است. رعایت مسائل بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات بزرگ یکی از محوری‌ترین توصیه‌های پزشکان به مردم است. این در حالی است که این ۲ توصیه دقیقا از ویژگی‌های محیط‌های ورزشی است.
 
سوای مسابقات ورزشی مختلف که هنوز بسیاری از آن‌ها لغو نشده است، مثل مسابقات فوتبال باشگاهی مشهد (حتی در رده‌های پایه!)، بیش از ۷۰۰ باشگاه ورزشی خصوصی هم در مشهد فعالیت می‌کنند که هم محل تجمع ورزشکاران هستند و هم در بسیاری از آن‌ها مسائل بهداشتی یا اصلا رعایت نمی‌شود یا در حد بسیار کمی رعایت می‌شود. در این شرایط که خواسته بیشتر اهالی ورزش تعطیلی فعالیت‌ها و اماکن ورزشی است، اطلاعیه روز گذشته اداره‌کل ورزش و جوانان استان باعث به وجود امدن ابهامات بسیاری در بین ورزش دوستان شد.

روز گذشته مدیر کل ورزش و جوانان در اطلاعیه‌ای هشت‌بندی به مسئله بروز کرونا در محیط‌های ورزشی واکنش نشان داد. بر اساس آن، برخی از فعالیت‌ها و اماکن ورزشی باید تعطیل شوند، اما برخی دیگر می‌توانند به فعالیت خود ادامه بدهند. مثلا همه مراکز ماساژ و سونای خشک تعطیل شده‌اند، اما استخر‌ها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. البته در این اطلاعیه به استخر‌های ورزشی و همچنین سایر اماکن توصیه مؤکد شده است مسائل بهداشتی را رعایت کنند و کار‌هایی مثل ضدعفونی کردن ابزار‌های ورزشی، ضدعفونی کردن محیط، و جلوگیری از ورود افراد مشکوک را انجام دهند، ولی ناگفته پیداست با حجم زیاد باشگاه‌های خصوصی ورزشی در شهر، عملا هیچ‌گونه امکان نظارتی برای اداره‌کل ورزش و جوانان وجود ندارد و انجام ندادن این توصیه‌ها یا درست انجام ندادن آن‌ها که می‌تواند به قیمت جان بسیاری از ورزشکاران تمام شود کاملا محتمل است.
 
در این اطلاعیه همچنین آمده است: «همه مسابقات لیگی در همه سطوح بدون حضور تماشاگر و در صورت تأیید و موافقت فدراسیون مربوط برگزار خواهد شد.»، اما روز گذشته بسیاری از خانواده‌ها که نگران وضعیت سلامت فرزندان خود بودند، از فرستادن آن‌ها به مسابقات مختلف خودداری کردند. حتی گزارش‌هایی از شکایت و نارضایتی خانواده‌ها از اصرار هیئت‌های ورزشی به برگزاری مسابقات رسیده است.

پورتقی: درباره اماکن خصوصی باید دستور‌العمل صادر شود
معاون توسعه ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی می‌گوید تا زمانی که دستوری از نهاد‌های بالا دستی نیاید، امکان تعطیلی اماکن خصوصی وجود ندارد. محسن پورتقی روز گذشته در گفتگو با ایسنا گفت: تمام اماکنی که هرگونه فعالیت گروهی و تیمی در آن‌ها برگزار می‌شود و ورزشکاران با یگدیگر تماس دارند و زیر نظر اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی قرار دارد، به مدت ۱۰ روز تعطیل شده است. در خصوص اماکن خصوصی، تا زمانی که دستوری از سوی وزارت بهداشت، اداره‌کل ورزش و جوانان و استانداری ابلاغ نشود، نمی‌توانیم ورود کنیم.
 
وی درباره تعطیلی استخر‌ها و پارک‌های آبی خاطرنشان کرد: به استخر‌ها و پارک‌های آبی خصوصی دستور جدی داده شده است همه مسائل بهداشتی را رعایت کنند. این مجموعه‌ها موظف‌اند از ورود افراد مشکوک به بیماری جلوگیری کنند و هرگونه مورد مشکوک به بیماری را به نهاد‌های بهداشتی اطلاع دهند. البته اماکن آبی‌ای که داری کلر هستند از مواد ضدعفونی برخوردارند، اما استخر‌های کوثر و سجاد به صورت داوطلبانه تعطیل شده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->