پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

جزئیات استرداد بلیت قطار/ پیش‌فروش نوروزی بلیت ادامه دارد

  • کد خبر: ۱۹۰۸۳
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
جزئیات استرداد بلیت قطار/ پیش‌فروش نوروزی بلیت ادامه دارد
معاون مسافری راه‌آهن گفت: پیش‌فروش بلیت قطار‌های نوروزی در ظرفیت‌های خالی کماکان انجام می‌شود، ضمن آنکه به ضدعفونی قطار‌ها توجه ویژه داریم.
به گزارش شهرآرانیوز، معاون مسافری راه‌آهن در تشریح آخرین وضعیت عملیات ضدعفونی قطار‌ها در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا توضیح داد: پیش از یکم اسفند ماه امسال و زمانی که هنوز موضوع شیوع کرونا در کشور ما چندان مطرح نشده بود، تلاش کردیم در باب پیشگیری از طریق اطلاع رسانی بروشور‌های مختلف در قطار‌ها و همچنین داخل ایستگاه راه‌آهن نصب کنیم.

وی ادامه داد: پس از شیوع این بیماری در کشور تلاش کردیم در ایستگاه‌ها و داخل قطار‌ها اطلاع‌رسانی بابت جلوگیری از شیوع بیماری بیشتر شود.

معاون مسافری راه‌آهن افزود: بلافاصله جلساتی با شرکت‌های ریلی برگزار کردیم و مقرر شد، همه قطار‌های مسافری هم در مبدأ و هم در مقصد ضدعفونی شوند. همچنین قطار‌های حومه‌ای نیز به دقت پس از هر سفر ضدعفونی شود، ضمن آنکه راه‌آهن بر عملکرد ضدعفونی شرکت‌های ریلی نظارت دارد، البته همه شرکت‌ها در این حوزه پای کار آمده‌اند تا حداکثر اقدامات مناسب جهت جلوگیری از شیوع بیماری در داخل ایستگاه‌ها و قطار‌ها انجام شود.

موسوی گفت: به صورت شبانه‌روزی سرویس‌های بهداشتی و داخل کوپه‌ها ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

وی تأکید کرد: همچنین استفاده از ماسک و دستکش توسط همه مأموران قطار و مهمانداران در دستور کار قرار گرفته است و استفاده از ژل‌های ضدعفونی و ضدعفونی کردن ظروف و وسایل آشپزخانه قطار‌ها به دقت دنبال می‌شود.

پیش‌فروش نوروزی بلیت قطار‌ها کماکان ادامه دارد
معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه فعلاً کاهش تقاضای سفر برای ایام نوروز به دلیل شیوع بیماری کرونا نداشته‌ایم، گفت: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی مطابق قبل در حال انجام است و مردم نسبت به خرید بلیت برای این ایام در تاریخ‌هایی که ظرفیت باقی مانده است، اقدام می‌کنند، البته به هر حال برخی از مسافران به دنبال تغییر، استرداد و یا انصراف از سفر هستند که راه‌آهن با آن‌ها همکاری می‌کند.

وی تأکید کرد: تاکنون هیچ یک از قطار‌های نوروزی به دلیل کنسلی سفر حذف نشده است؛ وظیفه خود را برای جابه‌جایی مسافران انجام می‌دهیم و مطابق استاندارد‌ها و پروتکل‌ها به نحوی عمل می‌کنیم که از شیوع بیماری در قطار‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن جلوگیری شود.

تشریح جزئیات چگونگی استرداد بلیت

معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: مطابق قرارداد برای استرداد بلیت‌های قطار‌های مسافری اگر تا ۲۴ ساعت قبل از حرکت قطار باشد، ۱۰ درصد به عنوان هزینه و کارمزد آژانس‌ها کسر می‌شود و ۹۰ درصد به مسافر برمی‌گردد و این طبق روال همیشگی است.

وی ادامه داد: اما پس از شیوع بیماری کرونا و با توجه به دستورالعمل وزیر راه و شهرسازی ما دستورالعمل طرح استرداد بلیت قطار‌های مسافری را اعمال کردیم.

وی توضیح داد: مسافرانی که قصد تغییر تاریخ سفر خود را دارند می‌توانند تا حداقل ۷۲ ساعت پیش از تاریخ حرکت قطار خود با شماره تلفن ۵۱۴۹-۰۲۱ که سامانه صدای مسافر راه‌آهن است تماس بگیرند و بابت تهیه بلیت جایگزین و هماهنگی اقدام کنند.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: مسافرانی که پیش از تاریخ سوم اسفند ماه بلیت قطار خریداری کرده‌اند و قصد کنسل کردن آن را دارند می‌توانند از هفتم اسفند ماه تا ۲۹ اسفند ماه و حداکثر تا ساعت ۱۲ روز پیش از تاریخ حرکت قطار به مراکز مجاز فروش بلیت مراجعه کنند و نسبت به استرداد بهای بلیت خود بدون کسب جریمه کنسلی اقدام کنند.

موسوی اضافه کرد: مسافرانی که پیش از سوم اسفند ماه بلیت قطار خریداری کرده‌اند و در ۴ روز گذشته یعنی از سوم اسفند ماه تا ۶ اسفند ماه بلیت خود را پس داده‌اند ۱۰ درصد جریمه کنسلی مشمول آن‌ها شده است و ۹۰ درصد هزینه بلیت خود را دریافت کرده‌اند که این افراد هم می‌توانند از ۱۶ فروردین ماه سال ۹۹ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۹ با مراجعه به آژانس‌ها و مراکز استرداد کننده بلیت آن ۱۰ درصد هزینه کنسلی کسر شده را هم دریافت کنند.

وی تأکید کرد: مسافران لازم است حتماً هنگام کنسل کردن بلیت کارت ملی به همراه داشته باشند و یا اصل بلیت در خرید‌های حضوری و یا پیامک بلیت در خرید‌های اینترنتی را ارائه دهند.

وی تأکید کرد: بلیت قطار‌هایی که از تاریخ سوم اسفند به بعد خریداری شده است مشمول این بخشنامه استرداد نیست و شرایط استرداد آن طبق شرایط قبلی و مشمول درصدی کسر خواهد بود.

وی تأکید کرد: ما شرایطی را فراهم کردیم که اگر مسافری بلیتی را از آژانس A خریداری کرده است و قصد استرداد آن را در آژانس B و در شهری دیگر داشته باشد، امکان استرداد بدون کسب جریمه را داشته باشد.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->