٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ثبت ۵۰۰ مورد فرزندخواندگی برای خانواده‌های هم استانی

  • کد خبر: ۲۰۱۶
  • ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
ثبت ۵۰۰ مورد فرزندخواندگی برای خانواده‌های هم استانی
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با همکاری بهزیستی صدور احکام دستگاه قضا تعداد ۵۰۰ کودک به عنوان فرزند خوانده یا امین موقت به خانواده‌های داوطلب سپرده شدند.
به گزارش شهرآرا نیوز، غلامحسین حقدادی با اعلام این خبر افزود: باافزایش فعالیت تیم‌های بررسی فرزندخواندگی در بهزیستی و همکاری دستگاه قضا برای صدور احکام در سال ۹۷ تعداد ۵۰۰ نفر از فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست را به صورت فرزند خوانده و یا امین موقت به خانواده‌های هم استانی تحویل داده شدند.
وی اظهار داشت:در سال گذشته هم چنین تعداد ۳۰۰ فرزند هم به خانواده‌های زیستی خودشان بازگشت داده شدند.
وی با بیان اینکه این رقم‌ها رشد ۵۰ درصدی فرزندخواندگی را نسبت به مدت مشابه خود رد سال ۹۶ عنوان می‌کند، افزود: از نظر علم روانشناسی کودک باید در محیط خانواده قرار گیرد تا رشد کافی داشته باشد به همین دلیل ورود کودکان به خانواده برای ما یک اصل است.
وی با بیان اینکه افزایش فرزندخواندگی در استان باعث شد تا جمعیت شیرخواگارگاه حضرت علی اصغر نیزنسبت به سال ۹۶ حدود ۵۰ درصد کاهش یابد افزود: از سه سال قبل که قانون جدید فرزند خواندگی ابلاغ شد شرایط دریافت فرزند برای خانواده‌های داوطلب راحت‌تر شده است.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر سه گروه می‌توانند فرزند خوانده داشته باشند گروه اول خانواده‌هایی هستند که فرزند ندارند، گروه دوم خانم‌های بالای ۳۵ سال چه مجرد و چه خانم‌هایی که متارکه کرده اند و گروه سوم حتی خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند و تمایل دارند فرزندی را نگهداری کنند.
حقدادی اذعان داشت: برای سرنوشت آینده فرزند شرایطی را باید در نظر بگیریم و آن هم یک حوزه روان شناختی خانواده است و دیگر اینکه ما بررسی می‌کنیم که آیا خانواده از نظر شرایط رشد فرزند توانایی دارد یا خیر؟ همه این موارد برای این است که فرزند ما دچار آسیب نشود و باز نگردد.
وی گفت: در حال حاضر متقاضیان فروردین ماه سال جاری را را بررسی می‌کنیم این در حالی است که قبل از ابلاغ قانون جدید بعضا بودند متقاضیانی که سه سال در نوبت دریافت قرار م یگیرفتند.
وی ابراز داشت: تعدادی از خانواده‌ها هم هستند که شرایطشان بررسی شده و احکامشان هم از سوی دستگاه قضا صادر شده، اما فرزندی نداریم که به آن‌ها تحویل دهیم این تعداد خانواده هم اکنون تعدادشان حدود ۱۰۰ نفراست.
 
 
- خبرنگار: لاله سادات کوثری
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->