نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
سرخط خبرها

حمله به تولیدکننده‌های استان ناجوانمردانه است

  • کد خبر: ۲۰۳۸
  • ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
  • ۷
حمله به تولیدکننده‌های استان ناجوانمردانه است
رضا تشکری منش

وضعیت اقتصادی کشور در چند سال اخیر و در مواجهه با چالش‌های بین‌المللی دستخوش تغییرات و فرازونشیب‌هایی شده که دامنه آن اقتصاد خراسان‌رضوی و کلان‌شهر مشهد را نیز دربر گرفته است. شرکت‌های مختلفی به‌ویژه در حوزه صنایع‌غذایی در این استان یا تولیدات خود را به میزان زیادی کاهش داده‌اند یا بخشی از خط تولید خود را با هدف کاهش هزینه‌ها، به سایر استان‌ها منتقل کرده‌اند. در این بین، اعتلای کیفی و اقتصادی مجموعه‌های تولیدی به رشد و شکوفایی اقتصاد این شهر و استان کمک بسزایی کرده است. در گذشته به‌مراتب شاهد برخی مخالف‌خوانی‌ها با این شیوه رشد و توسعه بوده‌ایم؛ اما چرا باید در اوج بحران‌های تولید و نیاز تولیدکنندگان به حمایت و پشتیبانی، یک مجموعه تولیدی را این‌چنین درگیر حاشیه کرد؟
چند ماه است که یک شرکت تولیدکننده نوشیدنی در مجاورت مشهد (چناران) توانسته است با استفاده از تبلیغات متنوع و متعدد در صداوسیما، سهم قابل قبولی از بازار را از آن خود کند. اگر از ایام نوروز تاکنون کمی تماشاگر شبکه‌های صداوسیما بوده‌ باشید، حتما تبلیغات این شرکت را دیده‌اید؛ تبلیغاتی که با کلیدواژه‌های «من یک مادر هستم» و «من یک پدر هستم» فراگیر شدند.
گذشته از حجم نمایش این تبلیغات و موارد فنی پخش که حتما کارشناسان این حوزه باید به آن بپردازند، به نظر می‌رسد این شکل از تبلیغات تأثیر شایان توجهی روی مخاطب داشته است. دسترسی به این نتیجه هم کار چندان سختی نیست. بدون نیاز به آمارهای رسمی یک شرکت تولیدی که هیچ‌گاه در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد، کافی است به نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگی خود سری بزنید و از فروش محصولات این شرکت مانند شیر، ماءالشعیر یا آب‌میوه پرس‌وجو کنید. علاوه بر این، در میان خانواده‌ها و عموم مردم هم درباره این برند زیاد صحبت می‌شود. طبیعی است که در این بین انتقادات و سؤالاتی نیز درباره آن مطرح شود، اما قطعا اتهام بستن به آن، عادلانه نیست.
فرض کنیم که به هر دلیل اعم از تبلیغات موفق یا کیفیت محصولات، یک مجموعه تولیدی در استان رونق گرفته باشد، نتیجه این پیشرفت چه خواهد بود؟ پاسخ روشن است؛ در وهله اول بهبود کسب‌ و کار و اقتصاد منطقه.
یکی از محصولات اصلی این شرکت، شیرهای ساده و طعم‌دار است. اگر قبول کنیم شرکتی در شرق کشور بخش درخور توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است، پیش‌بینی رشد صنایع زیردستی کار چندان سختی نیست؛ چرا که از دامداری‌ها، صنایع تبدیلی و نیروی انسانی گرفته تا توسعه شبکه پخش و بسیاری موارد دیگر، همه و همه، هم‌‌راستا با این برند پیشرفت می‌کنند.
در این موقعیت آنچه به خطر می‌افتد، بازار رقبای سنتی است. برخی ممکن است دست به ضدتبلیغات بزنند و در این راه از رسانه‌ها و حتی افراد ناآگاه هم سوءاستفاده‌هایی شود. به طور مثال، شایعه‌سازی و اتصال برند به یک نام و نهاد غیرمرتبط، یکی از این بی‌اخلاقی‌هاست. اتفاقی که منحصر به این مجموعه نیست و معمولا درباره بسیاری از محصولات و شرکت‌های بزرگ کشوری هم مطرح می‌شود.
بی‌گمان، نبود یک ارتباط رسانه‌ای پویا می‌تواند به این معضل دامن بزند، اما علت هرچه که باشد، نهایتا به سرخورده شدن مدیران مجموعه‌های تولیدی می‌انجامد. در این مورد خاص، گزارشی از میزان هزینه تبلیغات این شرکت از سوی یک رسانه مطرح شده است که با هیچ منطقی سازگار نیست. طبق ادعای این گزارش، مبلغ پرداختی «عالیس» به‌‌صورت ماهیانه به صداوسیما با بودجه این سازمان برابری می‌کند! ادعایی از پایه بی‌اساس؛ موضوعی که به نام طلای سفید صداوسیما منتشر شده است. این درحالی است که صداوسیما از راه‌های مختلف با شرکت‌های تولیدی قرارداد دارد. یک جست‌وجوی ساده اینترنتی ما را به این نتیجه می‌رساند که این شرکت مانند چندین برند دیگر در قالب قرارداد با صداوسیما وارد همکاری شده است و از رقم‌های هزارمیلیاردی ادعاشده خبری نیست.
همچنین در چند هفته اخیر وارد کردن تهمت‌ها و نقدهای ناصحیح به برخی از محصولات این برند، در فضای مجازی بسیار به چشم می‌خورد که کلا خلاف واقع است.
نمونه‌هایی از این دست شایعات چه ناآگاهانه و چه آگاهانه هرچند کم و بی‌ارزش هستند، می‌توانند به یک مجموعه تولیدی بزرگ در استان ضربه وارد کنند. البته ناگفته نماند، وظیفه کنترل بهداشت و کیفیت این محصولات بر عهده نهادهای مربوط است تا مصرف‌کنندگان از سلامت این محصولات مطمئن باشند.
با بهبود وضعیت کسب‌وکار بنگاه‌های تولیدی، چه از طریق تبلیغات انبوه یا هر شکلی دیگر، چرخه‌های اقتصادی کشور، استان و شهر با توان و سرعت بیشتری حرکت می‌کنند. مراقبت از این رویه روبه‌رشد، نخست بر عهده مدیران این مجموعه‌ها، سپس مسئولان و در انتها رسانه‌ها و مردم است. اتفاقی که سودش افزایش اشتغال، تثبیت درآمدها، جلوگیری از خروج سرمایه از استان و بسیاری موارد دیگر خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Singapore
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
2
سلام
به حضرت عباس من یک شهروند عادی هستم که به هیچ کس و هیچ جا وصل نیستم
خب عالیس یه برند خوب و با کیفیته منم از محصولاتش استفاده میکنم و شما هم دفاع خوبی ازش کردین
ولی انصاف داشته باشین فکر نمیکنین وقتی هر شبکه و کانال تلویزیون و رادیو رو که میبینی و وسط هر برنامه ای یهو میگه عالیس واقعا آزار دهنده است و رو مخه
خدایی من قبلا با رقبت بیشتری از محصولاتش استفاده میکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
2
اشتباه از طرف خودشونه با تبلیغات اعصاب خورد کن که مدام از تلویزیون پخش میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
2
انقدر تبلیغ زیاد میکنه که حالم از شرکتش بهم می خوره
f
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
2
چرا برای شرکت پدیده که تبلیغاتش در راستای کارآفرینی وساخت وساز بود شماها درمقام دفاع نیومدین شرکتی که با روند سریع ساخت وساز کلی سرمایه مردم جمع کرد وبه یکباره شد غیرقانونی
مرتضی
Poland
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
2
تبلیغات حد و اندازه داره وقتی یه چیزی از یه حدی عبور میکنه یعنی توش یه مساله نامتعارفه مثل خرج کردن حسین هدایتی برلی پرسپولیس
مرتضی
Poland
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
1
تبلیغات حد و اندازه داره وقتی یه چیزی از یه حدی عبور میکنه یعنی توش یه مساله نامتعارفه مثل خرج کردن حسین هدایتی برلی پرسپولیس
صادق احمدزاده
Germany
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
2
محصول خوب باشه احتیاج به این همه تبلیغ نداره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->