زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جادوی نقاشی

  • کد خبر: ۲۱۴۰۲
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
جادوی نقاشی
درباره محمود آزادنیا، هنرمند نقاش مشهدی
امیرمنصور رحیمیان| رانندگی قابلیت جالبی است که آدمیزاد می‌تواند فرابگیرد. به نظرم یک نوع جادوست. یک آدمِ چندده‌کیلویی می‌تواند یک غول چندصدکیلویی از آهن و پلاستیک را راه بیندازد و هرجا خواست هم متوقفش کند. ربط این موضوع به نقاشی را می‌توان در کلمه جادو جست‌وجو کرد. نقاشی هم مثل رانندگی به یک نوع جادو کردن می‌ماند. فکر کنید هنر نقاشی هم مثل راندن ماشین باشد. بعضی نقاش‌ها ماشین‌های کوچک را می‌رانند. بعضی، رانندگانِ کامیون‌های سنگین‌وزنند و بعضی دیگر که تعدادشان محدود است، رانندگان ماشین‌های فرمول یک هستند، منتها هنرمند برای نشستن پشت فرمان ماشین‌های مسابقه علاوه‌بر اینکه باید اصول اولیه را خیلی خوب و در حد اعلی بلد باشد، باید جسارت و دلِ نشستن پشت فرمان را هم داشته باشد. ساده‌تر بگویم هنرمندی می‌تواند از همه هم‌سلکان خودش پیش بیفتد که علاوه‌بر چیزی که ممکن است همه بلد باشند، جسارت و دلِ نو‌آوری، شکستن قواعد، به‌کار بردن دقیق و حیرت‌آور خطوط، بازی‌های خلاقانه رنگ و شجاعت ابراز این‌ها را هم داشته باشد. بدون شک «محمود آزادنیا» از آن دسته هنرمندانی است که راننده فرمول یک است. شجاعت او به‌عنوان یک نقاش و کاریکاتوریست، برای خلق آثاری در سبک‌های مختلف با تکنیک‌های متفاوت، اعجاب‌آور است. او استادِ ترکیب رئالیته با موقعیت‌های سوررئال، ترکیب‌های خلاقانه رنگ در کار‌های انتزاعی و آبستره و خطوط قدرتمند در کار‌های سیاه و سفید است. هنرمندی است که علاوه‌بر مهارت انکارنشدنی‌اش در نقش زدن واقعیت، روی بوم می‌تواند تکنیک‌ها و سبک‌های دیگری را هم اجرا کند. او که متولد زمستان ۶۴ است، فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۷۹ زیر نظر پدرش صادق آزادنیا آغاز کرد و خیلی زود به افتخارات زیادی در زمینه کاریکاتور و کارتون با تکیه بر تکنیک قوی و ایده‌های دست‌اولش دست پیدا کرد.
از کارنامه پروپیمان هنری‌اش می‌توان به برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج کشور و بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در کشور‌های ایران، پرتغال، فرانسه، آلمان، لهستان، سوئد، مالزی، پاکستان، اسپانیا، چین، بلژیک و ایتالیا درزمینه‌های کاریکاتور، نقاشی و تصویرگری اشاره کرد. همچنین کسب مقام اول در بسیاری از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی از جمله افتخارات اوست. او همچنین در نشریات متعددی فعالیت و با آن‌ها همکاری کرده است که از آن جمله می‌توان به روزنامه شهرآرا، روزنـــــامه جام جم، روزنامه خبر، ماهنــــــامه کیهان کاریکاتور، ماهنامه ایــــران کارتـــون، ماهنامه تاک و دیگر نشریات اشاره کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->