بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است
سرخط خبرها

ایران به نشست بانک جهانی درباره کرونا دعوت نشد

  • کد خبر: ۲۱۷۸۴
  • ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
ایران به نشست بانک جهانی درباره کرونا دعوت نشد
نماینده ایران در بانک جهانی با انتقاد از عدم دعوت از ایران برای شرکت در نشست مربوط به کرونا، خواستار حمایت قاطعانه‌تری از سوی این بانک در قبال کشورهای متاثر از کرونا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «حسین میرشجاعیان حسینی» نماینده ایران در بانک جهانی مستقر در واشنگتن از دعوت نشدن ایران به نشست کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا برای مقابله با کووید۱۹ در این بانک که پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، انتقاد کرد.

«فرید بلحاج» معاون خاورمیانه و شمال آفریقا بانک جهانی در پیامی توئیتری از نشست کشورهای عضو MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) برای مقابله با کرونا در روز پنجشنبه خبر داد و تاکید کرد که کشورها می‌توانند روی حمایت بانک جهانی در این روزها حساب کنند.

میرشجاعیان حسینی در پاسخ به بلحاج در پیام توئیتری نوشت: متاسفانه ایران به این نشست دعوت نشده بود. در حالی که مهار این همه‌گیری نیازمند همکاری بیشتر جهانی است، بی‌شک کشورهای متاثر [از کرونا] از بانک جهانی انتظار حمایت قاطع و فراگیر (بدون تبعیض) دارند.

با وجود اذعان بسیاری از مقام‌های کشورهای مختلف به تاثیر منفی تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران در مقابله با ویروس کرونا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به عنوان دو عنصر مهم تنظیم‌کننده نظام مالی بین‌المللی حمایتی از ایران در مقابله با این ویروس نکرده‌اند.

رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اواخد اسفندماه اعلام کرد که برای مقابله با ویروس کرونا طی نامه‌ای به رییس صندوق بین المللی پول خواستار استفاده از حق ایران برای بهره‌مندی از ۵ میلیارد دلار تسهیلات سریع از آن صندوق شده است.

«عبدالناصر همتی» با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان برای ارائه پشتیبانی‌های مالی در قالب کمک‌های اضطرای به میزان ۵۰ میلیارد دلار، در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود افزود: پیرو این اعلام و برای بهره‌مندی از این حق ایران، روز جمعه ۱۶ اسفند ماه، نامه‌ای به خانم کریستالینا گئورگیوا رییس صندوق بین المللی پول نوشته و اعلام کردم؛ براساس اعلان رسمی شما برای پشتیبانی از اعضاء از جمله ایران و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و ضرورت تداوم پرقدرت اقدامات پیشگیری، درمان و مقابله با آثار اقتصادی آن، با توجه به میزان سهمیه جمهوری اسلامی ایران در صندوق، خواستار بهره مندی از تسهیلات تأمین مالی سریعRFI ) ) در حدود ۵ میلیارد دلار می باشیم.

رییس بانک مرکزی ایران اظهارداشت که واکنش جامعه جهانی و صندوق بین المللی پول می‌تواند معیار خوبی، برای ارزیابی ادعاهای آنها در کمک به کنترل این ویروس و کاهش آلام مردم آسیب دیده باشد.

صندوق بین‌المللی پول تاکنون اقدامی عملی در قبال این درخواست ایران نداشته و تنها گفته است که درخواست تسهیلات ۵ میلیارد دلاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از تسهیلات سریع مالی درمبارزه با ویروس کرونا در جریان است.

مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که مواد غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی معاف از مالیات هستند و ایران می‌تواند اقدام به خرید این اقلام کند؛ این در حالی است که نظامی بانکی ایران تحت تحریم غیرقانونی و یکجانبه واشنگتن است و بانک‌های جهانی امکان تراکنش مالی با ایران ندارند.

صفحه رسمی وزارت امور خارجه کشورمان در توییتر در پیامی کنایه‌آمیز در واکنش به ادعاهای مقام‌های آمریکایی نوشت: اگر موفق شدید از منزل، شرکت یا نزدیک‌ترین بانک محل زندگی‌تان یک نقل و انتقال ساده بانکی برای خرید و ارسال یک بسته قرص ادویل، یک کیلو عدس یا یک عدد ماسک به مقصد ایران برای اقوام خود انجام دهید، مدارک آن را برای وزارت امور خارجه آمریکا بفرستید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->