«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها
استاد رفتار سازمانی دانشگاه اکسفورد:

مردم جهان به زودی وادار می‌شوند تا هرچه بیشتر با فناوری خو بگیرند

  • کد خبر: ۲۱۹۰۵
  • ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
مردم جهان به زودی وادار می‌شوند تا هرچه بیشتر با فناوری خو بگیرند
با قرنطینه شدن حدود یک میلیارد نفر در خانه‌هایشان در سراسر جهان و به وجود آمدن شرایط فوق‌العاده کنونی، همه به خدمات الکترونیکی و ابزار‌های جدید پناه آورده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «سالی متلیس» استاد رفتار سازمانی در دانشگاه آکسفورد گفت که «معتقدم برخی از جنبه‌های کار و سازمان پس از خروج از بحران ویروس کرونا تغییر خواهد کرد».

وی افزود: مردم بزودی پی خواهند برد که می‌توانند کار و ارتباط خود را به روشی که قبلا انجام نمی‌دادند، انجام دهند و این آن‌ها را وادار می‌کند تا هرچه بیشتر با فناوری انس و خو بگیرند.



غول‌های تجارت الکترونیکی در مقابل فروشگاه‌های مستقل

سایت‌های بزرگ خرید الکترونیکی درخواست‌های زیادی را دریافت می‌کنند در زمانی که مصرف کنندگان در قرنطینه به خرید اینترنتی کالا‌های ضروری و اساسی خود روی آورده اند.

دوشنبه هفته گذشته (۱۶ مارس) روز سیاهی برای بورس‌های جهان بود و سهام غول‌های توزیع آمریکایی مانند آمازون و ولمارت کاهش یافت هر چند اوایل هفته سهام آن‌ها بهبود و افزایش یافت.

شرکت آمازون اعلام کرد که «شاهد رشد استقبال مشتری‌های برای خرید‌های اینترنتی هستیم و این روند باعث خالی شدن انبار‌های شرکت بخصوص کالا‌های اساسی خانه‌ها و لوازم پزشکی شده است».

این درحالی است که "مایک چری" رئیس اتحادیه شرکت‌های کوچک در انگلیس گفت که کسب و کار‌های مستقل و کوچک از این وضعیت رنج می‌برند.

وی افزود که این مرحله، اساسا برای فروشگاه‌های کوچک در انگلیس بسیار سخت است و نگرانی‌های بزرگی در خصوص زنجیره‌های عرضه در زمانی که تعداد مشتری‌ها دائما کاهش می‌یابد و به عبارت دیگر چشم انداز این فروشگاه‌ها در هفته‌های پیش رو ناامیدکننده‌تر است.


پخش اینترنتی و رنگ باختن رونق سینما

با رونق تقاضای اینترنتی، شرکت‌های عمده تلویزیونی و ویدئوئی مانند نتفلیکس و کانال + و گوگل (شرکت مادر سایت یوتیوب) اقدام به کاهش کیفیت فیلم‌های خود کرده اند تا از فشار بر روی اینترنت در اثر ازدحام کاربران در اروپا بکاهند.

براساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ در آخر هفته گذشته شبکه‌های پخش اینترنتی در جهان با افزایش استقبال ۲۰ درصدی روبه رو بودند.

درمقابل نقش بزرگ سینما به شکل بی سابقه‌ای کم رنگ شده و در‌های برخی از سالن‌های سینما برای مشارکت در مهار ویروس کرونا (کوید ۱۹) به طور موقت بسته شده است.

درآمریکا سهام سینما‌های «سینمارک» و «ای ام سی اینترتمنت» AMC Entertainment روز جمعه گذشته با سقوط ۶۰ درصدی یعنی بالاترین سطح در ماه‌های ژانویه و فوریه مواجه شد.


جت‌های خصوصی مقابل هواپیما‌های تجاری

شرکت‌های هواپیمایی هزینه‌های کلانی را به دلیل قرنطینه خانگی مردم و بسته شدن مرز‌ها متحمل شده اند و برخی از آن‌ها به مرز ورشکستگی رسیده اند.

با توجه به این وضعیت، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) روز پنجشنبه گذشته هشدار داد که شرکت‌های هواپیمایی به کمک فوری به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار نیاز دارند.

«الکساندر دی جونیاک» رئیس این اتحادیه اظهار داشت که بحران کرونا خطرناکتر و گسترده‌تر از بحران برهه بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و ویروس سارس در سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۲ و بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ است.

این درحالی است که تقاضا از شرکت‌های هواپیما‌های اختصاصی که در کار‌های خود شاهد شکوفائی هستند، افزایش یافته است.

«دانیل تانگ» از شرکت «مای جتس» مستقر در هنگ کنگ گفت: مشتریان ثروتمند این شرکت‌ها ترجیح می‌دهند کنار صد‌ها مسافر دیگری که نمی‌دانند به کدام کشور‌ها قبلا سفر کرده اند، قرار نگیرند.

«ریچارد زاهر» رئیس هیات مدیره شرکت هواپیما‌های خصوصی مستقر در آمریکا هم با بیان اینکه «درخواست‌ها رونق گرفته است»، گفت که فروش رزرو بلیت شرکت‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است.


کلاس‌های ورزشی اینترنتی بجای سالن‌های ورزشی

با بسته شدن در‌های بسیاری از سالن‌های ورزشی، ورزشکاران برای ادامه تمرینات خود در خانه به درس‌های اینترنتی روی آورده اند.

سهام شرکت تجهیزات ورزشی آمریکایی Peloton به میزان قابل توجهی افزایش یافته است وسرمایه گذاران به تقاضای روز افزون تجهیزات فردی مرتبط به اینترنت و درس‌های آنلاین خود دل بسته اند.


کنفرانس‌های ویدیوئی به جای نشست‌ها

درحالی که بسیاری از مردم کار‌های خود را از منازل انجام می‌دهد، تقاضا‌ها برای فناوری‌هایی که نشست‌های مجازی و اینترنتی را ممکن می‌کند، افزایش داشته است.

«کارولینا میلانسی» تحلیلگر شرکت «کریتیف استراتژیس» گفت: استقبال واقعی از دورکاری موجب شده تا سهام شرکت‌هایی مانند «Zoom» که متخصص در برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی است، افزایش یابد.

در این میان، تعویق یا لغو نشست‌های کاری و رویداد‌های ورزشی و فرهنگی ادامه دارد و همچنان یک سوال بزرگ در باره برگزاری بازی‌های المپیک در ژاپن در تابستان امسال مطرح است.
 
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->